بهزی

جست‌وجو

تفاوت کارواش دینامی و ذغالی؛ کدام‌یک برای شست‌وشوی ماشین شما مناسب‌تر است؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

تفاوت کارواش دینامی و ذغالی؛ کدام‌یک برای شست‌وشوی ماشین شما مناسب‌تر است؟

اصلی‌ترین تفاوت کارواش دینامی و ذغالی

به طور معمول، یک کارواش دینامی دارای ویژگی های زیر است: راندمان مصرف برق با کیفیت بالاتر که می تواند در کم کردن هزینه قبض برق شما بسیار تاثیرگذار باشد طراحی سنگین تر برای افزایش پایداری طول عمر بیشتر استاندارد شده توسط NEMA(انجمن ملی تولیدکنندگان موتور‌های برقی)
ویژگی طول عمر زیاد، یکی از تفاوت کارواش دینامی و ذغالی است که برای کسانی که استفاده زیادی از این ابزار‌های برقی دارند بسیار مناسب و ایده‌آل هستند. طول عمر متوسط این موتورها می تواند به 15 سال یا بیشتر برسد. موتورهای دینامی استانداردهای بالایی ازجمله NEMA دارند و در صورت نیاز می توان آنها را به راحتی تعویض کرد. طراحی سنگین‌تر به موتورهای دینامی پایداری بهتری می‌بخشد که این طراحی عملکرد تفاوت کارواش دینامی و ذغالی بسیار نرم و بی‌صداتری را برای دستگاه فراهم آورده‌است.
از نظر میزان سر و صدا تفاوت کارواش دینامی و ذغالی چگونه است؟

موتور کارواش دینامی و ذغالی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

اگر انتخاب شما کارواش دینامی است، پس حتما اندازه کارواش عامل مهمی در تصمیم گیری شما است. به طور معمول، کارواش با موتور دینامی ابزار مناسبی برای استفاده از دستگاه به صورت غیر‌متحرک است. وزن و اندازه این موتور بسیار بزرگتر است که باعث کاهش صدای تق تق و نهایتا بهبود عملکرد کارواش می شود. اما از معایب این دستگاه با اندازه و وزن بالای آن این است که قابیت حملی که ممکن است برای استفاده خانگی به آن نیاز داشته باشید را کاملا محدود می کند. موتورهای یونیورسال طراحی فشرده تری دارند که باعث کاهش وزن واندازه آن می گردد. این موتور برای کارواشی که دائما در حال حرکت و جابه‌جایی است ایده آل خواهد بود. اندازه کوچکتر باعث تحرک بیشتر کارواش شما می شود، اما ممکن است ثبات و کنترل کمتری هنگام شست‌و‌شو حس کنید.

از نظر میزان سر و صدا تفاوت کارواش دینامی و ذغالی چگونه است؟

به طور کلی یک تفاوت کارواش دینامی و ذغالی این است که موتورهای دینامی بسیار کم صداتر از موتورهای ذغالی هستند. طراحی سنگین یک موتور دینامی، حرکت و لرزش کارواش خانگی شما را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می دهد. یک موتور ذغالی بسیار سبک تر و متحرک تر است، اما صدای تولید شده توسط این دستگاه را بسیار بیشتر می‌شنوید تاحدی‌که در برخی مناطق مسکونی استفاده از آنها را در ساعات خاصی از روز ممنوع کرده اند. استفاده از تجهیزات محافظ شنوایی هنگام استفاده از هر دو دستگاه توصیه می‌شود، اما انتخاب شما باید به محیط‌ی که در آن کارواش خود استفاده کنید خلاصه می‌شود. این تفاوت کارواش دینامی و ذغالی می‌تواند گاهی برای شما ویا همسایگانتان آزاردهنده باشد، اگرچه به راحتی می‌توانید با محدود کردن ساعات استفاده از دستگاه، این مشکل را به طور کامل حل نمایید.

تفاوت کارواش دینامی و ذغالی در طول عمر موتور

بدون شک دلیل استفاده از موتورهای القایی در تمام کارواش های صنعتی طول عمر بسیار بالای آنها است. دلیل این امر به این دلیل است که برای تولید برق با دور کمتری کار می کنند. موتورهای دینامی با دور کمتری کار می کنند و به طور کلی طول عمر بیشتری نسبت به موتورهای یونیورسال دارند. بدیهی است که این امر آن را برای کارواش‌های تجاری که اغلب برای کار‌های شست‌وشو سنگین استفاده می شوند، بی دردسر می کند. در واقع تفاوت کارواش دینامی و ذغالی این است که موتورهای دینامی برای مصارف صنعتی رایج هستند و به راحتی می توانند سال ها دوام بیاورند. موتورهای ذغالی می توانند طول عمر مناسبی داشته باشند اما نه به اندازه یک موتور دینامی. این موتور‌ها بعد از مدتی استفاده سنگین، نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کنند. البته باید این نکته را در نظر داشت که با نگهداری مناسب، کارواش های ذغالی دوام قابل قبولی خواهند داشت. علاوه بر این، برای یک کارواش ذغالی، طول عمر به قطعات و کیفیت آن نیز بستگی دارد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.