بهزی

کمپرسور چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

کمپرسور چیست؟

کمپرسور در واقع وسیله ای است که از آن برای فشرده کردن هوا و یا کم کردن حجم آن استفاده می شود و با توجه به وجود انواع کمپرسور نیاز است که به صورت مفصل درباره اینکه کمپرسور چیست توضیح دهیم و آن را معرفی کنیم. از انواع کمپرسور برای فشرده کردن هوا و گازهای موجود در هوا استفاده می کنیم که این فشرده سازی توسط انرژی مکانیکی انجام می شود و قادر است هوا را با سرعت بالا به درون مخزن کمپرسور مکش کرده و فشرده سازی کند.

پس از آنکه هوا و گاز در داخل مخزن فشرده شد طی فرآیند متراکم شدن، دمای آن افزایش می یابد و برای آنکه بتوانیم از هوای فشرده شده استفاده کنیم باید دمای آن کم شده و یا به حد تعادل برسد که وظیفه تعادل سازی هوا بر عهده لوله های خنک کننده در داخل کمپرسور است.

کاربرد کمپرسور

زمانی که هوا و گاز موجود در هوا در داخل کمپرسور ذخیره و فشرده می شود از آن در موارد و صنایع مختلف استفاده می شود. انواع کمپرسور باد با توجه به مکانیزمی که دارند در وسیله ها و زمینه های مختلفی مانند صنایع پتروشیمی، ماشین آلات سنگین، لوازم تعمیرگاهی، تجهیزات برودتی و … کاربرد دارند کمپرسور ها در ابزار و تجهیزات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.