بهزی

جست‌وجو

محل کار و دفتر اداری خود را با آینه‌ کاری متفاوت کنید

زمان مطالعه 1 دقیقه

محل کار و دفتر اداری خود را با آینه‌ کاری متفاوت کنید

محل کار و دفتر اداری خود را با آینه‌ کاری متفاوت کنید

مدت‌ها است که دکوراسیون محل کار و دفتر اداری از حالت خشک خود خارج‌شده است و معماران داخلی و طراحان دکوراسیون از ایده‌های مختلف برای افزودن ویژگی‌های جالب و چشمگیر به محیط اداری بهره می‌گیرند. این امر نه‌تنها حس بهتری به ارباب‌رجوع می‌دهد، بلکه محیط کار را برای کارمندان و پرسنل نیز از حالت تکراری و کسل‌کننده بودن خارج می‌کند. بنابراین، روحیه، انگیزه و راندمان کاری پرسنل نیز افزایش پیدا می‌کند.
استفاده از طرح های مختلف آینه‌ کاری مدت‌ها است که در فضاهای خانگی رواج یافته است و اکنون شاهد استفاده از انواع آینه در محیط‌های اداری هستیم. طراحان دکوراسیون از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آینه به‌منظور ایجاد تغییرات در فضای داخلی بهره می‌گیرند و آن را بزرگ‌تر و دل‌نشین‌تر جلوه می‌دهند.

آینه‌ کاری در محل کار و دفتر اداری

فضاهای اداری شامل اتاق‌های کنفرانس، سالن انتظار، اتاق پزشک یا ریاست، اتاق مطالعه و... محل کار پرسنل و رفت‌وآمد مشتریان و اشخاص مهم است و دکوراسیون داخلی نیز باید با توجه به این نکته مهم طراحی شود. به‌این‌ترتیب، با یک تیر می‌توانید چند نشان را بزنید. یک طراحی دکوراسیون زیبا و مناسب می‌تواند تصویر کسل‌کننده و خسته‌کننده محیط کار را از ذهن پرسنل و کارمندان حذف کرده و دفتر اداری را به محیطی مهمان‌پذیر تر و درخورشان برند تجاری تبدیل کند. مانند بسیاری دیگر از ابزارها و وسایل تزئینی، آینه نیز می‌تواند نقش سازنده‌ای در دکوراسیون داخلی ایفا کند.

نورپردازی بهتر

اگر از یک محیط کم‌نور برای ایجاد محل کار یا دفتر اداری خود استفاده کنید، مصرف برق شما قطعاً بالا خواهد بود. برای استفاده بهینه از نور طبیعی می‌توانید از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آینه بهره بگیرید. آینه می‌تواند نور خورشید و لامپ را منعکس کند و روشنایی بیشتری به محیط ببخشد. توجه داشته باشید که انعکاس نور نباید به سمت میز پرسنل باشد؛ این نور می‌تواند به یک دیوار بتابد. در این صورت، افزایش نور محیط بدون ایجاد اختلال در کار پرسنل میسر می‌شود. لازم به ذکر است که تابیدن نور مستقیم به بسیاری وسایل می‌تواند موجب کدر و بی‌رنگ شدن آن‌ها شود. بنابراین، از مناسب بودن محل نصب آینه مطمئن شوید.

ایجاد جلوه لوکس

معمولاً می‌بینیم که در محیط‌های اداری از تابلوها و المان‌های خاص برای زیباسازی محیط استفاده می‌شود. از آینه‌ کاری نیز می‌توان به این شکل استفاده کرد. آینه‌کاری‌های مختلفی را می‌توان یافت که با شکل‌ها و برش‌های خاص و جالب در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به بخشی از دکوراسیون داخلی تبدیل می‌شوند. این آینه‌ها معمولاً جذابیت بیشتر به فضا می‌بخشند و برخلاف تابلوها، تکراری و خسته‌کننده نمی‌شوند. این نوع دکوراسیون، بسیار خاص و لوکس خواهد بود. آینه‌های سفارشی را فراموش نکنید. شما می‌توانید لوگو، نام برند یا نمادی از کسب‌وکار یا تجارت خود را به‌صورت یک آینه تراش‌خورده بر روی دیوار محیط اداری نصب کنید. این آینه‌ کاری حتی می‌تواند توجه بیشتری را نسبت به یک نوشته یا تابلو ساده به خود جلب کند. بسیاری افراد از ساعت‌های آینه‌ کاری شده نیز برای افزودن جلوه‌ای خاص به دکوراسیون استفاده می‌کنند که ایده‌ای جالب و کاربردی است.

اشغال حداقل فضا

نصب آینه‌کاری‌ها بدون نیاز به سوراخ کردن دیوار و استفاده از پیچ انجام می‌شود. برای نصب آینه‌کاری‌ها معمولاً از چسب دوطرفه استفاده می‌شود که استحکام بالایی دارد. به‌عبارت‌دیگر، آینه‌کاری تقریباً با دیوار یکی می‌شود. این امر حتی می‌تواند در ایجاد جلوه شکیل‌تر و اشغال حداقل فضا مؤثر باشد. البته همچنان می‌توانید از آینه‌های با قاب چوبی، استیل یا .... برای ایجاد هماهنگی میان آینه‌کاری و سایر رکن‌های دکوراسیون بهره بگیرید.

تفکیک فضا

یکی از بهترین ترفندهای تفکیک فضا، استفاده از آینه‌ کاری به‌عنوان پارتیشین است. با استفاده از این ترفند می‌توانید هم تزئیناتی به دکوراسیون داخلی اضافه کنید و هم تفکیک دو فضا از یکدیگر را با استفاده از یک دیوار جداکننده باریک انجام دهید. این آینه‌ها درعین‌حال که محیط را با حداقل اشغال فضا به دو بخش تقسیم می‌کنند، می‌توانند مانع از کوچک‌تر نشان دادن اتاق‌ها شوند. به‌این‌ترتیب، اگرچه عمل کوچک کردن فضا انجام‌شده است، اما دقیقاً به چشم نمی‌آید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.