بهزی

جست‌وجو

انواع مرطوب کننده پوست صورت خشک را بشناسید!

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع مرطوب کننده پوست صورت خشک را بشناسید!

انواع مرطوب کننده پوست صورت خشک را بشناسید!

همه­ افراد خواستار پوستی نرم و شفاف هستند و برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست و داشتن پوستی سالم به استفاده از مرطوب کننده‌ها روی می‌آورند. داشتن پوست زبر و ترک خورده ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کند و اولین موردی که برای حل مشکل به ذهن می‌آید داشتن مرطوب کننده پوست صورت خشک است تا زیبایی و لطافت را برای شما به ارمغان آورد.

پوست خشک چیست؟

پوست خشک از نظر پزشکی پوستی است که رطوبت کافی برای حفظ نرمی و لطافت آن را ندارد. افرادی که پوست خشک دارند ممکن است لکه‌­هایی با احساس خشن داشته باشند که پوسته پوسته می‌­شود و ممکن است خارش داشته باشد. همچنین پوست خیلی خشک ممکن است ترک خورده و خونریزی کند.مرطوب کننده‌­ها یکی از موثرترین درمان‌ها برای پوست خشک هستند.
پوست خشک

خشکی پوست چقدر شایع است و چه کسانی بیشتر در معرض خشکی پوست هستند؟

افرادی که در آب و هوای خشک زندگی می‌­کنند یا زمان زیادی در بیرون از منزل به سر می‌برند یا دست‌های خود را مرتب می‌­شویند دچار خشکی پوست می­ شوند. افراد مسن به دلایل زیادی مستعد خشکی پوست هستند چرا که غدد عرق و روغن که مولد رطوبت خشک می‌­شوند و پوست نازک­تر می­‌شود. چربی و کلاژن و موادی که به پوست خاصیت ارتجاعی می­‌بخشد، کاهش می‌­یابد همچنین گرما، دوش آب گرم، آب و هوای خشک و صابون‌های خشن همگی می­ توانند باعث خشکی پوست شوند.

کمبود چه مواردی می‌تواند باعث خشکی پوست شود ؟

کمبود هر یک از موارد زیر در بدن امکان ابتلا به خشکی پوست را افزایش می‌­دهد: ویتامین آ ویتامین دی فلز روی آهن
کمبود چه مواردی می‌تواند باعث خشکی
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.