بهزی

جست‌وجو

لوازم آتش نشانی شامل چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

لوازم آتش نشانی شامل چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

لوازم آتش نشانی شامل چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

همانطور که می دانید آتش نشانان برای عملیات هایی خود نیازمند تجهیزات آتش نشانی خاصی هستند. این ابزار معمولا سبب سرعت عمل در این افراد می شوند تا به توانند حوادث را به بهترین نحو مهار کنند. وجود این تجهیزات ضروری است تا به وسیله آن ها بتوان هر چه سریع تر جان افراد نجات داده شود.
البته این موضوع را نیز نباید فراموش کنید که مردم با تهیه کردن کپسول آتش نشانی مناسب منازل خود می توانند در حادثه های کوچک کمی کمک حال آتش نشانان باشند و آن ها را خیلی کم از خطرهای احتمالی دور کنند.
ماشین های تانکر آب

تجهیزات آتش نشانی

این ابزار های شامل چندین نوع لوازم می شوند که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند و به نحوی در خاموش کردن آتش و یا حوادث دیگر این چنینی به کار برده می شوند.

ماشین های تانکر آب

از نوع ماشین های سنگین هستند و حامل تانکر های بزرگ با گنجایش بالا برای آب هستند. ظرفیت این ماشین ها از ۱۲۰۰ لیتر یا بیشتر می باشد.
جعبه آتش

جعبه آتش

این وسیله پس از کپسول های آتش نشانی، بسیار کاربردی و مفید هستند. از این وسیله می توانید در ساختمان ها و اماکن اداری و مسکونی و کارخانه ها و انبار ها استفاده می کنند. درون این جعبه ابزاری مانند پایه های نگهدارنده ی شیلنگ آتش نشانی، ابزار های مهم و حیاتی امداد رسانی، کپسول های مخصوص اطفای حریق و … نگهداری می شود. از این تجهیزات آتش نشانی می توان در اولین لحظات شروع حریق استفاده کرد و بسیار کاربردی نیز می باشد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.