بهزی

جست‌وجو

آشنایی با باند پانسمان و انواع آن

زمان مطالعه 1 دقیقه

آشنایی با باند پانسمان و انواع آن

باند پانسمان، یکی از کاربردی ترین انواع تجهیزات پزشکی می باشد که از زمان های بسیار قدیم، مورد توجه تمامی پزشکان و پرستاران قرار می گرفته است. باند پانسمان وسیله ای است که به صورت کاملا حرفه ای، از زخم ها و همچنین بافت های آسیب دیده بدن محافظت می کنند. امروزه، پیشرفت تکنولوژی نشان داده است که انسان ها بدون وجود برخی از لوازم و تجهیزات، به سختی می توانند به زندگی خود ادامه دهند. در واقع وجود برخی از لوازم و تجهیزات سبب شده است تا امروزه، زندگی همه ما بسیار راحت تر، و اسان تر شود. یکی از این لوازم و تجهیزات پزشکی که توانسته تحول بسیار زیادی را در بین لوازم مراقبت از زخم داشته باشد و همچنین، یکی از بهترین و عالی ترین گزینه ها برای مراقبت از زخم و جراحات باشد، باند پانسمان است. باند پانسمان، از جمله لوازم و تجهیزات کمک های اولیه می باشد که به همین سبب، وجود آن ها در هر محیطی بسیار واجب و لازم است. پس اگر قصد دارید تا قبل از وقوع اتفاقات، لوازم و تتجهیزات کاملی را داشته باشید و به طور تمام و کمال، آمادگی های لازم را برای مراقبت از زخم خود و افراد دیگر داشته باشید، باند پانسمان وسیله ای است که نباید وجود آن را فراموش کنید. باند ها پارچه هایی با جنس های مختلف هستند که دارای انواع مختلفی می باشند. همچنین باید اشاره کنیم که هر کدام از انواع باند ها، به منظور استفاده در شرایط و موارد خاص ساخته شده اند. به همین سبب اگر قصد دارید تا یکی از بهترین و عالی ترین لوازم و تجهیزات را در خصوص مراقبت از زخم خود داشته باشید و همچنین سرعت بهبود زخم خود را بیشتر کنید، خرید باند پانسمان بهترین گزینه برای شماست. اما قبل از خرید باند پانسمان، باید به موارد بسیار زیادی توجه کرد. در واقع، آشنایی با باند پانسمان و همچنین شناخت انواع این باند ها، به شما کمک می کند تا مناسب ترین و عالی ترین گزینه را برای مراقبت از خود داشته باشید.

باند پانسمان چیست؟

باند پانسمان وسیله ای است که از آن برای مراقبت از زخم استفاده می شود. اما باید اشاره کنیم که این یک تعریف بسیار کلی از باند پانسمان می باشد. در واقع باید اشاره کنیم که باند پانسمان یکی از تجهیزاتی است که به بافت های آسیب دیده پوست انسان، به منظور بهبودی کمک می کند. همچنین باید اشاره کنیم که با استفاده از باند پانسمان، می توان از زخم ها در مقابل قرار گرفتن در مجاورت هوای آزاد و همچنین عفونت کردن جلوگیری کرد. باند پانسمان دارای یک کاربرد دیگر نیز می باشد. همانطور که می دانید، برخی از زخم های پوست انسان ها، خونریزی بسیار زیادی داشته و بند آوردن این خونریزی کمی مشکل است. اما با کمک باند پانسمان می توان به راحتی، از وقوع خون ریزی بیشتر جلوگیری کرد و در واقع، پروسه منعقد کردن خون را سرعت بخشید. نا گفته نماند که باند ها در جنس ها و اندازه های متفاوتی ساخته می شود.

انواع باند پانسمان

باند پانسمان، با توجه به نیاز های انسان ها و همچنین موارد مصرفی، دارای انواع مختلفی می باشد. هر کدام از این باند ها دارای ویژگی ها و خصوصات مخصوص به خود بوده و کاربرد های آن ها نیز کاملا متفاوت است. پس اگر قصد خرید باند پانسمان را دارید و دوست دارید با انواع باند پانسمان آشنا شوید، توصیه می کنیم لیست زیر را مطالعه کنید. نا گفته نماند که قیمت باند پانسمان نیز با توجه به جنس و ابعاد این تجهیزات پزشکی متفاوت است. باند کرپ سوختگی این نوع باند دارای خاصیت ارتجاعی طولی می باشد و از آن برای عمومی پانسمان ها استفاده می شود. همچنین باید اشاره کنیم که این نوع باند ها می توانند زمینه حرکت آزادانه را به اعضای بددن ایجاد کند. باند سوختگی شکل پذیر یکی از انواع باند پانسمان، بر خلاف باند های دیگر، دارای خاصیت ارتجاعی طولی و عرضی می باشد. این مساله سبب شده تا هنگام استفاده، به خوبی شکل بدن را به خود بگیرد. باند زیر گچ مشخصا از اسم این نوع باند پانسمان می توان فهمید که از آن برای زیر گچ استفاده می شود. همچنین باید اشاره کنیم که جنس باند زیر گچ از پنبه 100% بوده و همچنین ضد آب می باشد. باند گچی این نوع باند یکی از پر استفاده ترین باند ها بوده که دارای پودر گچ کریستال و گاز مخصوص بوده و دارای انعطاف نسبتا خوبی می باشد. باند فایبر گلاس باند پانسمان فایبر گلاس، به نوعی از باند ها گفته می شود که دارای انعطاف بسیار بالایی بوده و مهم تر از همه می توان با وجود آن ها، عملیات رادیولوژی و عکس برداری را انجام داد و به راحتی از استخوان ها عکس برداری کرد.

ابعاد استاندارد باند پانسمان

جالب است بدانید که باند پانسمان دارای ابعاد استانداردی است. در واقع، به منظور محافظت از بافت های آسیب دیده، ابعادی را در نظر گرفته اند و متناسب با آن ها، استاندارد هایی را در خصوص تهیه باند ها و چسب های زخم در نظر گرفته اند. امروزه باند های پانسمان دارای ابعاد 5 – 7 – 10 – 15 – 20 و همچنین 2 و 3 متری می باشند تا استفاده از آن ها بسیار راحت باشد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.