بهزی

انواع پمپ لجن کش و کاربرد آن ها

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع پمپ لجن کش و کاربرد آن ها

لجن کش چیست؟

پمپ لجن کش در دسته پمپ های گریز از مرکز مستغرق قرار می گیرد. با استفاده از پمپ های لجن کش، می توان لجن های حاوی ذرات جامد را به محیط دیگر منتقل کرد. لجن کش عملکردی شبیه پمپ کف کش دارد با این تفاوت که قادر به پمپاژ سیالات حاوی ذرات جامد، فیبر، املاح و غیره می باشد.

انواع پمپ لجن کش

☑️ پمپ لجن کش شناور

اطراف الکتروموتور این نوع پمپ کاملا آب بندی شده است و می توان به صورت کامل آن را در سیال غوطه ور کرد. غوطه ور شدن کامل پمپ لجن کش شناور در داخل سیال باعث می‌شود جریان موتور کاهش یابد، موتور خنک شود، طول عمر پمپ فاضلاب افزایش پیدا کند و در نتیجه راندمان کاری آن بالا برود.

☑️ پمپ لجن کش عمودی

الکتروموتور در این نوع پمپ خارج از سیال و در یک ارتفاع مشخص قرار دارد و از طریق کوپلینگ به پمپ متصل شده است. زمانی که پمپ لجن کش عمودی بخواهد در داخل سیال غوطه ور شود، به راحتی می توان الکتروموتور را از آن جدا نمود.

☑️ پمپ لجن کش خردکن دار

در قسمت تحتانی الکتروموتور این نوع پمپ، تیغه‌هایی برای خرد و تکه کردن پلاستیک و پارچه وجود دارد. اگر درون فاضلاب و لجن پارچه یا پلاستیک وجود داشته باشد، پمپ لجن کش خردکن دار آنها را خرد می کند و از بین می برد تا دور پروانه پمپ فاضلاب گیر نکنند و باعث آسیب به پمپ نشوند.

☑️ پمپ لجن کش استیل

بدنه و پروانه این پمپ از استیل ساخته شده است و به همین دلیل در برابر مواد اسیدی، خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد. پمپ لجن کش استیل در 2 نوع تک فاز و سه فاز موجود است.

☑️ پمپ لجن کش چدن

بدنه پمپ لجن کش از چدن می‌باشد اما پروانه آن از جنس برنج یا استیل است. پمپ لجن کش چدن از پمپ لجن کش استیل پرمصرف تر و پرفروش تر است زیرا برای پمپاژ آب های گل آلود و دارای غلظت بالا مناسب تر و بهتر می‌باشد. این نوع پمپ ها در برابر مواد اسیدی و خوردگی مقاومت کمتر و پایین تری نسبت به پمپ‌های فاضلاب استیل دارند.

☑️ کاربرد پمپ لجن‌کش

▪️ نیروگاه ها ▪️ صنایع کشاورزی ▪️ صنایع ساختمانی ▪️ صنایع چوب و کاغذ ▪️ صنایع چرم سازی ▪️ صنایع غذایی و دارویی ▪️ کشتارگاه ها ▪️ آبیاری باغها و گلخانه ها ▪️ فواره های آب نما ▪️ پمپاژ آب صاف

▪️ آب های گل آلود ▪️ لجن کش چاه آب ▪️ لجن پساب های صنعتی مخلوط با آب ▪️ فاضلاب خاص با الیاف بلند ▪️ فاضلاب صنعتی ▪️ انتقال انواع فاضلاب خام ▪️ تخلیه چاه های فاضلاب ▪️ هتل ها و رستوران ها ▪️ مزارع پرورش ماهی و میگو ▪️ سیالات حاوی هوا و گاز ▪️ لایروبی استخرها، مخازن و چاه ها ▪️ پمپاژ دوغاب و مواد ساختمانی رقیق ▪️ ایستگاه های پمپاژ فاضلاب های صنعتی و خانگی ▪️ تخلیه پس آبهای باران لجن فعال فاضلاب غربال شده

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.