بهزی

تفاوت ها و مزایای انواع علف تراش ها و حاشیه زن ها

زمان مطالعه 1 دقیقه

تفاوت ها و مزایای انواع علف تراش ها و حاشیه زن ها

آشنایی با علف تراش یا حاشیه زن

ابزارهای برش و هرس دستی مانند داس، اره، چاقو، قیچی و دیگر ابزار مشابه تا سالیان سال جوابگوی نیاز بشر در جهت باغبانی و اصلاح گیاهان و هرس بوده و مورد استفاده قرارگرفته است. اما امروزه با توجه به پیشرفت سریع علم و دانش و همچنین شناسایی مواد و متریال های جدید و با استفاده از تکنولوژی روز، بخصوص بکارگیری نانو تکنولوژی برای سهولت کارانسان ها و بمنظور آسودگی و راحتی انسان ابزاهای مختلفی برای انجام کارهای کشاورزی و باغبانی طراحی گردیده است و روز به روز نیز در حال توسعه و تکامل می باشد.

علف تراش ها یا حاشیه زن های جدید

با بروزرسانی و پیشرفت علم و دانش انسان توانست ابزار های مختلفی طراحی کند که از آن دست ابزار میتوان به دستگاه علف تراش یا داس موتوری که با نام های تجاری دیگری نیز آنها را می شناسید از جمله این نام ها می توان به: حاشیه زن – براش کاتر (BRUSH CUTTER) – علف زن – دروگردستی نیز اشاره کرد.

کاربردعلف تراش یا حاشیه زن

علف تراش دستگاهی است جهت کوتاه کردن چمن در ورزشگاه ها یا سایر مراکز تفریحی، زمین های بازی، پارک ها و حتی برای حیاط منزل یا ویلاها. علف تراش برای حذف علف های زاید بسیار پر کاربرد است و کوتاه کردن چمن ها وعلف های هرز را برای شما بسیار تسریع وآسان می کند. همچنین ازعلف تراش چندکاره برای هرس کردن درختان و درختچه ها و درو کردن و چیدن محصولات کشاورزی نیز استفاده می شود.

علف زن موتوری یا برقی

از علف زن موتوری یا برقی همچنین میتوان به عنوان حاشیه زن استفاده کرد. بدین معنی که در فضای سبز نمی توان چمن یا علفهایی را که در حاشیه و کنار درختها یا جداول قرار گرفته اند را با دستگاه چمن زن معمولی کوتاه کرد. در این موارد از حاشیه زن موتوری یا حاشیه زن برقی استفاده می شود. حاشیه زن به صورت قابل حمل و با استفاده از یک کمربند یا کوله پشتی امکان حمل و استفاده آسان از آن را فراهم می کند.

علف تراش موتوری ( بنزینی) یا علف تراش برقی (برق تک فاز)

امروزه بدون شک دستگاه علف تراش یا حاشیه زن یک ابزار بسیار کاربردی و مفید در باغبانی و کشاورزی محسوب می شود. علف تراش موتوری ( بنزینی) یا علف تراش برقی (برق تک فاز) برای تراشیدن و چیدن علوفه جاتی نظی: یونجه، شبدر و کشت های علوفه ای و کوتاه کردن علف های هرز داخل باغات و حاشیه فضای سبز و مزارع استفاده می گردد. از کاربردهای علف زن ها می توان به کوتاه کردن علف های حاشیه و علف هایی با ساقه کلفت اشاره داشت. کوتاه کردن علف در گذشته به صورت دستی توسط اشخاص صورت میگرفت که عملی بسیار وقت گیر و هزینه بر بوده است. امروزه با استفاده از ماشینهای علف تراش موتوری یا برقی و همچنین شارژی در زمان کوتاهی میتوان میزان قابل توجهی محصول را در مزارع درو و یا علف های هرز را از بین برد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.