بهزی

جست‌وجو

آشنایی با فن کویل سقفی

زمان مطالعه 1 دقیقه

آشنایی با فن کویل سقفی

انواع فن کویل سقفی

یکی از انواع فن کویل ها، فن کویل سقفی است که کمترین فضا را در هنگام نصب اشغال می کند و دارای قابلیت نصب بر روی سطوح مختلف است. همچنین نسبت به بقیه فن کویل ها کمترین میزان سر و صدا را ایجاد می کند به همین دلیل طرفداران بسیاری در میان کاربران دارد.فن کویل های سقفی در دو مدل تولید و عرضه می گردند که شامل فن کویل سقفی روکار و توکار است. در فن کویل های توکار تنها قسمت دریچه آن مشخص است ولی کابینت یا بدنه فن کویل های روکار در نمای داخلی به طور کامل دیده می شوند.

فن کویل سقفی روکار

فن کویل های روکار به دو نوع کم فشار و پر فشار تقسیم می شوند که در نوع پر فشار، باد قدرت پرتاب بیشتری دارد. ولی نحوه کار و ساختار آن مشابه نوع توکار است و فقط در نیاز به کانال کشی با یکدیگر فرق دارند. همچنین به دلیل روکار بودن این فن کویل ها، دسترسی به اجزا و قسمت های داخلی جهت سرویس و تعمیر دستگاه به نسبت فن کویل سقفی توکار بسیار آسان تر است.

فن کویل سقفی توکار

این مدل از فن کویل ها در دو سبک کابین دار و بدون کابین طراحی می شوند و معمولاً دارای ظرفیت بین 200 الی 1000 فوت مکعب در دقیقه (cfm) هستند. فن کویل سقفی توکار شکل ظاهری ساده ای داشته و در داخل سقف کاذب نصب می گردد. این مدل از دستگاه ها کم صدا و دارای قیمت مناسبی هستند و بنابراین به نسبت مدل های دیگر محبوبیت بیشتری دارند. قیمت مناسب فن کویل سقفی توکار یکی از مواردی است که سبب می شود بسیاری از افراد به سراغ آن بروند اما شاید نصب آن در داخل سقف کمی سخت به نظر برسد.

مزایای فن کویل سقفی توکار

🔸عملکرد آرام و بی صدا
🔸مجهز به ترموستات و ریموت کنترل
🔸دسترسی به هوای تازه بیرون و ورود آن به داخل ساختمان در صورت استفاده از کانال هوای تازه
🔸دارای ظرفیت های متفاوت
🔸کم حجم تر و اشغال فضای کم تر به دلیل نصب در سقف ساختمان
🔸قیمت مناسب تر نسبت به فن کویل های زمینی
🔸عملکرد مطلوب در تأمین هوای گرم و سرد به دلیل استفاده از لوله های مسی کویل آنها
🔸سادگی در طراحی به دلیل قرارگیری در داخل سقف

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.