بهزی

مزایای استفاده از پالت

زمان مطالعه 1 دقیقه

مزایای استفاده از پالت

پالت چیست؟

پالت یک سازه حمل و نقل مسطح است که معمولاً از چوب و گاهی اوقات از پلاستیک ساخته شده است.این وسیله برای پشتیبانی از کالاها در حالی که توسط لیفتراک بلند می شوند، طراحی شده است.یک پالت راه حلی ایده آل برای نگهداری، جابجایی و حمل و نقل محصولات است و در عین حال از کالاها نیز محافظت می کند.pallet معمولاً برای واردات و صادرات و حمل و نقل کالاهای بزرگ یا سنگین استفاده می شود.

مزایای استفاده از پالت

1) آسان کردن کارها

یکی از مزایای اصلی پالت ها این است که حمل و نقل اقلام را آسان می کنند.می توانید اقلام کوچک و بزرگ را روی پالت ها بچینید و آنگاه آنها را براحتی ارسال کنید.

2) دوام

پالت‌ها از سایر موارد حمل‌ونقل قوی‌تر هستند.شما میتوانید اجسام زیاد و سنگینی را روی یک پالت منفرد روی هم بگذارید.علاوه بر این، پالت ها محتویات خود را کمی بالاتر از زمین نگه می دارند و محصولات را از آلودگی و زباله دور می کنند.

3) سبک وزن

پالت ها محکم و نسبتا سبک هستند که فضای کمی را اشغال می کنند، به خصوص در انبارهایی که می توان آنها را روی هم قرار داد.پالت های چوبی و پلاستیکی سبک هستند و وزن کمی به محصولاتی که در حال ارسال هستند، اضافه می کنند.

4) قابل بازیافت

پالت ها از مواد قابل بازیافت ساخته می شوند.کمتر احتمال دارد که پالت های پلاستیکی و فلزی، آسیب عمده ای در محیط زیست ایجاد کنند، زیرا می توانند ذوب شوند و دوباره استفاده شوند.پالت های چوبی نیز به مرور زمان فرسوده می شوند.شما می توانید از پالت های چوبی فرسوده شده در پروژه های مختلف ساختمانی یا به عنوان هیزم استفاده کنید.

پالت های چوبی باعث قرارگیری محکم‎تر کالاها و مواد بر روی آن‎ با تعادل بیشتر به علت وجود اصطحکاک مناسب بین سطح پالت و کالا در مقایسه با انواع پالت‎های پلاستیکی و فلزی کاربرد بیشتری در صنعت دارد. پالت های چوبی باعث ممانعت از لغزیدن پالت در کف محیط انبار در زمان بلند کردن آن توسط لیفتراک به علت صطحکاک موجود در بخش زیرین پالت می شوند که این موجب سهولت در امر انبار داری و همچنین جا به جایی کالا ها در انبار می شود. پالت های چوبی دارای وزن به نسبت کمتری به نسبت سایر پالت ها می باشند زیرا از چوب ساخته شده و چوب وزن کمتری نسبت به سایر مواد پلاستیکی و یا فلزی مشابه دارد. مزایای استفاده از پالت چوبی از سایر پالت ها نیز بیشتر می باشد که این خود موجب انتخاب پالت چوبی می شود.

پالت سازی یکتا چوب سبز اندیشان تولید کننده پالت های چوبی در ارومیه به مدیریت: پرویز قامتی ۰۹۱۴۴۴۸۲۴۸۱

/ پالت سازی در ارومیه

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.