بهزی

نگاهی به مزایا و کاربردهای چوب گردو

زمان مطالعه 1 دقیقه

نگاهی به مزایا و کاربردهای چوب گردو

مزایایی چوب گردو

☑️ نقش و نگار زیبا ☑️ قابلیت جلا و پرداخت ☑️ تنوع رنگی ☑️ در دسترس بودن گونه‌های مختلف ☑️ امکان رنده و اره آسان ☑️ ریز بافت با الیاف یکدست ☑️ صیقل پذیری ☑️ وزن کم ☑️ رنگ و بافت خاص

☑️ قابلیت مناسب این چوب در رنگ آمیزی ☑️ استحکام و مقاومت این چوب در برابر ضربه و نیرو های مختلف (کشش و فشاری) و سایر عوامل خارجی ☑️ مقاومت در برابر ساییدگی و جدا شدن الیاف ☑️ قدرت نگهداری بالای میخ و رنده شدن مناسب و پرداخت کاری بالا (قابلیت چسب خوری و میخ خوری) ☑️ محکم بودن این چوب (به دلیل تلخ بودن در برابر حشرات و موریانه ها مقاوم است.) ☑️ انعطاف پذیر بودن و عدم جذب صدا (همین امر سبب استفاده این چوب در آلات موسیقی شده است.)

کاربردهای چوب درخت گردو

درخت گردو کلرو (Claro walnut) یک چوب نفیس رنگارنگ است که بعد از برداشت معمولا به جای خشک کردن در کوره، آن را در معرض هوا خشک می‌کنند تا نوارهای رنگی زیبای آن حفظ شود.

چوب درخت گردو را برای ساخت وسایل و لوازم خاص و ارزشمند مورد استفاده قرار می دهند، زیرا رنگ این چوب دارای ماندگاری بالایی می باشد و هر چه که عمر این چوب بالاتر رود این چوب زیبا تر می شود و ساختار بهتری به خود می گیرد. چوب درخت گردو به رنگ خاکستری و مایل به تیره می باشد و دارای نقش های بسیار زیبایی بوده و در حدود 750 کیلوگرم بر متر مکعب وزن مخصوص دارد، ویژگی این چوب مقاوم بودن در برابر نیرو می باشد و چوبی سنگین و نیمه سخت است و در امور مختلفی کاربرد دارد.

از جمله مهم ترین کاربرد های این چوب ارزشمند را می توان در موارد زیر بیان کرد:

1- کاربرد اصلی این چوب در سایر نقاط دنیا مربوط به نما و روکش ساختمان می باشد. 2- استفاده از این چوب در ساخت لوازم موسیقی 3- استفاده از این چوب در صنایع مبلمان و دکوراسیون منازل 4- کاربرد این چوب در امور تزیینی و مجسمه سازی (دست سازه‌های نفیس) 5- ارزشمندترین کاربرد این چوب مربوط به ساخت پارکت و کفپوش می باشد که متداول است. 6- استفاده از این چوب برای ساخت کابینت های آشپزخانه، میز و قفسه ها 7- استفاده از چوب این درخت در ساخت واگن ها و اتاق اتومبیل 8- ازجمله کاربردهای متداول این چوب برای صنایع اسلحه سازی و به ویژه سلاح های گرم می باشد. 9- کاربرد چوب درخت گردو در ساختمان سازی 10- خراطی، منبت کاری، خاتم کاری و معرق کاری 11- کانتر و پیشخوان

پالت سازی یکتا چوب سبز اندیشان تولید کننده پالت های چوبی در ارومیه به مدیریت: پرویز قامتی ۰۹۱۴۴۴۸۲۴۸۱

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.