بهزی

چوب ساسنا روسی و کاربرد آن

زمان مطالعه 1 دقیقه

چوب ساسنا روسی و کاربرد آن

◼️ چوب ساسنا روسی

روسیه دارای جنگل های انبوهی است و در این میان تنوع درختان زیاد است. این نوع چوب یکی از انواع چوب های روسی است که به ایران وارد می شود. این نوع از درخت کاج تهیه می شود و یکی از منابع تجدید پذیر است و جزء درختان تندرو و در عین حال بسیار بلند و زیبا است. بخش بسیار زیادی از صادرات چوب روسی، چوب روسی ساسنا است.

چوب ساسنا روسی یکی از انواع مرغوب چوب روسی است که موارد استفاده بسیار زیادی دارد. سال ها است این نوع چوب به ایران وارد می شود و در صنایع مختلف اعم از طراحی و ساخت نما، طراحی داخلی، ساخت مبلمان چوبی و … استفاده می شود. چوب روسی دارای کیفیت بالایی است و از کشور روسیه وارد می شود.

◼️ ویژگی چوب روسی ساسنا

▪️ رنگ چوب از قهوه ای مایل به قرمز و سپس به رنگ زرد می گراید. ▪️ دارای آوند های رزین و بوی رزین هنگام کار . ▪️مشخص بودن حلقه های رشد. ▪️ سهولت استفاده از چوب با ابزار دستی و ماشینی ▪️ کیفیت کار پایانی به اندازه و تعداد گره ها درجه رزین موجود بستگی ▪️ دارای سطح صاف و تمیز است ▪️ سهولت در چسب کاری و رنگ آمیزی ▪️ سهولت در پیچ کاری و میخ کاری ▪️ به دلیل فراوری ( خشک کردن و پختن) شدن چوب در کارخانجات ، مقاومت آن در برابر پوسیدگی بسیار بالاست.

▪️ این نوع چوب دارای خاصیت چکش خواری است و از این رو در صنایع مختلف بسیار مورد توجه است. ▪️ یکی دیگر از ویژگی های جالب درخت ساسنا رشد طولی سریع آن است و در مدت زمان بسیار کوتاهی رشد بسیار زیادی خواهد داشت. ▪️ رنگ پذیری بسیار مناسب و خوب است. ▪️ برش زدن و منبت کاری روی این نوع چوب بسیار راحت است. ▪️ الوار روسی دارای بافت چوب بسیار زیبایی است. درکل در بین تمامی صنایعی که با چوب سروکار دارند چوب ساسنا از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و همه بر این نظر هستند که کار با این چوب بسیار آسان است.

◼️ کاربرد چوب روسی ساسنا

به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد در بیشتر صنایع مرتبط با چوب قابل استفاده است. از این نوع چوب در صنعت ساخت مبلمان چوبی، ساخت کاغذ، ساخت قایق چوبی و … استفاده می شود. برای تولید انواع ترمووود، ساخت نئوپان، ام دی اف، تخته چندلایی و … استفاده می شود.

پالت سازی یکتا چوب سبز اندیشان تولید کننده پالت های چوبی در ارومیه به مدیریت: پرویز قامتی ۰۹۱۴۴۴۸۲۴۸۱

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.