بهزی

جست‌وجو

یخچال ویترینی

صنایع برودتی ارجمندی

زمان مطالعه 1 دقیقه

یخچال ویترینی

یخچال های ویترینی یکی از پرفروش ترین نوع یخچال های فروشگاهی است که برای نگهداری محصولات خوراکی استفاده می شود. و جلوه زیبایی به فروشگاه می دهند در طراحی بدنه این یخچال ها اغلب از ورقه های استینلس استیل استفاده شده و برای عایق بندی بهتر از پلی یورتان کمک گرفته می شود. یخچال های ویترینی برای کاربردهای متفاوت و در رنگ و طرح و اندازه های مختلفی تولید می شوند. فروشگاههایی نظیر قنادی و شیرینی، مواد پروتئینی، گوشت و مرغ، لبنیاتی، بستنی و … بیشترین استفاده را از یخچالهای ویترینی می کنند.خچال ویترینی با تغییر شکل فروشگاه های مواد غذایی رفته رفته جای یخچال های قدیمی را گرفته و ظاهر زیباتری به محیط های فروشگاهی بخشیده اند. امروزه در فضاهای متفاوت و برای کاربردهای متفاوت می توان از یخچال های ویترینی استفاده کرد. قدرت عملکردی بیشتر، فضای در دسترس بزرگتر، طراحی زیباتر و راحتی استفاده از آن از جمله مزیت های یک یخچال ویترینی است. یخچال ویترینی جلوۀ زیبایی به فروشگاه می ‌دهد و این مزیت را نسبت به یخچال های قدیمی دارد که کاملاً در دسترس مشتریان قرار گیرد. همچنین از این یخچال ها برای طراحی فروشگاهی نیز می توان استفاده کرد؛ زیرا نمای زیباتری به فروشگاه می بخشند و با در معرض نمایش گذاشتن محصولات در میزان فروش نیز تأثیر مثبت می‌ گذارند.

انواع یخچال ویترینی

خوابیده ایستاده یخچال شیشه خم فروشگاهی یخچال شیشه فلت (تخت) فروشگاهی یخچال شیشه خم موتور سرخود یخچال شیشه فلت (تخت) موتور سرخود

مقایسه یخچال ویترینی ایستاده با یخچال ویترینی خوابیده

کاهش فضای مورد نیاز در نوع ایستاده: یک یخچال ویترینی در ظرفیت برابر جای کمتری نسبت به یک یخچال خوابیده می گیرد. طراحی ویژه: در طراحی فریزر های ویترینی ایستاده به جذابیت بیشتر توجه می‌ شود. استفاده از شیشه های شفاف تر، بهره بردن از نورهای LED و درب های کشویی یا بازشونده رو به بیرون، از جلوه های تزییناتی این یخچال‌هاست. جابه‌جایی: هر دو نوع یخچال ویترینی خوابیده و ایستاده بر روی پایه های چرخ دار سوار شده اند. و چا به جائی هر دو مدل را راحتتر کرده است. نظافت یخچال: نظافت فضای درونی یخچال های خوابیده یکی از معضلات همیشگی این یخچال ها به شمار می رود. موضوعی که در یخچال های ایستاده حل شده است. فضای بزرگ یخچال و درب هایی که کاملاً باز می شوند، نظافت یخچال را بسیار ساده کرده است.

ویژگی های یخچال ویترینی خوابیده

استفاده از شیشه‌های شفاف، طراحی در مدل‌های فروشگاهی و زنجیره‌ای، بهره بردن از مدل‌های پرده هوا، طراحی به شکل دو درب و درب‌های کشویی و … از جمله طراحی‌ های مدرنی است که در ساخت یخچال‌های خوابیده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از طراحی‌ها چندین حسن داشته و کاربردهای یخچال‌های خوابیده را ارتقاء می‌دهد. برای مثال این یخچال‌های ویترینی خوابیده، از مهمترین موارد برای راه‌اندازی یک فروشگاه مواد پروتئینی به حساب می‌آید. از طرفی دیگر یخچال های ویترینی خوابیده را می توان به راحتی جابجا کرد و به همین دلیل در تغییر دکوراسیون داخل فروشگاه مواد غذایی، مانعی به حساب نمی آیند. حتی می‌توانید این یخچال را بخشی از دکوراسیون داخلی فروشگاه بدانید. سهولت دسترسی، حفظ کیفیت محصولات، در معرض دید قرار دادن محصولات و استفاده‌ی بهینه از فضا جزء مهم‌ترین مزایای این انتخاب است. همچنین در فروشگاه‌های هایپرمارکتی کوچک نیز می‌توانید از یخچال‌های خوابیده بهره ببرید. قرار دادن یک یا چند یخچال خوابیده در فضای میانی فروشگاه باعث می‌شود تا مساحت کلی فروشگاه بزرگ‌تر جلوه کرده، نمای بهتری داشته باشد. ضمن اینکه با بهره‌گیری از این یخچال‌ها می‌توانید محصولات متنوع دیگری را به فروشگاه خود اضافه کنید. از محصولات پروتئینی و گوشتی یخ‌زده‌ گرفته تا انواع سبزیجات فریز شده.

یخچال ویترینی خوابیده در چه مکان هایی استفاده می شود؟

یخچال خوابیده بیشتر در فروشگاه های زنجیره ای استفاده می شود. حجم بزرگ و طویل یخچال خوابیده مانع از استفاده آن در فروشگاه و سوپرمارکت های کوچک است. مشتریان اصلی یخچال صنعتی خوابیده هایپر مارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای هستند. امروزه با گسترش هایپر مارکت و فروشگاه های زنجیره ای استفاده از یخچال صنعتی خوابیده بیش از قبل احساس می‌شود. اگر شما یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ دارید پس برای فروش محصول خود به یخچال خوابیده احتیاج دارید. یخچال خوابیده امکان قرار دادن انواع مواد غذایی خوراکی مانند گوشت ماهی و لبنیات را در درون خود دارد و به صورت طبیعی در عرض یک فروشگاه زنجیره قرار می‌گیرد.

راهنمای انتخاب یخچال ویترینی مناسب

اگر قصد خرید یخچال ویترینی دارید، قبل از هرچیز باید نکته های زیادی را در نظر بگیرید. برای مثال لازم است بدانید که هدفتان از خرید یخچال ویترینی چیست؟ برای نگه داری چه محصولی قصد دارید از آن استفاده کنید؟ نکته دوم، اندازۀ یخچال است. طبیعتاً هر چقدر فضای یخچال بزرگتر باشد، ظرفیت آن بیشتر بوده و البته قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. به همین خاطر لازم است ببینید که به چه یخچالی و با چه ظرفیتی نیاز دارید. همچنین قدرت یخچال موضوعی است که باید به آن دقت کنید. اگر برای نگه داری محصولات گوشتی قصد دارید از فریزر ویترینی استفاده کنید، نیاز به یخچالی با قدرت بالا دارید. ولی برای نگه داری محصولات پروتئینی شاید نیاز به قدرت سرماسازی بالایی نباشد. نوع کمپرسور یخچال و سیستم مدیریت دمای عملکرد آن نیز موضوعی است که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید. کمپرسور این مدل از یخچال ها معمولاً در فضای پایین یخچال نصب می شوند، مگر در یخچال های پر قدرت که کمپرسور در بخش بالایی سوار می گردد. نوع سیستم مدیریت دمای عملکرد هم به این خاطر اهمیت دارد که روی میزان مصرف برق یخچال تأثیر مستقیم می گذارد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.