بهزی

جست‌وجو

لوازم یدکی موتوری و گیربکس کامیون

زمان مطالعه 1 دقیقه

لوازم یدکی موتوری و گیربکس کامیون

کامیون چیست؟

کامیون یا truck یک نوع خودروی سنگین است که دارای یک شاسی و یک کشنده می باشد. امروزه بر روی شاسی کامیون ها تجهیزات مختلفی مانند تراک میکسر، آبپاش، کمپرسی، پمپ بتن و … را نصب می کنند. بر همین اساس، کامیون ها شناخته می شوند. به طور کلی کامیون ها نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارند و از طریق جابجایی محموله های سنگین، چرخ صنعت را به گردش درمی آورند.

لوازم یدکی کامیون

لوازم یدکی کامیون به قطعاتی می گویند که در هنگام خراب شدن یا آسیب دیدن قطعات اصلی، جایگزین آنها می شوند. لوازم یدکی کامیون شرایطی را فراهم می کنند تا کامیون بتواند بدون هیچ گونه مشکلی، به فعالیت خود ادامه دهد.

انواع قطعات و لوازم یدکی کامیون

انواع قطعات و لوازم یدکی کامیون شامل قطعات اصلی و مصرفی می شوند. از جمله قطعات اصلی کامیون می توان به بدنه، موتور، گیربکس و دیفرانسیل اشاره کرد. قطعات مصرفی هم شامل لاستیک ضربه گیر، لنت ترمز، کمک فنرها، سوزن های سوخت پاش و … می شوند. هنگامی که قطعات اصلی کامیون آسیب ببینند باید آنها را تعمیر یا تعویض نمود. در حالی که قطعات مصرفی کامیون پس از مدتی نیاز به تعویض دارند.

لوازم یدکی موتوری و گیربکس کامیون

لوازم یدکی موتوری و گیربکس کامیون نقش مهمی در سلامت و کارایی آن ایفا می کنند. همان طور که قبلا گفتیم گیربکس کامیون تاثیر بسزایی در انتقال قدرت دارد. این بخش می تواند از طریق تنظیم دور موتور و سرعت کامیون، تناسبی بین سرعت چرخ و موتور ایجاد کند. با توجه به اهمیت گیربکس، همواره باید وضعیت آن را چک کرد. اگر نیاز به تعویض روغن وجود داشت، باید فورا این کار را انجام داد. در غیر این صورت، تماس بین قطعات موجب آسیب دیدگی آنها می شود و هزینه های زیادی به صاحب کامیون تحمیل می کند.

پر مصرف ترین لوازم یدکی موتوری و گیربکس کامیون

گیربکس، شاسی، دیسک، کاسه نمد و بلبرینگ جزء پر مصرف ترین لوازم یدکی موتوری و گیربکس کامیون به شمار می روند. شاسی :شاسی کامیون همان اسکلت بندی خودرو می باشد و بر شکل و اندازه کامیون موثر است. این قطعه طوری طراحی می شود که بتواند وزن کامیون، موتور، مخزن سوخت، باتری و سایر متعلقات را تحمل کند. دیسک :دیسک یا clutch plate در انتقال نیرو نقش دارد. این صفحه که بخشی از جعبه دنده به شمار می رود، در افزایش قدرت خودرو موثر است. کاسه نمد :کاسه نمد همان Radial shaft seal است که به عنوان عایق عمل می کند. این قطعه وظیفه دارد تا آب بندی شفت ها، بلبرینگ ها و رولبورینگ ها را انجام دهد. بلبرینگ :بلبرینگ چرخ از چندین گلوله ی استیل یا مخروطی شکل تشکیل شده است که به وسیله ی یک حلقه فلزی به هم متصل می شوند. این قطعه، مسئول اتصال چرخ به محور می باشد. بلبرینگ چرخ نقش مهمی در کاهش اصطکاک دارد و موجب می شود تا کامیون به صورت روان کار کند.

فروش لوازم یدکی موتوری و گیربکس کامیون

موتور در هر خودرو وظیفه دارد تا نیروی لازم برای حرکت را فراهم کند. این نیرو به کمک بخش های دیگری مانند گیربکس، دیفرانسیل و کلاچ به چرخ ها انتقال داده می شود. هنگامی که این بخش ها به صورت هماهنگ با هم کار کنند، فرایند انتقال نیرو به خوبی صورت می گیرد. گیربکس کامیون، مهم ترین قسمت در انتقال قدرت محسوب می شود. اگر این بخش به خوبی وظیفه ی خود را انجام ندهد، کامیون نمی تواند حرکت کند. بنابراین، در صورت بروز مشکل باید گیربکس را تعمیر نمود. این کار باید توسط یک فرد متخصص و حرفه ای انجام شود. یک گیربکس سالم، شرایطی را فراهم می کند تا راننده بتواند در سرعت های مختلف، کامیون را کنترل نماید. علاوه بر این، راننده با وجود گیربکس می تواند از تغییر سرعت ناخواسته در سربالایی ها و سرپایینی ها جلوگیری کند و کامیون را به سمت جلو یا عقب هدایت نماید. یکی از مهم ترین نگرانی های صاحبان کامیون به نحوه ی تهیه و تعویض قطعات یدکی مربوط می شود. در بین لوازم یدکی کامیون، قطعات موتوری و گیربکس از اهمیت بالایی برخوردار هستند. تعمیر و تعویض این قطعات، عملکرد کامیون را بهبود می بخشد و طول عمر اجزا و سایر قطعات خودرو را افزایش می دهد. البته فراموش نکنید که قطعات مصرفی کامیون را باید در زمان های معینی تعویض نمود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.