بهزی

کاربرد موتور ژنراتور دیزل در تهران

زمان مطالعه 1 دقیقه

کاربرد موتور ژنراتور دیزل در تهران

کاربرد اصلی دیزل ژنراتورها تولید برق در مواقع اضطراری، بحران های بلایای طبیعی و به عنوان یک نیروگاه‌های موقتی است. این دستگاه‌ها برای تأمین برق در مکان‌هایی که به دلیل شرایط خاص (مانند بحران قطع برق یا محدودیت‌های مصرف برق) نیاز به تأمین برق مجزا از شبکه دارند، استفاده می‌شوند. همچنین، دیزل ژنراتورها در مکان‌هایی که به دلیل عدم دسترسی به شبکه برق، مانند پروژه های فرا ساحل، معادن و مناطق دور افتاده، که نیاز به یک منبع تأمین برق مستقل دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر کاربرد در مواقع اضطراری، دیزل ژنراتورها در صنایع و سایر بخش‌های اقتصادی نیز استفاده می‌شوند. برای مثال، در صنایع نفت، گاز و معدن، کشتیرانی، ساختمان سازی و . . .اما با بررسی دقیق‌تر مزیت‌های آنان به موارد زیر منتهی می‌شوند:

بیمارستان ها

موتور‌های دیزلی با عمل احتراق ایمن، بسیار کاربردی‌تر از موتور‌های گازی و... می‌باشند. لذا در بیمارستان برای تأمین برق اضطراری جهت تداوم کارکرد دستگاه‌های درمانی و سنجش، می‌توانند به عنوان ایمن‌ترین دستگاه دیزل ژنراتور مورد استفاده قرار بگیرند. تأمین روشنایی برای اتاق بیماران و بخش جراحی، کارکرد سیستم سرمایشی و گرمایشی، کارکرد سیستم تهویه بیمارستان و... جزء مزیت‌های عالی این دستگاه می‌باشند.

بر روی آب

استفاده از این دستگاه برای تأمین برق کشتی‌های دریایی امری ضروری می‌باشد. بهترین نوع موتور دیزل‌های بزرگ با توان برق ۹۰۰۰۰ کیلو وات برای کشتی‌های اقیانوس پیما مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل از موتور‌های دیزلی دور موتور بالایی در محدوده ۶۰ تا ۱۰۰ دور در دقیقه برخوردار می‌باشند. بنابراین سرعت تولید برق آن‌ها، مناسب برای فعالیت‌های دریایی می‌باشد.

صنایع و معادن

استخراج و کشف انواع مواد معدنی از معادن سراسر جهان، نیاز به تجهیزات خاص مانند لودر و بیل مکانیکی دارد. تأمین برق موردنیاز این تجهیزات، مهم بودن کارکرد دیزل ژنراتور را بیان می‌کند. موتور‌های دیزلی مورد استفاده در آن دارای توان بالایی می‌باشند تا نیاز بالای این تجهیزات را در استفاده مداوم فراهم آورند. به طور کلی در برآورد‌های انجام شده، ۷۲ درصد از کاربرد موتور دیزل برای صنایع معدنی اختصاص یافته‌اند.

فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات برای صنعت دیجیتال مدرن، اهمیت بسیاری دارد. داده و اطلاعات توسط کامپیوتر و سیستم‌های پردازشی گوناگون، همواره بدون قطعی، پردازش می‌شوند. قطعی برق می‌تواند از دست رفتن داده‌های پردازش شده را منجر شود که تأثیر بسیار مخربی در رشد اقتصادی، علمی و... در جهان دارد.

موتور دیزل‌های مناسب برای تأمین برق جهت تداوم فعالیت فناوری اطلاعات، در کل جهان حائز اهمیت می‌باشند.

حمل و نقل جاده‌ای

وسیله‌های مورد استفاده در حمل و نقل جاده‌ای نیاز مبرمی به برق دارند. استفاده از دیزل ژنراتور‌های حمل شونده با موتور دیزل مناسب و توان باری معین، می‌تواند سرعت رشد صنعت حمل و نقل جاده‌ای را در یک کشور افزایش دهند.

عمدتاً ماشین و خودرو‌های سنگین، اولین کاربران دستگاه ژنراتور می‌باشند تا در حمل انواع مواد شیمیایی و صنعتی پایه، سرعت عمل بالایی را داشته باشند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.