بهزی

طراحی دکوراسیون پذیرایی

زمان مطالعه 1 دقیقه

طراحی دکوراسیون پذیرایی

سالن پذیرایی از بخش های اصلی و پراهمیت یک خانه است . پذیرایی به این دلیل مهم است که اولاً افراد بیشترین تایم خود را در سالن پذیرایی به سر می برند. دوماً پذیرایی محلی برای دورهمی ها و پذیرایی از میهمانان است. پذیرایی بخش نشیمن خانه است که افراد در آنجا به تماشای تلویزیون می نشینند ، صحبت می کنند ، بازی می کنند، غذا می خورند و یا استراحت می کنند. سالن پذیرایی محلی است که مهمان ها در این مکان مورد استقبال و پذیرایی قرار می گیرند و تایم مهمانی خود را در سالن پذیرایی به سر می برند . بنابراین لازم است در چیدمان آن نهایت ظرافت را به خرج دهید تا جلوه بصری جذابی را برای خانه شما فراهم کند. خیلی کم پیش می آید که مهمان وارد بخش های دیگر خانه مثل اتاق خواب ها یا آشپزخانه شود . مهمان همیشه در سالن نشیمن می نشیند و کل مدت زمان مهمانی در سالن پذیرایی یک منزل به سر می رود. بنابراین لازم است سالن پذیرایی طوری چیده شود که راحتی و آرامش را برای ساکنین خانه و مهمانانی که مراجعه می کنند به همراه داشته باشد . طرحی که برای چیدمان سالن پذیرایی در نظر گرفته می شود باید بگونه ای باشد که اشیاء موجود در دکوراسیون با هم هماهنگی و توازن داشته باشند . رنگ ها در طراحی اولین و مهمترین عامل زیبایی محسوب می شوند. طراحی دکوراسیون پذیرایی با رنگ های روشن و شاد می تواند محیطی نشاط آور را برای خانه فراهم کند .

انواع روش های طراحی دکوراسیون پذیرایی

1. سبک سنتی 2.سبک کلاسیک 3.سبک مدرن

طراحی دکوراسیون پذیرایی سنتی

این سبک تلفیقی از اجناس لوکس و کلاسیک قدیمی با اجناس مدرن جدید است . این مدل از دکوراسیون یک چهره سنتی و قدیمی را برای خانه فراهم می کند . سبک سنتی در عین حال حس آرامش و سبکی را به انسان القاء می کند و از ویژگی های بارز آن تلفیق رنگ های شاد بویژه رنگ قرمز است.

طراحی دکوراسیون پذیرایی کلاسیک

در این سبک از سنگ های گران قیمت برای بخش هایی از دیوار و یا کف، از گچ کاری های حرفه ای با ترکیب طلایی و یا نقره ای، از اشیاء و دکورهای عتیقه و از تابلوهای دیواری، قالب ریزی، طاقچه بالای شومینه، پنجره ها، گل دوزی ملافه ها و انواع پارچه ها در این مدل از دکوراسیون استفاده می شود .

طراحی دکوراسیون پذیرایی مدرن

در این روش از مبلمان، پرده، میز غذا خوری، دکوری ها و مجمسه های مدرن و راحت استفاده می شود . رنگ های روشن و ترکیبی ، از جمله مزایای طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی مدرن محسوب می شود. در این روش بیشتر از نورپردازی سقف و باکس های کابینت استفاده می شود.

اهمیت نور در دکوراسیون پذیرایی

نور نقش مهم و پررنگی را در روشنایی و دل باز بودن یک خانه ایفا می کند . اکثریت خانه ها طوری طراحی می شوند که در سالن آنها پنجره یا دربی برای انعکاس نور خورشید از بیرون به داخل خانه وجود دارد. علاوه بر داشتن نور مناسب خانه از طریق ایجاد درب و پنجره ، لازم است جهت زیبایی سالن پذیرایی از نورپردازی هایی با لامپ های رنگارنگ استفاده کنید. ایجاد کناف یا سقف کاذب با نورپردازی های جذاب می تواند زیبایی و دلنشینی سالن پذیرایی شما را چند برابر کند. نورپردازی سالن های پذیرایی با استفاده از لوسترهای شیک، جلوه بصری جذابی را برای سالن فراهم می کند . اگر هم تمایلی به نصب کناف، سقف کاذب یا سقف پلاستیکی ندارید با نصب لوسترهایی زیبا می توانید جذابیت سالن پذیرانی خودتان را افزایش دهید.

مبلمان در دکوراسیون پذیرایی

مبلمان نقشی اساسی را در چیدمان دکوراسیون نشیمن و سالن پذیرایی ایفا می کند . رنگ مبلمان نیز در زیبایی خانه و پذیرایی موثر است .استفاده از رنگ های روشن برای مبلمان و پارچه های برجسته و مخمل می تواند زیبایی بیشتری برای سالن پذیرایی به ارمغان بیاورد .

علاوه بر رنگ، لازم است در هنگام انتخاب مبلمان به راحت بودن آنها توجه کافی داشته باشید . مبلمان به صورت مدور، مربع، دایره و ال شکل می توانند در سالن چیده شوند که بستگی به مدل و ابعاد سالن پذیرایی دارد. بعضی از افراد به دلیل اینکه مبل های رنگ روشن زود چرک و کثیف می شوند و کثیفی آنها به راحتی قابل دیده شدن است، ترجیح می دهند رنگ های تیره مثل سرمه ای یا قهوه ای را برای مبلمان خود استفاده کنند .

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.