مبلمان به عنوان مرکز اصلی در هر مکانی مثل خانه، دفتر یا فضای تجاری در نظر گرفته میشود. مبلمان در تعریفی ساده به اشیایی گفته میشود که از فعالیتهای مختلف انسان مثل (نشستن، غذا خوردن، خوابیدن و غیره) پشتیبانی می کنند. یا اینکه اشیا در ارتفاع مناسب نگه داری یا از دسترس دور نگه میدارند، مثل قفسهها و کمدها که این وظیفه را دارند.
در یک محیط کار مدرن، مبلمان نقش مهمی در فضای محیط کار دارد و باعث ایجاد فضای امن و آرامش بخش و احساس راحتی به همه ساکنین دفتر می شود. کارایی مبلمان اداری در یک دفتر فقط با راحتی از سنجیده نمیشود.
اهمیت مبلمان اداری در بزرگ جلوه دادن دفتر
مبلمان گاهی اوقات میتواند فضای زیادی را اشغال کند، اما در صورت چیدمان مناسب، دفتر در واقع جادارتر به نظر میرسد. استفاده از مبلمان اداری چند منظوره برای دفاتر کوچک بسیار ایده آل است. مثلا استفاده از میز یا کردنزای که میتواند به عنوان میز دستگاه قهوه هم عمل کند. یا قفسهای که میتواند به عنوان کابینت یا جایی برای گذاشتن وسایل تزئینی عمل کند. یا استفاده از میز اداری مدولار یا ماژولار که قابلیت اتصال به یکدیگر و ایجاد میز بزرگ مانند میز جلسات یا میز کنفرانس را دارد. استفاده از این لوازم در عین کارایی، آزادی حرکت بیشتری نیز به شما میدهند.
قرار دادن مبلمان بزرگ تر در برابر دیوارها نیز، فضای باز را به حداکثر میرساند. مسیرها و فضاهای حرکت مهم هستند، اگر میخواهید که مبلمان اداری خود را متناسب با فضای دفتر خود تهیه کنید، توجه به این مسیرها برای بزرگتر نشان دادن دفتر حیاتی است. سعی کنید که از نور طبیعی یا از فضای پرنور بیشتر در دفتر کار خود استفاده کنید. استفاده از پارتیشن شیشهای یا پارتیشن با ارتفاع کم که باعث پخش شدن نور بیشتری میشود، احساس باز بودن فضا و وجود گردش هوا را به همه منتقل میکند.
نقش مبلمان اداری در افزایش تعامل کارمندان
سعی کنید میز اداری مناسبی را برای هر بخش دفتر خود انتخاب کنید. طراحی و چیدمان مناسب دفتر کار باعث ایجاد راحتی و تعامل بهتر بین کارمندان میشود و تعامل بین کارکنان با افراد بالادستی را نیز بهبود میبخشد. اهمیت مبلمان اداری جدید آن مفهوم قدیمی فضای کاری سرد و خشک را از بین برده و مفهوم جدیدی از مفهوم کار را تعریف کردهاست. مبلمان اداری شما نباید دید را محدود کند یا آزادی حرکت را از کارمندان سلب نماید. هر چه به این موارد دقت بیشتری داشته باشید زمینه همکاری بین کارمندان بیشتر میشود.
اهمیت مبلمان اداری در ارتقا سلامت کارمندان
یکی دیگر از مزایای داشتن مبلمان اداری چند منظوره این است که به ارتقا رفاه کارکنان کمک کند. میتوانید یک قفسه اداری چند محفظهای با فضاهای مختلف برای وسایل تفریحی مثل بالش، بالش گردن، اسباب بازی یا کتاب داشته باشید. همچنین میتوانید کشوهایی را نصب کنید تا قهوه ساز، چایساز، نوشیدنی سالم یا حتی دستگاه پاپ کورن را در آن قرار دهید.
اگر میخواهید کمی استراحت کنید و یک فنجان چای یا آب میوه بخورید، اطمینان حاصل کنید که کشوها از قد کافی برخوردار هستند و دسترسی به آن راحت است. داشتن ارتفاع کافی برای یک کشو بدون نیاز به خم شدن برای باز کردن محفظه، دسترسی را آسان میکند.
مبلمان اداری به بهبود رفتار با مراجعین کمک میکند
منظور ما تعاملاتی است که فقط به کارمندان محدود نمیشود، بلکه این تعاملات شامل همه افرادی است که به محل کار و دفتر داخل و خارج میشوند. میتوان این تعاملات را با استفاده از مبلمان امکان پذیر کرد. تعامل کارمندان با یکدیگر و با سایرین علاوه بر گسترش شبکه اجتماعی در محیط کار میشود باعث بهبود سلامت اجتماعی دفتر نیز میشود. به عنوان مثال یک کانتر پذیرش مناسب، که ابعاد درستی داشته باشد به کاربر آن آین امکان را می دهد تا مراجع را به راحتی ببیند و با او ارتباط درستی برقرار کند. ارتفاع بلند کانتر میز پذیرش، فضای شخصی کارمند را از در معرض دید مراجعین، خارج کرده و به او احساس امنیت و آرامش می دهد

اهمیت مبلمان اداری در نمایش تصویر خوب شرکت
با گسترش جنبه اجتماعی مزایای مبلمان در یک دفتر، آنها میتوانند چهره خوب و مطلوبی به شرکت شما بدهند. ترکیبی از مبلمان کلاسیک با طراحی عالی و مبلمان مدرن با طراحی ارگونومیک، تصویری پیچیده و متنوع به شرکت شما میبخشد. یک دفتر بزرگ، همراه با مبلمان چند منظوره و صرفه جویی در فضا میتواند هوای مطبوعی به دفتر شما بدهد. بازدیدهای به ظاهر عادی ممکن است در واقع باعث شناخته شدن بیشتر شرکت شما از طریق هماهنگی مثبت بین قطعات مبلمان و سرنشینان دفتر و موارد استفاده از مبلمان شود.