1- موقعیت مکانی سوپرمارکت
انتخاب موقعیت مکانی برای سوپرمارکت، مهمترین عامل برای موفقیت فروشگاه است. اصولاً سوپرمارکت باید در دل محلات، در مکانی پررفتوآمد اما بهدوراز ترافیک خودروها قرار داشته باشد. جای پارک مناسب خودرو نیز یکی دیگر از عواملی است که باید برای انتخاب موقعیت یک سوپرمارکت در نظر گرفت.
2- فضای داخلی سوپرمارکت
دکوراسیون و چیدمان محصولات در فروشگاه از دیگر ویژگیهای مهم موفقیت سوپرمارکت بهحساب میآید. ترتیب جایگذاری محصولات باید بهگونهای باشد که مشتری با ورود به فروشگاه بهراحتی محصول مدنظر را پیدا کند. شکل قفسهبندی و چیدمان محصولات یک امر تخصصی محسوب میشود. چیدمان تخصصی محصولات در سوپرمارکت باعث افزایش رضایت مشتری و درنهایت افزایش فروش و سود میشود.
3- تجهیزات فروشگاهی سوپرمارکت
تجهیزات فروشگاهی مانند انواع یخچال فروشگاهی، قفسهبندی فروشگاهی، سبدهای خرید، میز صندوق فروشگاهی که از مهمترین تولیدات شرکت بهسرما محسوب میشوند، نقش پررنگ و تعیینکنندهای در موفقیت سوپرمارکت ایفا میکنند.
4- استفاده از فناوری در سوپرمارکت
بارکد خوان، نرمافزارهای حسابداری، دستگاه کارتخوان از فناوریهای دیجیتال هستند که قطعاً میتواند به خرید مشتری سرعت دهد و در مقابل رضایت مشتری را به ارمغان بیاورد. ازاینرو بهرهگیری از فناوریهای بهروز در سوپرمارکت میتواند به موفقیت فروشگاه کمک کند.

5- سوپرمارکت اینترنتی
استفاده از گوشی هوشمند و خریدهای اینترنتی هرروز در حال گسترش است و سوپرمارکتها میتوانند با استفاده از این امکانات به موفقیت بیشتری دست یابند. مشتریان میتوانند با استفاده از اپلیکیشن سوپرمارکتِ محل خود، بدون در نظر گرفتن وضعیت آبوهوا، مسافت و عوامل محیطی و همچنین صرفهجویی در زمان، داخل منزل سفارش خود را ثبت کنند و درب منزل تحویل بگیرند.