بهزی

جست‌وجو

انواع گل های زینتی

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع گل های زینتی

گل زینتی سانسوریا

سانسوریا یکی از گل‌ های زینتی پرطرفداری می ‌باشد که امروزه در فروشگاه‌ های مختلفی می ‌توان آن را مشاهده کرد. با توجه به این ‌که این‌ گونه از گل ها نیازی به نگهداری زیادی ندارند، هر فردی به‌ راحتی می ‌تواند آن را در فضای منزل خود مورد استفاده قرار دهد. در واقع گیاه سانسوریا از دسته گیاهان مارچوبه سانان می باشد که بر برگ‌ های آن پهن و شمشیری هستند و در تمام طول سال همچنان سبز می مانند و نشاط و سرزندگی را به خانه شما روانه خواهند کرد. در واقع برگ‌ های این گیاه به ‌صورت دایره ‌ای رشد می ‌کند و ارتفاع آن ها به‌ طور میانگین به 50 یا 45 سانتی ‌متر می‌ رسد. از طرفی باید بگوییم که سانسوریا از انواع مختلفی برخوردار است که هر کدام در شکل ظاهری با هم تفاوت دارند، اما همگی در زیر گروه سانسوریا واقع می ‌شوند. البته به این نکته توجه داشته باشید که گیاه سانسوریا از انواع گیاه های زینتی سمی است، در شرایطی که برگ ‌های آن به پوست بدن بخورد هیچ ‌گونه مسمومیتی برای شما ایجاد نمی‌ کند، اما گاهی اوقات کسانی که حساسیت زیادی به گل‌ و گیاه داشته باشند ممکن است دچار مسمومیت شوند. همان ‌طور که گفته شد سانسوریا دارای انواع مختلفی است که شامل سانسوریا ابلق، سانسوریا شمشیری، سانسوریا کراواتی، سانسوریا نیزه ‌ای، سانسوریا پاکوتاه، سانسوریا بلک گلد، سانسوریا مهتابی، سانسوریا باله نهنگ، سانسوریا شیری و ... می ‌شود. هر کدام از این گیاهان را که برای فضای منزل خود مدنظر داشته باشید می ‌تواند زیبایی خاصی را به محیط ببخشند.

گل زینتی نخل ماداگاسکار

از میان انواع گل‌ های زینتی می ‌توان نخل ماداگاسکار را نام برد که شباهت زیادی به گروه گیاهان نخل ‌ها دارد، البته باید بگوییم که گونه‌ های مختلف نخل متعلق به منطقه‌ ماداگاسکار هستند. به ‌همین ‌علت آن ‌ها را نخل ماداگاسکار می ‌نامند. این نوع از گل از خانواده‌ کاکتوس‌ها نیستند، اما می ‌توان گفت که بسیاری از مردم آن را به ‌عنوان نوعی کاکتوس می‌ شناسند. در واقع این گیاه بسیار مقاوم و نیمه ‌بیابانی است و در برابر تغییر شرایط مقاومت زیادی را از خود نشان می ‌دهد. نخل ماداگاسکار یکی از گل‌ های زینتی می‌ باشد که از تیغ‌ های زیادی برخوردار است و برای محیط منزل بسیار مناسب می ‌باشد. البته به این نکته دقت داشته باشید که اگر کودک خردسال داخل خانه دارید حتما باید برای تیغ های آن تدبیری داشته باشید. این نوع گیاه زینتی می ‌تواند به تصفیه هوا با اکسیژن سازی محیط کمک زیادی نماید، ساقه ‌های آن از تنه‌ ضخیم و بلند برخوردار هستند و برگ ‌های این نخل کاملا سبز و براق است. گل زینتی نخل ماداگاسکار در فصل هایی از سال جوانه می زند. بنابراین اگر شما اواخر زمستان تا اوایل بهار علائمی را از این گل دیدید می ‌توانید متوجه شوید که فصل گل ‌دهی نخل ماداگاسکار رسیده ‌است و گل هایی را به رنگ صورتی و سفید بر روی ساقه ان می توان دید. در میان انواع گل های زینتی شرایط نگهداری از نخل ماداگاسکار بسیار راحت می‌ باشد شما می ‌توانید این گل زینتی را در تراس خود قرار دهید. البته به این نکته توجه داشته باشید که نور غیرمستقیم هم برای آن کافی می‌ باشد. نخل ماداگاسکار به کم‌ آبی مقاوم می ‌باشد، بنابراین در شرایط ضروری از آبی که درون ساقه خود ذخیره کرده ‌ استفاده می ‌کند. در واقع اگر شما در مورد قیمت انواع گل‌های زینتی سوال‌ های را در ذهن خود دارید باید متوجه شوید این گل با توجه به این‌ که نمونه‌ای کمیاب است ممکن است از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار باشد.

گل زینتی زاموفیلیا

زاموفیلیا یکی از گیاهان زینتی می ‌باشد که می ‌تواند به افزایش طول عمر یا سلامتی ما کمک کند، چرا که به‌ راحتی می ‌تواند هوا را تصفیه نماید و طبق فنگ شویی می ‌توان گفت که بهترین انرژی را به اطراف منتقل می ‌کند. این گل با رنگ‌ های زیبایی که دارد، می‌ تواند بر روح و جسم ما تاثیر مستقیمی داشته باشد. اگر بخواهیم در مورد زاموفیلیا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم باید بگوییم که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و در خانه‌ های آپارتمانی به ‌راحتی می ‌تواند رشد کند، چراکه به نور بسیار کمی نیاز دارد. ظاهر براق و سبز و شاداب این گل زینتی کاملا طبیعی هستند به نحی که اگر عکسزاموفیلیا را در میان عکس انواع گل های زینتی ببینید احساس می کنید که این گل کاملا مصنوعی است. زاموفیلیا به‌ عنوان یکی از خون ‌سرد ترین گیاهان زینتی معرفی می شود، چرا که رشد آن به ‌قدری آرام است که برای رسیدن به ارتفاع 90 سانتی ‌متر به چندین سال زمان نیاز دارد. گل زینتی زاموفیلیا از گیاهان آفریقایی می ‌باشد که در صحرای سوزان رشد می ‌کند، در شرایطی که تنها کاکتوس ‌ها می ‌توانند در برابر نور مستقیم آفتاب دوام بیاورند، اما به دلیل این ‌که گلی بسیار سر سخت‌ است به‌ راحتی در شرایط کم‌ نور خود را وفق می ‌دهد. هنگام مشاهده‌ عکس انواع گل‌های زینتی بدونه شک زاموفیلیا را هم مشاهده خواهید کرد، چرا که این گیاه از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است و می ‌توانید در چند ماه از سال گل‌ دهی آن را هم مشاهده کنید این گیاه بعد از این ‌که به رشد و تعالی برسد گل ‌هایی به رنگ سفید و کرم زرد را از خود نشان خواهد داد. زاموفیلیا از انواع مختلفی برخوردار است که می ‌توان از میان آن ‌ها به زاموفیلیا سبز، کوتوله، ابلق، طلایی، بلک و .. اشاره کرد.

گل زینتی فیکوس

گل فیکوس که آن را با نام فیکاس هم می ‌شناسند از خانواده گیاه انجیریان می ‌باشد و بیشتر در مناطق استوایی قاره آسیا می ‌توان آن‌ ها را پیدا کرد. گل آپارتمانی فیکوس به ‌عنوان محبوب‌ ترین گلی معرفی می ‌شود که می‌ تواند زیبایی خاصی را به دکوراتیو به محیط ببخشد. برگ‌ های فیکوس همیشه سبز و شاداب و سرحال است و مانند درختچه بالا می ‌رود، همچنین شیره‌ ای مخصوص را دارا هستند که با زخمی شدن پوست، از آن‌ ها جاری می ‌شود. لازم به ذکر است که بگوییم رشد گیاه فیکوس در فصل بهار و تابستان زیاد می ‌شود. گیاه فیکوس در نور متوسط تا زیاد می ‌تواند رشد خوبی را از خود نشان دهد.

گیاه زینتی شفلرا

شفلرا یکی از زیباترین انواع گل‌های زینتی به شمار می‌ رود که بومی استرالیا و جزایر اقیانوس آرام می‌ باشد. این گیاه را با نام‌ های گیاه چتری و پنجه کلاغی هم می ‌شناسند و به رنگ سبز و زرد می ‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. گل شلفرا در ابتدا از 3 برگچه برخوردار است و بعد از این ‌که به رشد کامل برسد تعداد برگچه ‌های آن به 9 عدد در هر برگ خواهد رسید. لازم به ذکر است که بگوییم این گیاه زینتی از یک شاخه اصلی برخوردار است که ارتفاع آن در هوای آزاد معمولاً به 6 متر می ‌رسد اما در آپارتمان ‌ها ارتفاع آن تا حدود یک‌ و نیم متر خواهد رسید. این نوع گل از گیاهان مقاومی به شمار می‌ رود که با رفع نیازهای حدودی آن می ‌توانید آن را در محیط ‌های آپارتمانی به‌ خوبی نگهداری کنید. در واقع گیاه زینتی شلفرا در سایه به ‌خوبی دوام می‌ آورد و به رشد خود همچنان ادامه خواهد داد، این گیاه علاوه‌ بر این ‌که زیبایی خاصی را به محیط می ‌بخشد می‌ تواند هوای خانه را کاملا پاکیزه نگه دارد.

گل زینتی لیندا

گل لیندا نوعی گل زینتی می ‌باشد که می ‌توانید در آپارتمان‌ های کم ‌نور آن را به راحتی نگهداری کنید. لیندا از ساقه‌ قطوری برخوردار است که در آمریکا آن را به اسم نخل دم ‌اسبی می ‌ شناسند. اگر شما اهل مسافرت‌ های طولانی ‌مدت هستید نگران خشک شدن لیندا نباشید، چرا که هفته ‌ای یک ‌بار آبیاری برای آن کفایت می ‌کند، همچنین در زمستان‌ ها کافی است سه هفته یک ‌بار کار آبیاری را انجام دهید. گیاه لیندا از گل‌ های سایه اندازی می ‌باشد که به نور متعادلی نیاز پیدا می ‌کند، اما نباید به گلدان آن دست بزنید، چرا که هنگام عوض کردن ممکن است اصول دقیق تعویض گل را بلد نباشید و به ریشه ‌های آن آسیب بزنید.

گل زینتی آگلونما

از میان انواع گل ‌های زینتی می ‌توان گل آگلونما را نام برد که به‌ عنوان گیاهی آپارتمانی آن را می‌ شناسند و بومی جنگل‌ های گرمسیری و نیمه‌ گرمسیری جنوب شرقی آسیا می‌ باشد. این گیاه نشانه خوش‌ شانسی است و در کشور چین از محبوبیت زیادی برخوردار است. لازم به ذکر است که بگوییم آگلونما از رنگ‌ های متنوعی برخوردار است و حدود 40 نوع گیاه علفی را دارا می ‌باشد. گیاه آگلونما به نور بسیار کمی نیاز دارد، بنابراین شما به ‌راحتی می ‌توانید در خانه‌ های آپارتمانی که اصلا نورگیر نیستند آن‌ها را نگهداری کنید. در واقع شما حتی بدون نور هم می ‌توانید این گل را همچنان سر زنده و شاداب ببیند.

گل زینتی دراسنا

یکی از زیباترین و منحصر به ‌فردترین گل ‌های آپارتمانی دراسنا نام دارد که بومی مناطق جنوب شرقی آفریقا می ‌باشد. برگ‌ های این گل به‌ صورت فشرده کنار هم قرار دارند که زیبایی خاصی را به آن می ‌بخشند. بنابراین اگر قصد دارید به بررسی قیمت انواع گل ‌های زینتی بپردازید باید بگوییم که این گل به دلیل منحصربه ‌فرد بودن و جذابیتی که دارد از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. گل زینتی دراسنا به تصفیه‌ هوای محیط می ‌پردازد، بنابراین میزان قابل ‌توجهی از آلودگی ‌های محیط را به خود جذب می ‌کند. دراسنا از گل سایه دوست می‌ باشد و نیاز به نور زیادی ندارد، بنابراین نور غیرمستقیم برای آن کفایت می‌ کند. لازم به ذکر است که بگوییم برای آبیاری گیاه دراسنا بهتر از منتظر باشید که خاک آن کاملا خشک شود، در نهایت با توجه به این شرایط نیاز به نگهداری بسیار سختی ندارد.

گل زینتی شامادورا

شامادورا به ‌عنوان نخلی معرفی می‌ شود که در مناطق گرمسیری قاره‌ آمریکا می‌ روید. این گل از ظاهری ظریف و باریک برخوردار است که ساقه‌ های گوشتی و بلندی را دارا می ‌باشد. گل شامادورا به‌ عنوان یکی از محبوب ‌ترین گل‌های زینتی آپارتمانی معرفی می ‌شود که نسبت ‌به نور کم هیچ ‌گونه حساسیتی را از خود نشان نمی ‌دهد و در دمای پایین هم همچنان مقاومت خود را حفظ می ‌کند. نخل شما دارای از انواع گل های زینتی است که ویژگی های منحصربه ‌فردی دارد. یعنی می ‌تواند به سم زدایی محیط کمک کند، بنابراین برای اتاق‌ خواب ها گزینه بسیار مناسبی به شمار می ‌ رود، چرا که اکسیژن مورد نیاز اتاق را از خود آزاد خواهد کرد.

گل زینتی ارکیده

ارکیده گلی بسیار زیبا است که می ‌تواند ظرافت خاصی را به محیط خانه شما ببخشد، این گل از رنگ‌ های مختلفی برخوردار است و هر کدام از رنگ‌ های آن مفهومی را می ‌رسانند. در واقع شما هنگام انتخاب گل ارکیده با فواید بی‌ شماری رو به رو خواهید بود. گل زینتی ارکیده از میان انواع گل‌ های زینتی از جذابیت خاصی برخوردار است، چرا که با زیبایی خاصی که به محیط می ‌بخشد نیاز به مراقبت خاصی ندارد. گل ارکیده‌ صورتی به ‌طور کلی نمادی از لطافت و ملایمت، شادی، باروری و شکوفایی می ‌باشد که برای مادران باردار بسیار مناسب است. گل ارکیده‌ی سفید به‌ عنوان نمادی از خالص بودن و ایمان و ظرافت و بی ‌گناهی معرفی می ‌شود که بیشتر در مراسم عروسی از آن استفاده می ‌کنند. گل ارکیده باعث بهبود کیفیت هوا، کاهش استرس، کاهش بیماری ‌های فصلی، افزایش میزان تمرکز و افزایش شفابخشی می ‌شود.

گل زینتی بگونیا

بگونیا از گیاهان زینتی و آپارتمانی به شمار می‌ رود که برای شکوفه دادن نیاز به نور مستقیم آفتاب ندارد، بنابراین اگر بتوانید شرایطی را برای نوردهی مناسب این گل فراهم آورید گل ‌های رنگارنگی را مشاهده خواهید کرد که زیبایی خاصی را به محیط می ‌بخشد. هنگام آبیاری به ‌راحتی می ‌توانید با اسپری ‌های آب ‌پاش مقداری آب را بر روی خاک این نوع گل بپاشید، از طرفی این گل در برابر میزان رطوبت مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد.

گل زینتی ژونوس

از دیگر گل ‌های زینتی می ‌توان ژونوس را نام برد که گل ‌دهی آن معمولا در فصل بهار می ‌باشد و بهترین جا برای نگهداری این گل آپارتمانی تراس یا بالکن می ‌باشد که همیشه از هوای تازه ‌ ای برخوردار است و نور غیرمستقیم را برای این گل فراهم می‌ آورد. هنگام آبیاری می‌ توانید زمانی‌ که خاک پای گل خشک شد و به دمای محیط رسید با اسپری مقداری خاک آن را مرطوب کنید، از طرفی با مشاهده عکس این نوع از گل زینتی در میان عکس انواع گل های زینتی می توانید متوجه توافتی که با دیگر گل ها دارد شوید.

گل زینتی کالانکویه

گل‌ ها و گیاهان زینتی و آپارتمانی به شرایط سختی برای نگهداری نیاز ندارند، بنابراین از میان گل ‌های زینتی می‌ توان گل کالانکویه را نام برد که از رنگ ‌بندی قرمز، صورتی، زرد و سفید برخوردار است و می ‌تواند محیط منزل را بسیار زیباتر از آنچه که هست نشان دهد. این نوع گیاه به نور غیرمستقیم نیاز دارد و در فصل بهار و پاییز باید خاک آن کاملا مرطوب باشد، همچنین لازم به ذکر است که بگوییم گل زینتی کالانکویه در مناطق استوایی رویش دارد.

گل زینتی کلیویا

گل زینتی کیلویا که با رنگ‌ های نارنجی و زرد و می ‌توان آن‌ ها را مشاهده کرد از طریق بذر رشد می‌ کند و می ‌توان آن ‌ها را در محیط‌ های آپارتمانی که از نور غیرمستقیم برخوردار هستند نگهداری کرد. بنابراین می ‌توان گفت که گل کلیویا از انواع گل های زینتی می ‌باشد که می ‌تواند در سایه هم همچنان به رشد خود ادامه دهد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.