بهزی
سپرسازی گلشن و جوش پلاستیک در شهر ری تهران
سپرسازی گلشن و جوش پلاستیک در شهر ری تهران

اولین نمایندگی تخصصی جوشکاری پلاستیک پروالکترود ترکیه سپرسازی گلشن وجوش پلاستیک گلشن در شهر ری تهرن ترمیم انواع سپر، باک رودری درب سوپاپ تعمیرپایه

سپرسازی چیست

زمان مطالعه 1 دقیقه

سپرسازی چیست

سپرها برای محافظت از ساختار خودرو طراحی شده اند ، زیرا آنها اغلب اولین قسمت خودرو هستند که در اثر برخورد هرگونه ضربه را جذب می کنند. تکنسین های سپرسازی سعید در زمینه تعمیر سپر ماشین ها آموزش دیده اند تا این قطعات حیاتی را به شرایط قبل از تصادف برگردانند. تیم ما با دقت تمام تعمیرات مناسب برای هر سپر را انجام می دهد و برای پاک کردن هرگونه نشانه ای از فرورفتگی ، خراش ، خراش یا فرورفتگی ، سپر شما را دوباره اصلاح می کند. بسیاری از قطعات سپر پلاستیکی قابل تعمیر هستند ، به ویژه روکش سپر که معمولاً در خودرو آسیب می بیند.

انواع سپر

سپرها در دو نوع فلزی و پلیمری تولید می‌شوند که با توجه به هدف ساخت اتومبیل و کاربرد آن در جامعه می‌باشد.در ساخت سپر اتومبیل‌های شخصی که مناسب استفاده درون شهری هستند از کامپوزیت پلیمری برای ساخت سپر و به طور معمول چند لایه فایبر گلاس که باعث افزایش مقاومت آن می‌گردند،استفاده میشود. سپر فایبر گلاس از انعطاف پذیری بیشتری برخودار است و راحتر می‌توان آن را به شکل اول درآورد. در ساخت سپرهای فلزی از کامپوزیت فلز استفاده می‌شود که از درجه سختی بیشتری نسبت به فایبر گلاس برخوردارند و مناسب اتومبیل‌های بیرون شهری هستند. سپرهای فلزی به‌دلیل وزن و قیمت ساخت زیادی که دارند امروزه جایگاه چندانی در صنایع خودروسازی ندارند علاوه بر آن تعمیرشان هم سخت‌تر است. در تولید اتومبیل‌های درون شهری استفاده از سپر فایبرگلاس گستردگی بیشتری دارد. سپر اتومبیل جزیی از جلوبندی اتومبیل به حساب می‌آید که از بدنه و چارچوب خودرو در برابر ضربات محافظت می‌کند.ساخت و طراحی سپرها در سالهای گذشته با تغییرات زیادی مواجه شده است و طراحان صنعت خودرو با رعایت نکات آیرودینامیکی در ساخت سپر اتومبیل باعث افزایش نقش سپر در کاهش ضربات و فشارهای ناشی از دست اندازهای جاده ای شده اند.

مراحل ترمیم شکستگی سپر خودرو

مرحله اول:

در ابتدا کل سپر را بررسی می‌کنیم و پتانسیل ترمیم آن را مورد سنجش قرار می‌دهیم. مرحله دوم: پس از بررسی کامل سپر، آن را از بدنه خودرو جدا کرده و محل شکستگی را از سطح داخلی بررسی می‌کنیم. سپس دو طرف ترک یا شکستگی را ابتدا با سیم مفتول به هم می‌رسانیم تا پروسه جوش زدن راحتتر انجام بپذیرد. در این پروسه از جوش پلاستیک برای به هم چسباندن دو طرف ترک‌خوردگی استفاده میکنیم. در نظر بگیرید که جوش پلاستیک گرمای بسیاری تولید می‌کند؛ از همین رو محیط جوشکاری باید کاملا ایمن در نظر گرفته شود. در این پروسه لبه دو طرف شکستگی با بهره‌گیری از گرمای زیاد ذوب شده و به هم می‌چسبند.

مرحله سوم: پس از سرد شدن سپر، نوبت به استفاده از مواد شیمیایی برای استحکام بخشیدن به محل ترک‌خوردگی است. در این مرحله با بهره‌گیری از چسب‌های فوق قوی محل شکستگی پوشانده می‌شود و سپس سعی می‌شود که با بهره‌گیری از فایبرگلاس ذوب شده، تمام محل آسیب‌دیده مستحکم شود. سپس سپر را در محلی تمیز و بدون ذرات اضافی قرار داده شده تا به آرامی خشک شود. مرحله چهارم:

پس از آنکه ساختار و پیکره کلی سپر حالت استوار به خود گرفت، نوبت به سمباده زدن می‌رسد. در این مرحله متخصصان سپرسازی سعید با بهره‌گیری از دستگاه‌های بافر اقدام به سمباده زدن داخل و بیرون سپر می‌کنند. پروسه سمباده زدن در چند مرحله انجام می‌شود و در بخش‌های مختلف از سمباده‌های متفاوت استفاده می‌شود. در نظر بگیرید که در این مرحله هم داخل و هم پوسته خارجی سپر سمباده زده می‌شود تا کل پیکره آن به شکل پایدار و یک‌د‌ست ترمیم شود.

مرحله پنجم: پس ترمیم کلی ساختار سپر خودرو آن را بر روی بدنه سوار می‌کنند تا از صحیح بودن پروسه ترمیم اطمینان حاصل شود. سپس محل آسیب دیده در پوسته خارجی سپر رنگ می‌شود و بعد از آن پروسه پولیش زدن بر روی کل سپر انجام می‌شود تا هم آلودگی‌ها و لکه‌های بجا مانده از بین برود و هم رنگ سپر با رنگ استاندارد اولیه یک‌دست شود.