بهزی

جست‌وجو

انواع بازی بیلیارد

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع بازی بیلیارد

🟡 بازی های بیلیارد 🟡

🟣 SNOOKER (اسنوکر) 🔴 pool (پول) 🔵 کارامبول (carom ball)

🟣 بازی اسنوکر SNOOKER

SNOOKER یکی از سبک های بازی بازی بیلیارد است که به صورت ۲ نفره بازی می شود و به طور کلی با سبک POOL متفاوت است. ابعاد میز این بازی نسبت به سایر سبک ها بزرگن ر است و حفره ها اطراف میز نیز کوچکتر از سایر سبک های بازی بیلیارد هستند. زادگاه سبک بازی اسنوکر هند است و زمانی که این کشور از مستعمرات روباه پیر (انگلستان) بود افسران انگلیسی این سبک بازی را در هند ابداع کردند. توپ های بازی اسنوکر ۲۲ عدد است و بازی آن بسیار مشکل و زمان بر است در این بازی ۱۵ توپ قرمز رنگ و ۶ توپ به رنگ های صورتی، آبی، قهوه ای، سبز، و یک توپ زرد که هر کدام دارای امتیازات متفاوتی هستند، به همراه یک توپ سفید که با آن به سایر توپ ها ضربه زده می شود.

🔴 بازی POOL و زیر شاخه های آن

سبک بازی POOL که با نام پاکت بیلیارد (POCKET BEILLIARD) نیز شناخته می شود دارای ۳ زیر مجموعه بازی است که عبارتند از ۸ بال (eight ball)، بال۹ (nine ball)، و ۱۰ بال (ten ball) که از نظر شکل بازی شبیه به یکدیگر هستند اما از نظر قوانین با یکدیگر متفاوت می باشند. مشهور ترین سبک بازی POOL بازی ۸ بال (eight ball) است. در این بازی ۱۶ توپ وجود دارد که باید داخل حفره های میز شوند و سهم هر بازیکن وارد کردن ۸ توپ درون حفره بوسیله توپ سفید است و بازیکنی که توپ شماره ۸ را وارد حفره کند برنده بازی خواهد بود. سبک های بازی ۹ بال (nine ball) و ۱۰ بال (ten ball) از محبوبیت کمتری نسبت به بازی ۸ بال (eight ball) برخوردار هستند. در بازی ۹ بال به همراه توپ سفید در مجموع ۱۰ توپ وجود دارد که در این بازی، بازیکنان بر ترتیب شماره درج شده بر روی توپ آنرا وارد حفره می کنند. بازی ۱۰ بال از نوع روش بازی شبیه بازی ۹ بال است اما از نکته نظر ضربه و خطاها از مقررات سختگیرانه تری برخوردار است و سخترین بازی در سبک POOL محسوب می شود و مستلزم مهارت بالایی است.

🔵 بازی کارامبول (carom ball)

🔵 بازی کارامبول (carom ball)

سبک باری کارامبول با نام دیگری مانند Carombole و Carom Billiards نیز شناخته می شود. این سبک بازی در قرن ۱۸ مبلادی توسط فرانسوی ها ابداع شد و امروزه غیر از فرانسوی ها کسی بیلیارد را با این سبک بازی نمی کند. سبک کارامبول (carom ball) خود نیز دارای ۳ زیر مجموعه با نام های Three Cushion (سه بالشتک – سه توپ)، One Cushion (یک بالشتک – یک توپ) و Balkline است . میزهای بیلیارد این سبک بازی بدون حفره هستند به طور کلی سبک بازی کارامبول به غیر از کشور فرانسه در جای دیگری رابج نمی باشد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.