بهزی

جست‌وجو

عواملی که موجب خرابی ترازو می‌شوند

زمان مطالعه 1 دقیقه

عواملی که موجب خرابی ترازو می‌شوند

🔴 عواملی که موجب خرابی ترازو می‌شوند 🔴

🔸 از ترازو به درستی استفاده نکرده‌اید

اگر ضربه‌ی محکم بر ترازو وارد کنید، اشیای سنگین را به مدت طولانی روی کفه ترازو قرار دهید، بدون احتیاط آن را جابه‌جا کنید، ترازویتان خراب خواهد شد. از وارد کردن ضربه به ترازو خودداری کنید و هنگام جابه‌جایی احتیاط کنید تا از دست شما نیافتد. ترازو، وسیله‌ای برای بازی کودکان نیست، بنابراین پیش از آنکه ترازویتان خراب شود و مجبور به خرید ترازویی جدید شوید، آن را از دسترس کودکان دور کنید.

🔸 از ترازو در دمای مناسب استفاده نکرده‌اید

قطعات الکترونیکی که درون ترازو تعبیه شده است، توان تحمل دمای بالا و پایین را ندارند و برای همین نباید در محیط خیلی سرد یا خیلی گرم قرار گیرند. شاید استفاده از ترازو در محیط خیلی سرد و گرم برای مدتی کوتاه مشکلی در عملکرد ایجاد نکند و عدد وزن را به شما نشان دهد ولیکن به مرور از عمر ترازوی شما کاسته می‌شود. داخل اتاق، بهترین دمایی است که می‌توانید ترازو را نگهداری کنید.

🔸 ترازو را در معرض مایعات یا رطوبت قرار داده‌اید

از ترازو به طور مداوم در محیط‌های شرجی استفاده نکنید. اجازه ندهید هیچ‌گونه مایعاتی با ترازوی شما برخورد داشته باشد.

🔸 بیش از ظرفیت ترازو از آن استفاده کرده‌اید

هنگام خرید ترازو از مشخصات آن اطمینان حاصل کنید. اگر ظرفیت ترازوی شما ۱۵۰ کلیوگرم است، نباید افرادی با وزن بالاتر، خودشان را با این ترازو، وزن کنند. اگر فردی از وزنش مطمئن نیست نباید روی ترازو بایستد.

🔸 ترازو را در معرض میدان‌های الکترومغناطیسی قرار داده‌اید

سایر دستگاه‌های الکترونیکی یا دستگاه‌هایی که امواج را منتشر می‌کنند را کنار ترازوی دیجیتال قرار ندهید. آهن‌ربا نباید کنار ترازوی شما قرار گیرد زیرا دقت و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. راهنمای استفاده ترازو توصیه می‌کند نکات استفاده از ترازو را به دقت بخوانید و رعایت کنید. اگر پس از رعایت نکات، متوجه شدید وزن شما به درستی نشان داده نمی‌شود، ممکن است این اتفاق به چند دلیل رخ داده باشد و شما باید ترازو را مطابق با نکات همین راهنما، ریست یا کالیبره کنید و اگر باز هم متوجه شدید به درستی کار نمی‌کند از تعمیرکار متخصص برای کالیبراسیون تخصصی ترازو کمک بگیرید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.