بهزی

جست‌وجو

شناخت انواع قلم مو از لحاظ جنس

زمان مطالعه 1 دقیقه

شناخت انواع قلم مو از لحاظ جنس

قلم موهای طبیعی :

همون طور که از اسمش مشخصه، این قلم موها از موی حیوانات ساخته میشه. این نوع قلم موها رنگ بیشتری رو تو خودشون نگه میدارن و باعث میشن رنگ زمینه برای نقاشی ساختمان و … صاف و یکدست بشه. قلم موهای ساخته شده با الیاف طبیعی، برای استفاده از رنگ های روغنی،جلا دهنده های چوب ،لاک ها و هر محصولی که بر پایه روغن باشه، به کار میره.

قلم موهای پلی استر :

این قلم مو شکل و دوام خودشو با هر رنگی حفظ می کنه، ولی بهترین انتخاب برای کار با،رنگ های اکریلیک هستن. نتیجه کار با این قلم موها،یه سطح صاف و یکنواخته،چون که به راحتی ، به هر جهتی کشیده میشن و رنگ رو به طور یکسان و یکپارچه روی دیوار پخش می کنه.

قلم موهای ترکیبی نایلون/پلی استر :

این نوع از قلم موها از الیاف مصنوعی ساخته شدن و راحت تمیز میشن. قلم موهای ترکیبی،مقاومت و پایداری طولانی دارن و اگر به درستی ازش استفاده کنین، چندین سال براتون کار می کنه. ترکیب پایداری و دوام نایلونی و بافت وشکلی که پلی استر داره،کیفیت این قلم مو روشکل میده. برای رنگ آمیزی با رنگ های لاتکس یا اکریلیک پایه آب گزینه مناسبیه. دقت کنین که بهتره برای رنگ آمیزی با رنگ های پایه آب ، از قلم موهای الیاف طبیعی استفاده نکنین.

قلم موهای فومی :

برای رنگ آمیزی و نقاشی دیوارهای ساختمان با قلم موهای فومی مناسب نیستن،چون کیفیت لازم برای یکدست کردن رنگ دیوار، رو ندارن. اما به این معنا نیست که هیچ کاربردی ندارن. این قلم موها برای پخش کردن چسب یا انواع جلا دهنده های چوب،مثل: لاک پلی یورتان،گزینه مناسبیه.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.