بهزی

جست‌وجو

اهمیت تودوزی در زیبایی خودرو

زمان مطالعه 1 دقیقه

اهمیت تودوزی در زیبایی خودرو

طراحی داخلی اتاقک خودرو به چند بخش مختلف تقسیم می‌شود که در نهایت میتوان تاثیر گذارترین قسمت در طراحی داخلی را تودوزی خودرو دانست. تودوزی خودرو شامل صندلی‌ها، درب‌ها، فرمان و سردنده می‌شود. گاهی نیز طبق انتخاب طراح خودرو داشبورد هم تودوزی می‌شود. تودوزی و طراحی اتاقک خودرو از این جهت اهمیت دارد که شما بیشتر زمان خود را به عنوان صاحب اتومبیل پشت فرمان میگذرانید. حال اگر داخل خودرو طرح و رنگی خشک بی روح داشته باشد در طولانی مدت روحیه‌ی شما نسبت به رانندگی از بین می‌رود و علاقه‌ی شما نسبت به خودرو نیز کم می‌شود. البته در حال حاضر دیگر کسی از زیبایی تودوزی خودرو نخواهد گذشت. کمپانی‌های خودرو سازی معروف که برندی جهانی هستند. همواره برای کانسپت‌های خود از بهترین جنس پارچه یا چرم و طرح‌های متنوع و چشمگیر استفاده می‌کنند تا زیبایی چشمگیرتری را به شما بدهند. خود شما نیز ممکن است دیزاین داخلی خودرو را نپسندید و به فکر تغییر تودوزی ماشین افتاده باشید.

✔️ تودوزی ماشین چیست؟

تودوزی ماشین پوششی از جنس پارچه‌های مخصوص و چرم می‌باشد که قسمت‌هایی از خودرو مانند سقف، صندلی، فرمان و دسته دنده، داشبورد را پوشش می‌دهد و علاوه بر محافظت از آن‌ها در برابر پوسیدگی یا مشکلات احتمالی دیگر باعث زیبایی داخل خودرو می‌شود. محبوب‌ترین جنس تودوزی چرم است اما گاهی از فوم که مشابه آن می‌باشد و صرفه‌ی اقتصادی دارد نیز استفاده می‌شود. می‌توان با گشتن در بازار تودوزی‌های پارچه‌ای زیبا و مناسبی را پیدا کرد که طرح خاص و کیفیت خوبی نیز داشته باشند.

✔️ تودوزی قسمت های مختلف خودرو

تودوزی ماشین در واقع شامل بیشتر بخش‌ها می‌شود. معمولا شرکت‌ها گاهی تمام خودرو را تودوزی می‌کنند و در مواقعی نیز ممکن است تودوزی بعضی بخش‌ها را برای اجرای طرح‌های مختلف حذف کنند. البته خودرو‌های داخلی چندان به این مورد نمی‌پردازند و تنها به صندلی‌ها اکتفا می‌کنند. شما برای تغییر تودوزی ماشین می‌توانید به مراکز دیتیلینگ مراجعه کنید تا طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی را در اختیار شما بگذارند.همچنین شما می‌توانید به صورت جداگانه قسمت‌های مختلف خودرو را تودوزی کنید قسمت‌هایی مانند سقف خودرو که معمولا با پارچه‌ی مخصوص پوشیده می‌شود یا  داشبورد و درب‌ها را با هم ست کنید. همچنین می‌شود تودوزی کامل خودرو را برای تمام قسمت‌ها انجام داد که هزینه‌ی کلی آن بالا می‌رود.

✔️جنس روکش‌های صندلی

جنس روکش‌ها و تودوزی برای خودرو دارای تنوع بالایی است. از انواع آن می‌توان به مخمل اشاره کرد. مخمل‌ها ظاهر زیبایی دارند و دیزاین داخل اتومبیل جلوه‌ی متفاوتی با مخمل پیدا می‌کند. در گذشته مخمل به دلیل رنگ پریدگی بر اثر تابش نور خورشید و دشوار بودن نحوه‌ی تمیز کردن برای هر کسی مناسب نبود اما علم نانو در تمیز کردن و نگهداری از آن‌ها کار را آسان نمود.

✔️چرم

چرم از گذشته‌های دور مورد استفاده‌ی تودوزی خودرو بوده است و در خودرو‌های کلاسیک و مدرن می‌توان تودوزی چرم را مشاهده کرد. این جنس برای خودرو‌ها طرفداران فراوانی دارد دلیل آن هم این است که به دلیل طبیعی بودن در فصل زمستان گرم است و در تابستان موجب خنکی می‌شود. انواع چرم‌ها را برای تودوزی استفاده می‌کنند که در دو دسته‌ی چرم طبیعی و چرم مصنوعی تقسیم می‌شود.

✔️ پارچه

پارچه مانند زمینه‌های دیگر در تودوزی ماشین هم نقش مهمی ایفا می‌کند و بسیار مناسب است. پارچه‌ها از نظر جنس بسیار متنوع هستند و از نظر طرح تقریبا بینهایت هستند. معمولا برای خودرو از پارچه‌های کتان و کنف استفاده می‌شود که جنس محکم‌تری دارند.

✔️ طرح تودوزی ماشین

در مورد طرح و رنگی تودوزی نیز جنس آن مهم است. معمولا طرح‌ها به صورت تک رنگ و یا چند رنگ به صورت ست انجام می‌شود و خود بافت آن به عنوان طرح می‌باشد. برای مثال بافت مخمل خود یک طرح می‌باشد و شما در ترکیب رنگ می‌توانید به آن تنوع دهید. طرح‌های تودوزی ماشین دیگر مانند چرم نیز گاهی با چوب‌ به کار می‌روند که طرح کلاسیکی به داخل خودرو می‌دهد. پارچه‌ها نیز در طرح و رنگ بیشمار هستند و بسته به سلیقه‌ی شما می‌توان آن‌ها را حتی سفارش داد.

✔️ بهترین نوع تودوزی ماشین

بهترین تودوزی ماشین تودوزی‌ است که شما بپسندید. دلیل آن وقت گذراندن شما در داخل خودرو است. به همین دلیل در مورد طرح باید نیاز خودتان را بسنجید در هنگام انتخاب مشاوره گرفتن کمک خوبی است اما سعی کنید طرحی را انتخاب کنید که با آن راحت هستید. اما جنس تودوزی باید ماندگار باشد و طول عمر آن بالا باشد. معمولا اولین نوعی که به ذهن شما میرسد چرم است؛ اما اگر پارچه و مخمل هم جنس با کیفیتی داشته باشند هم عمر بالایی دارند و هم زیبایی آنها مناسب است.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.