بهزی

جست‌وجو

انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس

🔷 استیل ضد زنگ 🔷

از بین انواع جنس‌های سینک، استیل ضد زنگ پر طرفدارترین است. سینک استیل با انواع روکش و ضخامت تولید می‌شود. به طور کل سینک‌های استیل ضد زنگ نسبتاً سبک وزن و بادوام هستند و تمیز کردن آن‌ها نیز آسان است. برای این جنس سینک پوشش‌ها و پدهایی تعبیه شده است که صدای تولید شده سینک را کاهش می‌دهد. سینک‌های استیل ضد زنگ در هر دو گزینه نصب روکار و توکار در دسترس هستند. بنابراین تمیز کردن و نگهداری این نوع سینک آسان است، تا ۳۰ سال عمر می‌کند و در برابر باکتری مقاوم است. با این حال، استیل ضد زنگ مستعد خراش و فرورفتگی است.

🔷 مس 🔷

سینک مسی به دکوراسیون آشپزخانه سبک و حس متمایزی می‌بخشد. سینک‌های مسی معمولاً دست ساز هستند و به ترکیب برخی از آن‌ها کمی روی (حدود ۱ درصد) اضافه شده است تا استحکام بیشتری داشته باشد. سینک‌های مسی به دلیل ماندگاری طولانی و داشتن ظاهری منحصر به فرد و مدرن بسیار پر طرفدار هستند و گران قیمت محسوب می شوند. سینک‌های مسی آشپزخانه مزایا و معایبی دارند که باید از آن‌ها آگاه بود. از مزایای آن می‌توان به زیبایی بی بدیل، طول عمر بسیار طولانی و مقاومت طبیعی در برابر زنگ زدگی و خوردگی اشاره کرد. سینک مسی در بین انواع سینک ظرفشویی تا ۵۰ سال ماندگاری دارد. مس همچنین طرح‌های منحصر به فردی به خود می‌گیرد که به طور طبیعی روی مس، برنج و مواد مشابه شکل می‌گیرد. این مورد هم می‌تواند مزایا و هم معایبی را به دنبال داشته باشد. برای برداشتن طرح پتینه مانند، باید مرتباً سطح را شستشو داد، اگرچه ظاهر آن ممکن است از نظر بصری دلپذیر باشد.

🔷 چدن 🔷

سینک‌های چدنی از یک کاسه آهنی ساخته می‌شوند و با لعاب ضخیم پوشانده شده اند. این سینک‌ها سنگین هستند و این وزن به معنای ماندگاری طولانی مدت است. این نوع سینک‌ها به دلیل عمر طولانی و دوام استثنایی خود شناخته شده‌اند. به صورتی که بیشتر از چهار دهه عمر می‌کنند، به راحتی دچار ترک و فرورفتگی نخواهند شد و تعمیر و نگهداری آن‌ها آسان است. سینک‌های چدنی آشپزخانه از بین انواع سینک ظرفشویی یکی از قدیمی ترین انتخاب‌ها هستند. این در گذشته سینک‌ها بسیار پر طرفدار بودند تا این که در دهه ۱۹۵۰ جایگاه خود را به سینک استیل ضد زنگ دادند. روکش این سینک معمولاً سفید است، اما می‌توان آن را در رنگ‌های مختلف برای مطابقت با هر دکوراسیون آشپزخانه طراحی کرد. سینک‌های چدنی آشپزخانه به دلیل پوشش بیرونی سخت و براق به راحتی تمیز می‌شوند و نگهداری از آن‌ها آسان است. با این حال، پاک کننده‌های ساینده و پشم فولادی می‌توانند پوشش رویی را کدر کنند یا خراش دهند.

🔷 چینی 🔷

این سینک‌ها دارای یک حوض فولادی قالب‌ گیری شده هستند که با یک لایه ضخیم از مینای چینی پردازش می‌شوند. این قالب تحت حرارت زیاد پخته می‌شود تا یک روکش صاف و براق ایجاد کند. این سینک‌ها به دلیل مقرون به صرفه بودن و نگهداری آسان شناخته شده‌ اند. سینک چینی قابلیت ارائه تنوع زیاد در اندازه و رنگ را دارد و دارای پشتی عایق برای کاهش نویز است. این لایه لعاب بادوام باعث می‌شود سینک‌های چینی در برابر خراشیدگی، لک شدن، فرورفتگی و بریدگی مقاوم باشند. به صورتی که در عین ظرافت ۲۰ تا ۳۰ سال ماندگاری دارند. باید به این موضوع توجه کرد که در حالی که سینک های آشپزخانه چینی به دلیل نیاز به نگهداری کم و قیمت پایین بسیار محبوب هستند، می‌توانند به مرور زمان با استفاده زیاد لک شوند.

🔷 خاک نسوز یا سرامیک 🔷

این گزینه بادوام از بین انواع سینک ظرفشویی در حرارت زیاد درست می‌شود تا سینکی ایجاد کند که در برابر ضربه و خراش مقاوم است. سینک‌های خاک نسوز در رنگ‌های متنوعی ارائه می‌شوند و سطح صاف آن‌ها باعث عدم تجمع باکتری‌ها می‌گردد. سینک‌های آشپزخانه سرامیک شبیه به سینک‌های چدنی لعابی هستند، اما وزنشان بسیار کمتر است. سینک‌های آشپزخانه سرامیک بسیار بادوام و سبک وزن هستند که این خصوصیات باعث شده بهترین جنس برای سینک‌های بزرگ، مانند سینک مزرعه باشند. پوشش لعاب سخت، در برابر حرارت و لکه بسیار مقاوم است و احتمالاً هرگز لعاب از طریق استفاده معمولی روزمره خرد نخواهد شد. این نوع سینک به سادگی با مایع ظرفشویی و آب گرم تمیز می‌شود. توصیه می‌شود سینک هر چند وقت یکبار با استفاده از یک پولیش بر پایه موم، تمیز شود تا آب و زباله‌ها راحت تر از سطح جدا و خارج شوند.

🔷 سنگ طبیعی 🔷

گرانیت، سنگ مرمر، تراورتن، سنگ آهک، سنگ صابون و دیگر مواد برای تهیه سینک سنگ طبیعی از بین انواع سینک ظرفشویی، در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی برای مطابقت یا تکمیل پیش خوان‌های سنگ طبیعی وجود دارند. اغلب، سینک‌ها از سنگ یک تکه تراشیده می‌شوند. اما مواردی هم وجود دارد که این نوع سینک از کنار هم قرار دادن صفحات سنگی ساخته می‌شوند. این نوع سینک‌های آشپزخانه نیز لک نمی‌شوند، خراش یا ترک نمی‌خورند و در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند. سینک‌های سنگی بسیار سنگین هستند و کابینت آشپزخانه ممکن است برای سازگاری با وزن سینک، نیاز به تقویت داشته باشد. سینک‌های سنگ طبیعی به زیبایی با پیش خوان‌های سنگی ترکیب شده و با ایجاد جذابیت بصری مورد تحسین قرار گرفته‌اند. این سینک‌ها فقط کاربردی نیستند بلکه هنری کاربردی هستند و ظاهری واقعاً منحصر به فرد برای آشپزخانه ایجاد می‌کنند. سینک‌های سنگی فوق العاده بادوام و سخت هستند. آن‌ها با حداقل مراقبت و نگهداری، می‌توانند تا یک قرن دوام بیاورد.

🔷 کامپوزیت 🔷

سینک‌های کامپوزیت آشپزخانه معمولاً با ترکیب رزین‌های اکریلیک با گرانیت پودر شده یا کوارتز ساخته می‌شوند و سطح سختی را تشکیل می‌دهند. در حالی که این سینک‌ها کاملاً شبیه و به همان زیبایی سنگ طبیعی هستند، یک جایگزین مقرون به صرفه برای سینک سنگی از بین انواع سینک ظرفشویی هستند. سینک‌های کامپوزیت کاملاً بادوام هستند و با یک پاک کننده ساده به راحتی تمیز می‌شوند. آنها در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها تولید می‌شوند تا با هر سبکی از دکوراسیون آشپزخانه، کابینت یا کفپوش مطابقت داشته باشند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.