بهزی

پنوماتیک

زمان مطالعه 1 دقیقه

پنوماتیک

پنوماتیک چیست؟

پنوماتیک برگرفته از یک کلمه یونانی به معنی باد یا نفس است و امروزه در صنعت به معنای استفاده از هوای فشرده برای انتقال انرژی است چرا که این سیستم ها از طریق هوای فشرده یا گاز های بی اثر تغذیه می شوند و کارخانه ها از این گاز های فشرده برای کنترل و هدایت دستگاه های ابزار دقیق استفاده می کنند.

" نکات ایمنی سیستم پنوماتیک "

✅ هیچگاه قبل از مطالعه دفترچه راهنما مرتبط با سیستم پنوماتیکی از آن استفاده نکنید. ✅ برای پیشگیری از هر نوع حادثه احتمالی قبل از اجازه دادن به فرد دیگری برای استفاده از تجهیز پنوماتیکی این اطمینان را حاصل کنید که اطلاعات لازم از سیستم و نکات ایمنی را دارد. ✅ هنگامی که با سیستم های پنوماتیکی مشغول به کار هستید مراقب باشید که سایر افراد را هیچ خطری تهدید نمی کند و این کار را با آویختن پرده ای که از اصابت ذرات احتمالی به دیگران جلوگیری می کند، انجام دهید. ✅ به طور پیوسته تجهیزات را چک کنید تا مسدود یا فشرده نشده باشند. در صورت بروز هر یک از این مسائل آن ها را به صورت صحیح و اصولی برطرف نمایید.
✅ سیستم های پنوماتیکی عموما دارای یک فشار کار ماکزیمم هستند؛ از راه اندازی آنها با فشار هوای بیشتر از فشار ماکزیمم خودداری کنید. ✅ همواره توجه داشته باشید که قبل از جابجا کردن ابزارهای پنوماتیک یا زمانی که کار شما به اتمام رسیده، حتما جریان هوا را قطع کنید. ✅ برای پاکسازی ذرات باقی مانده در سیستم پنوماتیک هیچگاه از کمپرسور استفاده نکنید؛ چرا که کمپرسور هوا یک دمنده هوای فشرده است و می تواند خطرناک باشد. ✅ هرگز از ادوات و تجهیزات ناشناخته و بی نام و نشان بدون تاییدیه های فنی استفاده نکنید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.