بهزی

نکات کلیدی هنگام انتخاب سایبان چتری

زمان مطالعه 1 دقیقه

نکات کلیدی هنگام انتخاب سایبان چتری

⛱ نکات کلیدی هنگام انتخاب سایبان چتری

✔️محل قرارگیری سایبان را مد نظر داشته باشید و باتوجه‌به آن به انتخاب سایبان بپردازید. قطعاً یک سایبان که چتر کوچکی دارد، نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که قصد دارند مدت‌زمان طولانی زیر آن قرار بگیرند.

✔️ بافت سایبان را مورد بررسی قرار دهید. تمامی سایبان‌ها از جنس پلاستیک تهیه می‌شوند تا از نفوذ آب جلوگیری کنند، اما برخی سایبان‌ها که بیشتر جلوه تزئینی دارند، معمولاً از پارچه تهیه می‌شوند. قطعاً سایبان پارچه‌ای برای قرارگیری در محلی که در مجاورت باران یا برف است، مناسب نیست.

✔️ پایه‌های سایبان را مد نظر قرار دهید. اگر پایه‌ها چوبی باشند، باید در محلی قرار بگیرند که رطوبت کمتری دارد؛ زیرا رطوبت می‌تواند در طی زمان باعث تحلیل کارایی پایه چوبی شود. بهترین پایه‌ها، نوع فلزی آن هستند که می‌توانند در درازمدت کارایی بسیار بالایی داشته باشند.

✔️ نحوه باز و بسته کردن سایبان چتری هنگام انتخاب سایبان چتری برای خرید بسیار مهم است. اگر قرار است شما به‌تنهایی آن‌ها را باز یا بسته کنید، قطعاً می‌تواند فعالیتی مشکل‌ساز باشد.

⛱ معرفی انواع سایبان چتری ⛱

⛱سایبان چتری ساحلی: این سایبان از مواد ضدآب ساخته شده که معمولاً دارای راه‌های رنگارنگ یا طرح‌های شکل دار است. بدنه که به بیانی دیگر قطب مرکزی آن است، معمولاً از چوب، پلاستیک یا آلومینیوم ساخته شده است و در یک سر آن قرار دارد تا به‌راحتی در ماسه یا خاک قرار گیرد.

⛱ UV: برخی از سایبان‌های چتری دارای درجه حفاظت در برابر آفتاب هستند. یک سایبان چتری UV خوب دارای امتیاز UV 50 یا بیشتر است.

⛱مقاوم در برابر باد: این مدل از سایبان‌های چتری برای استحکام در برابر باد ساخته شده است و می‌تواند در برابر بادهای نسبتاً شدید بدون شکستن یا چرخش به بیرون مقاومت کند.

آیا باید هنگام انتخاب سایبان چتری، اجزای آن را نیز در نظر گرفت؟

در واقع یک سایبان چتری مناسب از پارچه یا پلاستیکی ساخته شده که آب‌گریز است. معمولاً نوع ساحلی این محصول از ابریشم، استات، ابریشم مصنوعی، نایلون و پارچه‌های مقاوم در برابر باران و آفتاب تولید شده‌ است.

چترهای شفاف ممکن است از پلاستیک وینیل ساخته شوند. غلاف‌های بیرونی هم از همان مواد سایبان یا از چرم یا پلاستیک ساخته می‌شوند.هرچه سایبان بزرگتر باشد، بیشتر در معرض باد قرار می‌گیرد؛ پس باید توجه داشته باشید که هنگام انتخاب سایبان چتری بزرگ، نوعی را انتخاب کنید که اجزای آن مطابق وزش باد روی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

دنده‌ها و پخش‌کننده‌ها نیز معمولاً از فلز شیاردار ساخته می‌شوند و سایبان‌های چتری باکیفیت دارای دنده‌ها و پخش‌کننده‌های فولادی بسیار محکم هستند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.