بهزی

جست‌وجو

انواع ماشین آلات تولید قطعات بتنی

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع ماشین آلات تولید قطعات بتنی

◼️ دستگاه بلوک زن دستی تخم ‌گذار

بلوک زنی با استفاده از این دستگاه، یک روش کاملاً قدیمی است. به این صورت که بعد از تولید یک ردیف بتن، دستگاه به سمت جلو حرکت کرده و سپس اقدام به تولید ردیف بعدی می‌کند. تولید بلوک بتنی با استفاده از این روش، ابعاد مختلفی دارد که بسته به درخواست و نیاز مشتری‌ها، قابل تغییر است.

◼️ دستگاه بلوک زن نیمه اتوماتیک

طرز استفاده از دستگاه بلوک زن نیمه اتوماتیک، مشابه با دستگاه تخم‌گذار دستی است؛ با این تفاوت که بلوک‌های تولید شده توسط این دستگاه، از نظر ابعاد، دقیق‌تر هستند. با استفاده از این دستگاه می‌توان بلوک‌های بتنی با کف صاف را در تعداد بالا تولید کرد.

◼️ دستگاه بلوک زن اتوماتیک

فرآیند تولید بتن در این دستگاه‌ها به صورت کاملاً اتوماتیک انجام می‌شود و نیروی دستی یا اپراتور دخالتی در آن ندارد. در دستگاه بلوک زن اتوماتیک، بتن بعد از تولید، روی پالت‌های مخصوص چوبی شکل قرار می‌گیرد و نوار زیر دستگاه، بتنها را به فضای بیرون هدایت می‌کند تا بعد از خشک شدن، به انبار تولید محصولات منتقل شوند. این مدل از دستگاه‌ها، از نظر تکنولوژی پیشرفته هستند و تولید زیادی دارند و از لحاظ قیمتی نسبت به مدل‌های دیگر گران قیمت‌تر هستند.

◼️ جدول زن

دستگاه جدول زن، یکی دیگر از ماشین آلات تولید قطعات بتنی است که قابلیت تولید انواع مختلفی از جدول‌های بتنی را دارد. این دستگاه، طرحی ساده و راندمان بالایی را در تولید جدول‌های بتنی دارد. دستگاه جدول زن، از نظر حرکتی به دو قسمت متحرک و ثابت تقسیم‌بندی می‌شود. نوع ثابت قابلیت تولید ۲۰تا ۳۰ تن جدول‌های بتنی را دارد و نوع متحرک ظرفیتی حدود هشت تا ده تن، دارد. انواع دستگاه جدول زن شامل اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی است.

◼️ میکسر ناری ساز

از دیگر ماشین آلات تولید قطعات بتنی ، دستگاه میکسر ناری ساز است که از آن برای تهیه ملات بتن استفاده می‌شود. با استفاده از این دستگاه، می‌توان با بالاترین کیفیت ممکن و در کوتاه‌ترین زمان، اقدام به تولید ملات کرد. در واقع می‌توان گفت که دستگاه ناری ساز، یک نوع بتونیر است که به صورت دایره‌ای در ظرفیت‌های بالا برای ساخت بتن استفاده می‌شود. انواع و سایز‌های مختلفی از این دستگاه چون ۳۵۰ لیتر، ۵۰۰ لیتر، ۸۰۰ لیتر و ۱۰۰۰ لیتر برای تولید بتن درصنایع ساختمانی تولید و عرضه شده است.

◼️ فرقون صنعتی

یکی دیگر از تجهیزات مهم در ماشین آلات تولید قطعات بتنی ، فرغون صنعتی است که وظیفه اصلی آن حمل و انتقال بتن است. این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند تا چندین کیلو بتن را به آسانی حمل کرده و در نهایت آن را بارگیری و تخلیه کند.

◼️ قالب بلوک زن بتنی

قالب بلوک زن بتن، از دیگر ماشین آلات تولید قطعات بتنی است که انواع مختلفی دارد. اگر دستگاه قالب زن، به صورت دستی باشد، تنها از یک مدل قالب بلوک زن استفاده می‌شود و اگر دستگاه به صورت اتوماتیک باشد، ممکن است قالب بلوک زن انواع متفاوتی داشته باشد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.