بهزی

روش‌های جلوگیری از نشتی گاز

زمان مطالعه 1 دقیقه

روش‌های جلوگیری از نشتی گاز

با توجه به خساراتی که نشتی گاز به دنبال دارد بهتر است که پیش از بروز این مشکل از آن جلوگیری کنید. برای این کار به صورت زیر عمل نمایید:

۱. نصب سنسور نشت گاز

یکی از بهترین کارهایی که برای جلوگیری از نشتی گاز می‌توانید انجام دهید استفاده از سنسور نشت گاز است. با نصب این سنسور در صورت وجود هر گونه نشت در لوله ها با پخش شدن مقدار کمی گاز در فضا این سنسور به صدا درآمده و با آلارم خاصی شما را از وجود نشتی گاز مطلع می کند.

۲. استفاده از فیوز گازی

فیوز گاز قطعه ای مکانیکی در مسیر شبکه گاز رسانی است که مانع از عبور نامتعارف گاز می شود. در واقع در صورتی که گاز از حد مجاز بیشتر خارج شود، این فیوز به صورت اتوماتیک جریان برق را قطع کرده و از بروز خطرات بیشتر جلوگیری خواهد کرد.

‼️ خطرات نشت گاز ‼️

آتش سوزی و انفجار: یکی از خطرات اولیه نشت گاز آتش سوزی و انفجار می‌باشد. نشتی گاز به سرعت و در مدت زمان کوتاهی باعث انفجار خانه شده و خسارات جانی و مالی را به افراد وارد می کند. از جمله رایج ترین دلایل نشتی گاز عبارت است از:

  • عدم مهار کردن شلنگ و لوله های گازسوز از طریق بست فلزی
  • استفاده از شیلنگ های غیراستاندارد و فرسوده
  • استفاده نکردن از درپوش نامناسب برای مسدود کردن شیرهای گاز بلااستفاده
  • به کار بردن وسایل گاز سوز نامعتبر و غیر استاندارد

مسمومیت ناشی از گاز: این مشکل معمولا به دلیل نصب دودکش نامناسب برای وسایلی همچون بخاری و آبگرم کن رخ می دهد. در این حالت گاز ناقص سوخته و به دلیل کمبود اکسیژن، افرادی که در این فضا تنفس می کنند دچار مسمومیت می شوند. در صورتی که با چنین صحنه ای مواجه شدید بهتر است که یک دستمال مرطوب را جلوی بینی و دهان خود بگیرید تا بتوانید هوای سالن را تنفس کنید و سپس پنجره ها را نیز باز کنید تا هوای مسموم خارج شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.