بهزی

جست‌وجو

انواع کارتن و کاربردهای آن

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع کارتن و کاربردهای آن

کارتن مقوایی یک مکعب مقوایی شکل است که در اشکال مختلف قابل تولید می‌باشد. کارتن‌ها بر اساس باری که قرار است داخل آنها قرار داده شود طراحی و تولید می‌شوند. طبیعی است که کارتن لوازم‌خانگی با کارتن میوه و مواد‌غذایی متفاوت است زیرا هر کدام کارایی مختص به خود را دارند. در ادامه به معرفی برخی از انواع کارتن‌های مقوایی و کاربردهای آنها می‌پردازیم:

🔰 جعبه‌های قفسه ای شکل 🔰

این نوع کارتن از لایه‌های مستحکم تولید شده‌ که مقاومت بالایی در برابر آسیب دارند. کارتن‌های قفسه‌ای شکل دارای درب‌های کوتاه می‌باشند که بر زیبایی و کارایی آن می‌افزاید. حتما این نوع کارتن را در فروشگاه‌ها دیده‌اید که اغلب دارای چاپ و طراحی‌های مختلفی هستند که گزینه مناسبی برای نگهداری کالاهای با ارزش هستند.

🔰 جعبه‌های آرشیو بندی و بایگانی 🔰

بایگانی نمودن به معنای نگهداری طولانی مدت از اسناد و مدارک مهم است. برای نگهداری طولانی مدت نمی‌توان از کارتن‌های معمولی استفاده نمود. کارتن مقوایی باید از استحکام بالایی برخوردار باشد تا در مدت طولانی، آسیبی به محتویات جعبه نرساند و در برابر فرسایش با‌ دوام باشد. این جعبه‌ها تنها تفاوتی که با جعبه‌های قفسه‌ای دارند، ارتفاع درب‌های آنهاست.

🔰 جعبه‌های مقوایی پنج پانچی 🔰

جعبه‌های مقوایی پنج پانچی، باریک و بلند هستند. اینگونه جعبه‌ها در دو مدل بسیار محکم و معمولی در انواع دوجداره و تک جداره، در ابعاد و اشکال مختلف قابل ساخت هستند. این جعبه‌ها به صورت تا نخورده با تعیین محل ایجاد بسته به بازار عرضه می‌گردد.

🔰 کارتن مقوایی و درپوش مجزا 🔰

کارتن‌های مقوایی در مقایسه با حعبه‌های مقوایی از هزینه کمتری برخوردار هستند و البته مقاومت کمتری هم به نسبت آن محصولات دارند.
همانطور که از اسم این محصول مشخص است، کارتنی با بدنه و درپوش‌هایی مجزا از بدنه هستند که بیشترین استفاده را در بسته‌بندی مواد‌غذایی همچون میوه، خرما و… را دارند. این گونه کارتن‌های مقوایی برای کاهش فضای اشغال شده در زمان عرضه و جابجایی آسان، تولید شده‌اند. قابلیت چاپ مناسبی دارند و انواع آن بسته به نوع محصول قابل تغییر می‌باشد.

🔰 کارتن مقوایی پاکتی شکل 🔰

کارتن پاکتی شکل یا جعبه مقوایی بیشترین میزان استفاده را در صنعت بسته‌بندی دارد. کارتن‌های پاکتی به نسبت سایر کارتن‌های مقوایی از مقاومت بیشتری برخوردار است که با ساده‌ترین برش‌ها بر روی کارتن مقوایی، می‌توان یک محصول کاربردی تولید کرد. لازم به ذکر است کارتن مقوایی پاکتی الگوی بسیاری از طراحی‌های حرفه‌ای در صنعت کارتن سازی می‌باشد.

🔰 کارتن مقوایی بسته‌بندی 🔰

این نوع کارتن از محصولات پرکاربرد کارتن‌های مقوایی است که از قیمت مناسب و بازار عرضه مطلوبی برخوردار است. بسته به محصول مورد استفاده از انواع مقواهای شیاردار و موج‌دار ساخته می‌شوند که قابل سفارش در سایز‌های مختلف هستند.

🔰 حعبه‌های مقوایی و آورلب 🔰

درپوش زیرین این نوع جعبه‌ها روی هم قرار می‌گیرند که برای جابجایی بارهای سنگین مناسب هستند که در صورت تمایل می‌شود از انواع چاپ تک‌ رنگ و دو‌ رنگ بر روی آنها استفاده نمود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.