بهزی

جست‌وجو

نرده چوبی و مزایای استفاده از آن

زمان مطالعه 1 دقیقه

نرده چوبی و مزایای استفاده از آن

نرده چوبی چیست ؟

یکی از انواع نرده راه پله که برای فضای داخلی بسیار مناسب بوده، استفاده از نرده چوبی و نقش نرده چوبی در دکوراسیون داخلی است.چوب به دلیل نوع متریال و ویژگی‌‌‌های منحصر به فرد در همه فضاها به بهترین شکل ظاهر می‌شود. آنچه در مورد نقش نرده چوبی در دکوراسیون داخلی اهمیت دارد، ترکیب متریال و قرار گیری آنها در کنار چوب است. پله هایی که از جنس چوب هستند. و نرده چوبی آن‌ها را محافظت می‌کند. می‌توان با فرشی زیبا جذاب تر کرد. قرار دادن فرش باریکی که روی راه پله جاری است، زیبایی راه پله و همین طور دکوراسیون منزل شما را افزایش می‌دهد.

🔶 مزایای نرده‌ چوبی 🔶

🔸نرده‌چوبی طول عمر بالایی دارد و طی استفاده در بلند مدت، تغییر شکل نمی‌دهد. از این محصول در راه‌پله، تراس یا پشت بام استفاده می‌شود.

🔸نرده‌چوبی شباهت زیادی به چوب دارد به همین دلیل به راحتی می‌توان آن را با طراحی چوبی تطبیق داد.

🔸از این نوع نرده در طراحی فضای باز استفاده می‌شود. دلیل آن هم این است که جنس این محصول از پروفیل چوب پلاستیک بوده و مقاومت بالایی دارد.

🔶 چوب های مناسب برای ساخت نرده چوبی 🔶

🔸چوب بلوط : این چوب زیبایی چشمگیری داشته و از جمله مقاوم ترین چوب های سخت است. با استفاده از رنگ موج نما می توان جلوه ای خاص به نقوش و رگه های آن داد. لازم به ذکر است بلوط مرغوب ترین و گران قیمت ترین گونه چوب برای نرده پله می باشد.

🔸چوب گردو : بافت این چوب از قهوه ای کم رنگ تا قهوه ای شکلاتی همراه با رگه هایی نمایان است. به همین دلیل پس از رنگ آمیزی توسط رنگ مخصوص چوب، جلا و زیبایی آن دو چندان می شود. از آنجایی که رنگ چوب گردو تیره است، خراش های ایجاد شده بر روی نرده چندان نمایان نخواهند بود. علاوه بر این، به عنوان نقطه کانونی خانه، توجه افراد را جلب می نماید.

🔸 چوب اش : رنگ چوب اش قهوه ای روشن همراه با سایه های قرمز است و با توجه به گره های اندکی که دارد، بسیار جذاب می باشد. می توان گفت ظاهر آن مشابه با بلوط بوده و به عنوان چوب سخت مقاومت خوبی دارد.

🔸چوب کاج : این چوب دارای رنگ کرم روشن مایل به زرد است و گره های قهوه ای رنگ دارد و برای فضاهایی با رنگ های خنثی مناسب می باشد. مهم ترین نکته در خصوص چوب کاج، پایدار بودن آن می باشد. در نتیجه کم ترین آسیب را با این انتخاب به محیط زیست می رسانید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.