بهزی

جست‌وجو

انواع مدل‌های کمد دیواری بر اساس کاربرد آن‌ها

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع مدل‌های کمد دیواری بر اساس کاربرد آن‌ها

سه مدل از کمد دیواری ها را بررسی خواهیم کرد کمد دیواری ها بر اساس ویژگی و کاربرد های متفاوتی طراحی و ساخته می شود در ادامه به نکات و ویژگی های متفاوت کمد دیواری ها را بررسی خواهیم کرد:

🔸🔹 کمد دیواری رختخواب 🔸🔹

در خانه های ایرانی یک مدل کمد خیلی کاربرد ویژه ای دارد آن هم کمد رخت خوابی است این مدل کمد ها اغلب از درب های لولایی ساخته می شوند تا به صورت کامل باز و بسته شوند.کمد های دیواری اغلب در خانه های ایرانی کاربرد دارد و مورد استفاده است این مدل کمد ها بدون طبقه ساخته می شوند یا اگر هم با طبقه ساخته شوند طبقه های آن با فاصله زیاد از هم ساخته می شود تا رخت خواب ها به راحتی روی آن ها قرار بگیرد حتی از روی زمین تا بالای کمد میتوان رخت خواب قرار دهید.
یک مدل از کمد دیواری است به اسم کمدهای دولابچه که این مدل کمد دیواری از دو قسمت بالایی و پایینی تشکیل می شوند که از قسمت بالایی برای لوازم جانبی و کم استفاده اتاق استفاده می شود و از قسمت پایینی استفاده های روزمره کمد دیواری رخت خوابی دارای ارتفاع 150 به بالا ساخته می شوند اما اگر بخواهید از ویژگی کمد های دولابچه استفاده کنید باید ارتفاع کمد رخت خوابی خود را با ارتفاع 110 سانتی متری بسازید.

🔸🔹کمد دیواری لباس 🔸🔹

کمد دیواری ها برای قرارگیری لباس ها انواع مختلفی دارند که طراحی و ساخته می شوند و به بازار عرضه میشوند، انتخاب شما است که کمد دیواری لباس خود را چگونه طراحی کنید میتوانید از طبقات کم یا زیاد استفاده کنید یا از آویز استفاده کنید و حتی میتوانید از کشو های بزرگ و کوچک برای قرار گیری کفش ها و کیف ها استفاده کنید.
اگر میخواهید در کمد دیواری خود از آویز استفاده کنید باید ارتفاع مناسبی برای قرار گیری لباس در نظر بگیرید که لباس های بلند به درستی در کمد قرار بگیرد. دقت داشته باشید که به عمق فضای آویز لباس هم باید توجه کنید و حواستان باشد که عمق کم نباشد عمق مناسب برای لباس های آویز 60 سانتی به متر به بالا است.کمد دیواری هایی طبقه بندی که برای قرارگیری لباس ساخته می شوند باید در ساخت و طراحی این مدل ها نکات و قوانین این مدل کمد را رعایت کنید.

🔸🔹کلوزت روم 🔸🔹

اغلب در خانه هایی که اتاق های زیادی دارند از کلوزت روم استفاده می شود و فقط یه اتاق را به عنوان کلوزت روم انتخاب می کنند که این اتاق را برای قرارگیری اکثریت لباس ها و پرو لباس اختصاص می دهند اغلب کلوزت روم ها بدون در ساخته می شوند.

تفاوت های کلوزت روم ها با دیگر کمد به صورت زیر است:

-کلوزت روم ها بدون در ساخته میشوند.

-کلوزت روم ها باید در یک اتاق مخصوص باشد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.