بهزی

نقش چوب در دکوراسیون آشپزخانه

زمان مطالعه 1 دقیقه

نقش چوب در دکوراسیون آشپزخانه

نقش چوب در دکوراسیون آشپزخانه

خوب است که بدانید به طور کلی درخت ها در دو گروه سخت چوب و نرم چوب قرار می گیرند. درخت های با چوب نرم همیشه سبز هستند و برگ های آن ها در فصل زمستان نمی خشکد، به راحتی رشد می کنند. و به همین دلیل قیمت مناسب تری نسبت به مدل های سخت چوب دارند. در مقابل چوب های سخت بافتی مقاوم و متراکم تر دارند. از برخی چوب های نرم مانند سدار و کاج برای ساخت مبلمان و کابینت ها استفاده می شود. به طور کلی از چوب های سخت نیز برای ساخت لوازمی بهره می برند که نیاز به مقاومت بالایی دارند برای مثال خانه های چوبی را از ستون های بسیار مقاوم چوب های سخت می سازند.

آشپزخانه به خصوص در خانه های ما ایرانی ها مهم ترین بخش خانه محسوب شده و دکور آن بسیار مهم است. پر اهمیت ترین بخش هر آشپزخانه ای هم کابینت های آن هستند و متریال اصلی که کابینت ها با آن ساخته می شوند یا چوب و یا فراورده پر کاربرد آن MDF است. کابینت ها در کل به دو دسته تقسیم می شوند آن هایی که با ام دی اف ساخته می شوند و آن هایی که تمام چوب هستند.

پس چوب از اصلی ترین متریال ها در دکور هر آشپزخانه ای می باشد چه در سبک کلاسیک که بیشتر چوب های گردو و بلوط و راش برای کابیت سازی استفاده و می شود چه در سبک مدرن که ام دی اف متریال اصلی بوده و گاها روی درب های ام دی اف از روکش های چوبی استفاده می کنند. پس نمی توان نقش چوب در دکور آشپزخانه را انکار کرد.

از جمله مزیت هایی که استفاده از چوب در ساخت کابینت دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد :


🔰 مقاومت در برابر ضربه
🔰 مقاومت در برابر تغییر سایز
🔰 طول عمر بالا
🔰 مقاومت در برابر رطوبت در صورت با کیفیت بودن رنگ و روکش
🔰 امکان اجرای طراحی خاص به خاطر طرح پذیری چوب
🔰 منبت کاری ها و کنده کاری های بسیار زیبا
🔰 بازه قیمتی گسترده ( ام دی اف از تمام چوب بسیار مناسب تر بوده و پر کاربرد تر نیز هست )
🔰 تمیز کردن راحت و امکان استفاده از شوینده های مختلف توصیه شده

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.