بهزی

جست‌وجو

مخازن استیل

زمان مطالعه 1 دقیقه

مخازن استیل

💠مخزن استیل یکی از مهم‌ترین عناصر در خط تولید صنایع بهداشتی، غذایی و حساس محسوب می‌شود.مخازن استنلس استیل برخلاف فولادهای معمولی همچون ورق سیاه (ST-۳۷ or ST-۵۲) مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی از خود نشان می‌دهد که این مشخصه سبب شده که برای نگهداری و عمل آوری سیالات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

مخازن استیل در چه صنایعی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

🔰 تولید صنایع غذایی 🔰 تولید محصولات لبنی 🔰 تولید عرقیات گیاهی 🔰 صنایع داروسازی 🔰 صنایع شیمیایی 🔰 صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

مزایا مخازن استیل در مقایسه با مخازن پلی اتیلن

🔸🔹طول عمر مخزن استیل به نسبت بیشتر از مخزن پلی اتیلن است.

🔸🔹حرارت پذیری و افزایش دما یکی از مزایا مخزن استیل است که در مخزن پلی اتیلنی در این باب محدودیت هایی وجود دارد.

🔸🔹طبعا مخازن پلی اتیلنی به سبب ساختار پلیمری که نزدیک به پلاستیک است نمی توانند دمای زیادی را تحمل کنند. اما مخزن های استیل، با توجه به ساختار استنلس استیل و سایر مواد موجود در آلیاژ خود، قابلیت افزایش دما دارند.

🔸🔹مزیت دیگر این مخزن قابلیت بالای آن در تعداد دفعات تعمیر است که با استفاده از جوشکاری آرگون صورت می گیرد. البته این امکان جوشکاری در قالب جوش پلیمری برای مخزن پلی اتیلن نیز وجود دارد اما تعداد دفعاتی که می توان از این مورد برای این مخزن استفاده کرد گاها بسته به سطح آسیب می تواند بسیار محدود باشد.

🔸🔹از دیگر مزیت های مخزن استیل باید به مواردی چون انعطاف پذیری بیشتر، قابلیت بازیافت بالا و مقاومت در برابر اکسیدها و بیوکسیدها در سطوحی بالاتر اشاره کرد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.