بهزی

بلوک پوکه ای سبک یا بلوک ماسه ای سبک

زمان مطالعه 1 دقیقه

بلوک پوکه ای سبک یا بلوک ماسه ای سبک

بلوک پوکه ای یا بلوک سبک پوکه ای به بلوکی گفته می شود که در تولید آن، تنها از افزودنی پوکه معدنی استفاده شده است. کارخانه بلوک سبک پوکه ای برای این که سود دهی مناسبی داشته باشد، باید در نزدیکی معادن پوکه احداث گردد تا بتواند پوکه مرغوب دانه ای یا عدسی را خرید کند و بلوک پوکه معدنی مرغوب از آن تولید کند.

بلوک پوکه ای در مواد تشکیل دهنده خود از دانه های پوکه معدنی خرد شده به جای ماسه سنگ استفاده کرده است و در استفاده از آن محدودیت خاصی وجود ندارد. از بلوک‌ سبک پوکه تبریز در هر جای ساختمان (حصار کشی، تیغه چینی و در سقف ساختمان به همراه تیرچه و بلوک) می توان استفاده کرد. همچنین در تیغه های داخلی ساختمان، در دیوارهای اصلی بنا و در سقف ساختمانها نیز این نوع بلوک ها به کار گرفته می شوند.

طبق بررسی های انجام شده بلوک پومیس یا همان بلوک پوکه ای سبک وزن کمتری نسبت به انواع سایر بلوک ها دارد. هر سانتی‌متر مکعب از پوکه معدنی فقط ۰.۲۵ گرم وزن دارد. وزن پایین بلوک‌های پومیس به حدی است که می‌توان در نقش های گوناگون بهره‌گیری کرد.

بلوک پوکه معدنی

ویژگی های مثبت بسیار زیاد بلوک پوکه معدنی، دلیل بهره‌گیری فرآوان آن در صنعت ساختمان سازی شده است. با توجه به مشخصات فنی پوکه معدنی می توان فهمید که وزن کم پوکه مهمترین دلیل محبوبیت بلوک پوکه معدنی شده است. پوکه معدنی ویژگی‌های دیگری هم دارد که بلوک فرآوری شده با آن را متمایز می کند. بلوک سبک تولید شده از پوکه، وزن کم، ابعاد بزرگتر، عایق بالا و شکل استانداردتری نسبت به بلوک سیمانی که با ماسه تولید شده است را دارد.

بلوک ماسه ای سبک

بلوک ماسه ای سبک به معنای واقعی، وجود ندارد! یعنی چه؟! ماسه چون دانه سنگینی است پس در هر محصولی به کار گرفته شود آن را سنگین خواهد کرد، پس وقتی صحبت از بلوک ماسه ای سبک می کنیم احتمالا منظورمان بلوکی است که از ترکیب ماسه با یک سبک دانه مثل پوکه یا ماده افزودنی دیگر ساخته شده است، یعنی یک بلوک ترکیبی است.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.