آیا تا کنون به این فکر کردهاید که بیلبورد تبلیغاتی چیست؟ بیلبوردهای تبلیغاتی چگونه ساخته میشوند و چه کاربردی دارند؟! بیلبوردها فضایی هستند که در آن امکان درج تبلیغات وجود دارد. شرکتها، ارگانها و کارگاهها و کسب و کارهای مختلف برای این که ویژگیهای محصولات خود را به دیگران بشناسانند، از بیلبوردها استفاده میکنند. این سازههای تبلیغاتی در محیطهای مختلف و شلوغ نصب شده و از متریالهای مختلف برای افزایش جذابیت آنها استفاده میشود. طراحی و ساخت بیلبورد دارای مراحل مختلفی است و باید با توجه به یک سری نکات مهم انجام شود. علاوه بر این، باید ویژگیهای بیلبورد تبلیغاتی خوب قبل از طراحی و ساخت این سازهها شناسایی شده و بیلبوردی بی نظیر اجرا گردد. چنانچه میخواهید بدانید که بیلبورد چیست و چگونه ساخته میشود، در ادامه با ما همراه باشید.
بیلبورد چیست؟
بیلبوردهای تبلیغاتی یا آگهی نماها به نوعی از تابلوها در ابعاد بزرگ گفته میشود که غالبا در خیابانها و محلهای پر رفت و آمد نصب میشوند. این تابلوها فضایی بسیار مناسب برای تبلیغ کالاها یا تبلیغ خدمات مختلف یک شرکت به شمار میآیند. به عبارت دیگر به هر فضای خارجی که بتوان تبلیغات را بر روی آنها نصب کرد، بیلبورد تبلیغاتی گفته میشود اما در حال حاضر بیلبوردها را تابلوهایی مینامند که بزرگ هستند، نور پردازیهای ویژه دارند و بر روی یک پایه بزرگ قرار گرفتهاند. این سازهها به قدری بزرگ هستند که از فواصل دور دیده میشوند
آگهی نماها از مجموعهای از تصاویر که گاه مضحک هستند و گاه ترکیبی و عجیب و غریب ساخته میشوند و یک معنی خاص را در بر دارند. این کار باعث میشود که تابلو در ذهن مشتری ماندگار باشد و کالاهای یک شرکت در ذهن این فرد به خوبی حک شود. در تمامی بزرگراهها، میدانها، مسیرهای شهری و بین شهری این سازههای تبلیغاتی را میبینیم.

ویژگیهای بیلبورد تبلیغاتی خوب
بیلبوردهای تبلیغاتی با هدف افزایش اعتبار و افزایش فروش یک شرکت روی کار میآیند. پس باید به ویژگیهای بیلبورد تبلیغاتی خوب نیز توجه شود. برخی از این ویژگیها عبارتند از:
* طراحی جذاب بیلبورد و سادگی آن
* به یاد ماندنی بودن بیلبورد
* استفاده از شعارهای کوتاهی که ویژگیهای شرکت خدمات دهنده را بیان میکنند در ساختار بیلبورد
* استفاده از رنگهایی که مشتری پسند است و میتواند تبلیغات را برجسته کند در تابلو
* استفاده از تجهیزات نور پردازی
* به کار گرفتن خلاقیت ترکیب تصاویر در بیلبورد
* انتقال سریع پیامهای تبلیغاتی به مخاطب
* بهره مند شدن از پرژکتورهای قدرتمند
انواع بیلبورد
حجمی، سه بعدی و فرمیک این انواع را تشکیل میدهند:
بیلبوردهای حجمی: اولین نوع از آگهی نماها را آگهی نماهای حجمی تشکیل میدهند. این تابلوهای تبلیغاتی با ترکیبی از احجام واقعی و احجام غیر واقعی روی کار میآیند و جذابیت زیادی دارند. به دنبال جذابیت بالا، اثر گذاری این تابلوها هم زیاد است اما متاسفانه هنوز که هنوز است استفاده از این بیلبوردها در کشور ما باب نشده است.
بیلبوردهای سه بعدی: نوع دیگری از بیلبوردها، بیلبوردهای سه بعدی هستند که هزینههای زیادی برای ساخته شدن دارند. این بیلبوردها باید در محیطهایی نصب شوند که فضای آزادی دارند. مثل بزرگراهها و جادهها! در ساختار آگهی نماهای سه بعدی از پرسپکتیوهای مجازی استفاده میشود. همین امر باعث انعطاف پذیری بیش از حد این آگهی نماها شده است. در ضمن، شما میتوانید تصویر محصول یا تصاویر خدمات خود را در حجمهای بزرگ بر روی این تابلوها و به صورت سه بعدی، به نمایش در بیاورید.
بیلبوردهای فرمیک: دسته دیگری از بیلبوردها، بیلبوردهای فرمیک هستند که به صورت تک بعدی طراحی میشوند. این تابلوها دارای پایههایی با فرم خاص هستند و با استفاده از نرم افزارهای دیجیتالی روی کار میآیند.