بهزی

جست‌وجو

آشنایی و کاربرد تریلرهای تک محور و دو محور

زمان مطالعه 1 دقیقه

آشنایی و کاربرد تریلرهای تک محور و دو محور

۱- تریلرهای کشاورزی : تریلرهایی هستند که برای حمل محصولات کشاورزی یا مواد دیگر که در مزرعه به کار میروند ساخته و تولید شده که بدون کشنده قادر به حرکت نمیباشند . ۲- تریلرهای دو محور : تریلرهایی هستند که پس از جدا شدن از کشنده تمام وزن آنها توسط چرخ ها به زمین منتقل میشود . ۳- تریلرهای تک محور : تریلرهایی هستند که بخشی از وزن آنها را چرخ ها و بخش دیگر بوسیله کشنده تحمل میشود . ۴- تریلر با کفی ثابت : تریلری است که کفی بصورت ثابت به شاسی متصل گردیده است . ۵- تریلر با کفی متحرک : تریلری است که کفی آن میتواند حول محور یا محورها حرکت نیم دورانی داشته و عمل حمل و تخلیه را انجام دهد . نکته : بایستی سعی شود حداکثر بار بر روی محور یا محورهای چرخ ها تنظیم گردد تا در جریان تخلیه و حمل و نقل تعادل و ایمنی حاصل گردد و باعث خسارت نگردد .

انواع ترمز تریلرهای گروه تولیدی صنعتی صاحب صنعت آذربایجان

۱- ترمز عادی : این نوع ترمزکه به وسیله راننده تراکتور به کار می افتد می تواند تریلر در حال حرکت را متوقف گرداند،ترمز عادی ممکن است به صورت مکانیکی و یا هیدرولیکی عمل نماید .

۲- ترمز پارکینگ : ترمزی است که تریلر پارک شده را در جای خود ثابت نگاه می دارد .

۳- ترمز مالبندی : ترمزی است که در اثر فشار حاصله در بین مالبند تریلر و تراکتور به کار میافتد و همزمان با کاهش سرعت تراکتور از سرعت تریلر نیز میکاهد،این ترمز به صورت مکانیکی و هیدرولیکی بر روی چرخ های جلویی تریلر عمل میکند . نکته : قلاب مالبند عامل اتصال تریلر به وسیله کشنده است که با استفاده از یک پین فولادی ارتباط آنها برقرار میگردد .
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.