اگر مراسم عقد یا عروسی شما نزدیک است یا قصد برگزاری مجلسی باشکوه را دارید، حتما به تشریفات مجالس نیاز پیدا می کنید. آیا می دانید وظایف تشریفات مجالس چیست و این مراکز دقیقا چه خدماتی را ارائه می دهند؟
برگزاری مراسم عروسی و عقد از گذشته تاکنون برای خانواده های ایرانی اهمیت زیادی داشته است. به طوری که بیشتر خانواده ها دوست دارند که مراسم فرزندان خود را در باشکوه ترین حالت ممکن برگزار کنند. اگر شما نیز جز این خانواده ها هستید، امروزه برای برگزاری مراسمی باشکوه و زبان زد باید به دنبال تشریفات مجالس لوکس و باشکوه باشید. زیرا این مراکز خدمات گوناگونی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم ها دارند. برخی معتقدند که مراجعه به مراکز تشریفات مجالس کاری بیهوده است و خود می توانند از عهده تمام کارها برآیند اما این تفکر به دلیل اطلاعات ناکافی درباره تشریفات مجالس است. به همین دلیل در این مقاله ما قصد داریم شما را با وظایف و خدمات تشریفات مجالس آشنا کنیم.آشنایی با وظایف تشریفات مجالس
هنگامی که شما مراسمی را در باغ تالار، تالار یا حتی منزل خود برگزار می کنید، در برابر مهمانان یک سری وظایف دارید. به طور مثال شما رفاه مهمانان خود را حتما فراهم کنید و پذیرایی کافی و رسیدگی لازم را برای آن ها داشته باشید.
اما زمانی که تعداد مهمانان شما زیاد است یا قصد برگزاری مراسم هایی همچون عقد یا عروسی و سایر مراسم های بزرگ را دارید، بهتر است برگزاری مراسم را به مراکز تشریفات مجالس و افراد خبره و باتجربه بسپارید. زیرا در روزهای نزدیک چنین مجالسی به دلیل حجم بالای کاری بعید است که شما بتوانید به همه امور مراسم به طور عالی و بی نقص رسیدگی کنید و باید انجام این کارها را به مراکزی معتبر بسپارید. به عبارتی شما با مراجعه به این مراکز که وظیفه اصلی آن ها برگزاری صفر تا صد مراسم شما است را به آن ها می سپارید و در این صورت می توانید به سایر امور رسیدگی کنید. زیرا خدمات و وظایف تشریفات مجالس تنها به پذیرایی از مهمانان ختم نمی شود و از دیگر وظایف این مراکز باید به موارد زیر نیز اشاره کنیم:مشاوره قبل از برگزاری مراسم
یکی از مهم ترین وظایف خدمات مجالس، مشاوره قبل از برگزاری مراسم شما است تا محل برگزاری مراسم خود را انتخاب کنید. زیرا انتخاب سالن، باغ یا باغ تالار مناسب با سلیقه و بودجه شما یکی از وقت گیرترین کارها محسوب می شود. به طوری که احتمالا یک هفته برای پیدا کردن سالن مورد نظر خود وقت نیاز دارید.
ایجاد یک فضای زیبا و دلنواز در یک مراسم از مهم ترین خدمات عروسی است که باید بی کم و کاستی و در مدرن ترین و زیباترین حالت انجام شود. زیرا دیزاین فضا هم باعث زیبایی هرچه بیشتر سالن می شود و هم به شما کمک می کند که عکس هایی زیبا و خاطره انگیز را در فضایی بی نظیر با پس زمینه ای عالی ثبت کنید.
دیزاین سالن و فضا توسط مراکز تشریفاتی با استفاده از گل آرایی، شمع آرایی یا بادکنک آرایی انجام می شود. به طوری که گروه های تشریفاتی با توجه به سلیقه میزبان وظیفه دارند دیزاین سالن را به طور کامل بر عهده بگیرند. در برگزاری مراسم هایی مانند جشن عقد و عروسی از دیگر وظایف مراکز تشریفات، دیزاین جایگاه عروس و داماد، دیزاین ماشین عروس و آماده کردن سفره عقد است که به زیباترین شکل ممکن و مطابق با جدیدترین ایده ها انجام می شود.دی جی مراسم

از وظایف دیگری که گروه های تشریفاتی بر عهده دارند، باید به پیدا کردن گروه موسیقی مناسب و با کیفیت بالا متناسب با سلیقه میزبان اشاره کرد. دی جی و گروه موسیقی مناسب گروهی هستند که بتوانند بهترین موسیقی ها را با توجه به سلیقه مهمانان پخش یا اجرا کنند.
همچنین باید بتوانند در طول مراسم مهمانان را با خود همراه کنند. زیرا موسیقی حال و هوای مراسم را در دست دارد. با توجه به این موارد انتخاب یک دی جی خوب یکی دیگر از مهم ترین وظایف تشریفات مجالس است.دیزاین غذا و پذیرایی از مهمانان
در هر مراسم با توجه به نوع آن، منوی غذای متفاوتی دارد. برای مثال منوی غذای مراسم عقد یا عروسی با منوی غذا در مراسمات تولد متفاوت است. در این رابطه باید بدانید از دیگر وظایف گروه های تشریفات این است که بهترین منوی غذا را با توجه به بودجه و سلیقه میزبان انتخاب و تهیه کنند.
این مراکز باید دقت داشته باشند منوی غذایی که انتخاب می کنند، از کیفیت بالایی برخوردار باشد. زیرا غذای یک مراسم باعث می شود مهمانان اوقات خوش تری را سپری کنند. از دیگر وظایف مراکز تشریفاتی در ارتباط با بخث غذا می توان مواردی مانند تزیین میز شام و فینگر فودها اشاره کرد.
امروزه تزئینات غذا از رکن های مهم یک مراسم با شکوه است که در این گروه ها با بهره وری از افراد حرفه ای در این زمینه تزیینات غذا به بهترین شکل انجام می شود. پذیرایی از مهمانان نیز از وظایف دیگر مراکز خدمات مجالس است که توسط مهماندارهای بسیار حرفه ای، مرتب و منظم انجام می شود. به طوری که آن ها پذیرایی از مهمانان شما را طبق برنامه ریزی و با دقت فراوان انجام می دهند. برای درخواست کمک از این مهمانداران کافی است از خدمات مراکز تشریفاتی مانند یاکند بهره مند شوید.
نظافت محیط سالن
مهم تر از دیزاین، نظافت فضا است. زیرا نظافت سالن هر چه بیشتر باشد، زیبایی محیط مراسم شما نیز بیشتر خواهد بود و توجه مهمانان را جلب می کند. به همین دلیل یکی دیگر از وظایف تشریفات مجالس این است که از اول تا آخر مراسم، نظافت فضا را بر عهده بگیرند تا بی نظمی فضا باعث آزردگی خاطر مهمانان نشود.
انتخاب و رزرو سالن با کمک مراکز تشریفاتی
اولین قدم از وظایف بهترین تشریفات مجالس تهران، انتخاب باغ، تالار یا باغ تالار مناسب برای برگزاری مراسم است. بنابراین گروه تشریفاتی باید توجه داشته باشد که گزینه ای که برای برگزاری مراسم به میزبان ارائه می شود، حتما بهترین و به صرفه ترین انتخاب برای آن ها باشد.