بهزی

جست‌وجو

انواع آجر سفالی بر اساس روش تولید

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع آجر سفالی بر اساس روش تولید

🔷🔹🔷 آجر قالبی 🔷🔹🔷

این نوع آجر، دارای کارآمدی بالایی است و از نظر هزینه مقرون به صرفه است. به این معنا که اگر نیاز به آجر سفال دارید می توانید با پرداخت هزینه کم این نوع آجر سفال را تهیه کنید.

🔷🔹🔷 آجر دست ساز 🔷🔹🔷

این آجر بوسیله دست بشر تولید گردیده است. یعنی افراد گل سفال را در قالب ها ریخته و در منتظر میمانند تا خشک شود. از ویژگی های این آجرها این است که این اجرها این قابلیت را دارند تا به شکل های متنوعی در بیایند. این مدل آجر خود به دو نوع فشاری و قزاقی سفید تقسیم شده اند.

🔷🔹🔷 آجر صنعتی 🔷🔹🔷

مواد اصلی این آجرها خاک رس می باشد اما از مواد دیگری هم در آن استفاده می گردد. این آجرها رنگی شبیه به آجرهای سفالی دست ساز دارند اما ویژگی های ظاهری در طرح این مدل از سفال ها دیده می شود. این سفاال به دو نوع تو پر و سوراخ دار تقسیم می شود.

کیفیت آجرهای سفالی اصفهان متفاوت است و در انواع مختلف تولید می شوند. این آجرها که با پیشرفت تکنولوژی و علم شیمی ظهور پیدا کردند، در ابعاد مختلف و با شکل های متنوع وارد بازار شده اند.

نوع رسی این آجرها را به وسیله شکل دادن به گل ایجاد می کنند که به آن خشت گفته می شود و نوع ماسه آهکی را با عمل آوردن خشت ماسه آهکی که از فشردن مخلوط همگن ماسه سیلیسی و آهک در قالب تولید می گردد، با بخار آب و تحت فشار زیاد تولید می کنند.

رنگ این مدل آجر اصولا به رنگ خاکستری می باشد که با اضافه کردن رنگ به آن، رنگ های دیگری از آن را هم میتوان تولید کرد. نوع دیگر آجرهای سفالی از نوع بتونی می باشد. این آجرها مانند بلوک های سیمانی تهیه می گردد.

شکل آجرهای سفال بسیار متنوع است از جمله آن ها می توان به تو پر، سوراخ دار، تو خالی و قطعات نازک اشاره نمود. این آجرها را در ساختن دیوارهای باربر، تیغه های جداکننده، سقف های تیرچه و بلوک، طاق ضربی بین تیر آهن ها و نمای خارجی و داخلی ساختمان ها استفاده می شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.