بهزی

جست‌وجو

انواع سنگ سیلیس موجود در طبیعت

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع سنگ سیلیس موجود در طبیعت

✔️ سنگ سیلیس چیست؟

سنگ سیلیس خاصیت های زیادی دارد. سیلیکا در صنعت بسیار زیاد استفاده می‌شود، به عنوان مثال در سرامیک از کوارتز یا همان چخماق می‌باشد. در سرامیک های کف ساختمان‌ها یا سرویس های بهداشتی به وفور کواترز وجود دارد. از جمله ی مصارف دیگر می‌توان به لعاب اشاره کرد. سیلیکا‌ها می‌توانند شیشه‌ها را بسازند ولی باید موادی مانند فلدسپار و… ترکیب شوند. سیلیس در وسایلات ورزشی هم به کار می‌رود از جمله: توپ تنیس و چوب اسکی از سیلیس ساخته می‌شود و به عنوان مثال چوب اسکی حتما باید انعطاف پذیر باشد و در حال نیز بسیار مستحکم. تنها ماده برای ساهت همچین وسیله ای سیلیس می‌باشد.

✔️ انواع سنگ سیلیس

یکی از انواع سنگ معدنی، را می‌‌توان به انواع سنگها سیلیس ب سه شکل عمده سیلیکا کریستال (کوارتز)تریدیمیت و کریستوبالیت در دما های مختلف پایدار و دارای زیر بخش هستند اشاره نمود. به عنوان مقال، زمین شناسان بین آلفا و بتا کوارتز را تشخیص می‌دهند. هنگامی که دمای پایین آلفا کوارتز با فشار جو به وجود می‌آید، به ۵۷۲ درجه سانتی گراد تغییر می‌کند و در ۸۶۸ درجه سانتی گراد تریدیمیت تشکیل و کریستوبالیت در دمای ۱۴۶۷ درجه سانتی کراد تشکیل می‌گردد. نقطه ذوب سیلیس ۱۶۱۰ سانتی گراد می‌باشد که بالاتر از آهن، مس و آلومینیوم است و یکی از دلایل استفاده از آن برای تولید قالب و هسته برای تولید ریخته گری فلز است. ساختار بلوری کوارتز معمولا بی رنگ یا سفید می‌باشد.

✔️ انواع سنگ سیلیس

سنگ کوارتز شن و ماسه فلینت

✔️ سنگ کوارتز

یکی از انواع سنگ های سیلیس آن‌ها سنگ کوارتز می‌باشد. خصوصیات این نوع از سنگ های سیلیس به این گونه یم باشد که بسیار سخت است و بیشتر سیلیکاها به این گونه در طبیعت وجود دارند.

✔️ شن و ماسه

از دیگر سنگ های سیلیس موجود در طبیعت می‌توان به شن و ماسه اشاره نمود و شن و ماسه از نوع رسوبی سنگ کوارتز می‌باشد که خرد شده اند و با ترکیب مواد دیگری مانند خاک رس یا آهک به یکدیگر متصل شده اند.

✔️ فلینت

یک نوع دیگر سنگ های سیلیس فلینت می‌باشد که این ماده از بلور های کوارتز می‌باشد، این ماده از اسکلت های موجودات اسفنجی دریایی تشکیل می‌شود.

✔️ انواع سیلیس فرآوری شده

سنگ سیلیس به صورت خام و بعد از استخراج قابلیت استفاده ندارد، از این رو آن را در کارخانه و توشط دستگاه‌های گوناگونی به انواع گوناگونی تبدیل می‌کنند که بتوان در انواع صنایع استفاده کرد. از جمله انواع سیلیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سیلیس ریخته گری سیلیس مش سیلیس رنگی.

✔️ خواص انواع سنگ سیلیس

به طور کلی سنگ سیلیس به دلیل دارا بودن چینش ساختاری و ترکیبات متنوع دارای خواص گسترده ای است. این محصول خواص بسیار بالای داشته و باعث شده تا نظر افراد زیادی در صنایع گوناگون را به خود جلب نمایید.

✔️ سنگ سیلیس در علم پزشکی

تقویت کننده‌ی تارهای صوتی حنجره.


✔️ خواص متافیزیکی سنگ سیلیس

سیلیس به صورت یک ماده مغناطیسی بوده که در صورت تماس با افراد موجب ایجاد انرژی بالا در سنگ می‌شود. تحقیقات نشان داده است که نگهداری آن نزد شخص موجب ایجاد حالات زیر شده است: احساس شادی در فرد ایجاد خلاقیت افزایش اعتماد به نفس خودآگاهی شفاف سازی حفاظت در برابر انرژی‌های منفی افزودن شور و نشاط در فرد کمک کردن به جذب نیرو انرژی مثبت.

✔️ جواهرسازی

امروزه از سنگ سیلیس برای ساخت انواع گردنبند، دستنبد و انگشتر در رنگ و طرح‌های متنوع استفاده می‌کنند. دلیل این امر این است که همراه داشتن این سنگ موجب شده تا انرژی از طریق چاکراها جذب شده و به افراد دیگر بازتاب شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.