بهزی

جست‌وجو

کابینت هایگلاس یا پلکسی گلاس چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

کابینت هایگلاس یا پلکسی گلاس چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

ساختار کابینت هایگلاس از چیست؟

هایگلاس نوعی کابینت است که از ورق‌ام‌دی‌اف با روکش پلکسی گلاس ساخته می‌شود، البته این روکش از نظر ساخت با ورق‌های پلکسی گلاس تفاوت‌هایی دارد. های گلاس ( High Gloss) به معنی براق و درخشنده می‌باشد و نباید آنرا با High Glass به معنی شیشه اشتباه گرفت. روکش پلکسی گلاس این نوع کابینت‌ها بسیار مقاوم، زیبا، براق و دارای تنوع رنگی بسیار بالایی است. بعبارت دیگر ورق هایگلاس یک نوع ورق‌ام دی‌اف با روکش پلکسی گلاس بسیار براق است، که دلیل کاربرد آن بعنوان کابینت بخاطر همین ویژگی براق بودن ورق پلکسی گلاس است. کاربردهای دیگر هایگلاس در ساخت لوازم دکوراسیون داخلی، مانند انواع کمد و قفسه دیواری است. معمولا یک سمت کابینت را روکش هایگلاس براق می‌زنند و سمت دیگر ورق‌ام‌دی‌اف را روکش معمولی یا به همان حالت ام‌دی‌اف باقی می‌گذارند؛ که دلیل این کار کاهش قیمت تمام شده کابینت است.

انواع کابینت هایگلاس

انواع مختلف کابینت خانواده هایگلاس شامل: کابینت پلی گلاس و کابینت لمی گلاس است. های گلاس کابینتی با ورق ام‌دی‌اف است که روی آن روکش پلکسی گلاس می‌کشند. نوع دوم این مدل کابینت‌ها، پلی گلاس است که از ورق‌های‌ام‌دی‌اف با روکش پلی‌استر ساخته می‌شود. در آخر کابینت لمی گلاس نوعی کابینت است که از ورق‌ام‌دی اف با یک لایه روکش پی‌وی‌سی ساخته می‌شود؛ این روکش باعث بازتاب نور از سطح کابینت می‌شود. بنابراین پلی گلاس شفافیت بیشتر و کابینت لمی گلاس بازتاب نور بیشتری دارد.

مزیت کابینت هایگلاس


🔰 هایگلاس‌ها در عین زیبایی ساده هستند.
🔰 قیمت کابینت ساخته شده با هایگلاس در دسته متوسط قیمتی کابینت‌ها قرار دارد.
🔰 هرچند لکه براحتی روی سطح ‌هایگلاس دیده می‌شود اما این کابینت‌ها براحتی تمیز می‌شوند.
🔰 از نظر شفافیت کابینت‌های با رویه پلکسی گلاس یا های گلاس به دو دسته مات و براق موجود هستند.
🔰 کابینت‌های خانواده هایگلاس بعنوان منبع نور عمل می‌کنند، چراکه سطح رویه آنها رفلکس بوده و نور را باز می‌تاباند.
🔰 تنوع طرح بالا در رنگ و طرح هایگلاس، مزیت دیگری است که این نوع کابینت از آن برخوردار است، زیرا طرح این کابینت‌ها هم بصورت ساده و هم بصورت موج‌دار موجود هستند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.