بهزی

قوانین پیش خرید آپارتمان

زمان مطالعه 1 دقیقه

قوانین پیش خرید آپارتمان

برای پیش‌خرید ساختمان مواردی وجود دارد که به نوعی خطوط قرمز در پیش‌خرید محسوب می‌شود، در این بخش قصد داریم تا به صورت کامل درباره قوانین پیش خرید ملک با شما به صورت کامل صحبت کنیم تا شما بتوانید با آگاهی کامل اقدام به پیش خرید کنید. باما همراه باشید نکات پیش خرید آپارتمان آشنا شوید. از جمله قوانین پیش‌خرید آپارتمان 1402، زمان تحویل است. باید زمان تحویل آپارتمان و زمان تنظیم سند رسمی به‌طور کامل مشخص شود و در صورت عدم تعهد، خساراتی پرداخت شود. متراژ آپارتمان نیز باید در نظر گرفته شود. چنانچه متراژی که در قرارداد تعیین می‌شود، با متراژ آپارتمان تکمیل شده تفاوت داشته باشد، باید تفاوت قیمت پرداخت شود. نکته قابل‌توجه این است که اگر متراژ کم یا زیاد شده، کمتر از ۵ درصد باشد، هیچ یک از طرفین نمی‌توانند معامله را فسخ کنند. تعیین قیمت و نحوه پرداخت اقساط، باید در قرارداد ذکر شود. شما می‌توانید مقداری از مبلغ را به‌عنوان پیش پرداخت، مبلغی را به‌عنوان اقساط و مبلغی را به‌هنگام تنظیم سند پرداخت کنید. عرف پرداخت در پیش‌خرید آپارتمان، در ابتدا حدود ۱۰ درصد است. تعداد پارکینگ، تعداد انباری، شماره طبقه، شماره واحد، نوع سیستم گرمایشی سرمایشی، نوع مصالح به‌کار رفته، مساحت و سایر امکانات آپارتمان باید در قرارداد به‌طور کامل شرح داده شود

مزایای پیش خرید خانه چیست؟

در آپارتمان ها و خانه های ویلایی آماده، تنها مصالح روکار ساختمان برای مشتری قابل مشاهده است؛ اما در خانه های پیش فروش، همه مراحل ساخت و ساز و کیفیت مصالح به کار برده شده توسط مشتری قابل رویت خواهد بود. در خانه های پیش فروش، طراحی و مصالح داخل ملک باتوجه به سلیقه خریدار قابلیت تغییر و عوض کردن را دارد. اما در معامله هایی که خانه ها به شکل آماده به فروش می‌رسند، مشتری می‌بایست مبلغ قرارداد را نهایتا تا مدت دو ماه ماه طبق توافق مشتری و فروشنده پرداخت کند. اما در معامله های پیش خرید، مبلغ قرارداد به شکل مرحله‌ای و طی چند مرحله ساخت و ساز پرداخت خواهد شد، بنابراین مشتری قدرت خرید خوبی دارد. در خانه های پیش فروش چون تکمیل نیستند حتما قیمت پیش فروش آن از قیمت همان آپارتمان در حالت آماده، کمی ارزان‌تر است و بعد از کامل شدن خانه در حالتی که بازار در شرایط یکسان باشد، مشتری می‌تواند ملک خریداری شده را گرانتر بفروشد و سود کند.

انواع پیش خرید ملک

پیش‌خرید آپارتمان در این منطقه، به سه طریق صورت می‌گیرد: تعاونی‌ها ارگان‌ها شخصی‌سازها اگر دوست دارید پیش خرید مسکن موفقی داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم تا با اطلس 22 همراه باشید تا درباره هر یک از آنها به صورت کامل صحبت کنیم. پیش خرید ارگان ها اگر قصد پیش‌خرید از ارگان‌ها را دارید، باید جزو کارمندان آن‌ها باشد، در غیر این صورت می‌توانید حق امتیاز را از کارمندان مربوطه خریداری کنید. تعداد این مجموعه های ارگانی در منطقه 22 در ابتدای راه تاسیس این منطقه بالا بود و پیش فروش آپارتمان تنها به کارمندان مجموعه ها و اعضای خانواده آن ها تعلق می گرفت. پیش خرید تعاونی ها پیش‌خرید آپارتمان از تعاونی‌ها، شبیه به پیش‌خرید از ارگان‌ها است، با این تفاوت که دیگر نیازی نیست شما کارمند تعاونی باشید. همه افراد می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم، از تعاونی‌ها پیش‌خرید آپارتمان را انجام دهند. همچنین پیش‌خرید آپارتمان از افراد شخصی‌ساز نیز امکان‌پذیر است که این نوع پیش‌خرید، برای عموم افراد قابل ارائه است. پیش خرید شخصی ساز ها همانطور که از اسمش مشخص است، افراد در این حوزه به صورت شخصی اقدام به ساخت و ساز می کنند و خطرات پیش خرید آپارتمان در این پروژه ها به نسبت بالا می باشد. چرا که به دلیل شخص بودن ریاست و نبود قدرت کافی در دستگاه های دولتی ممکن است که سود پیش خرید آپارتمان شما به صورت کامل از بین رفته ولی با این حال مجموعه ها با ارائه نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان در دفاتر اسناد رسمی در صورت هر اقدام نابجایی موظف به پرداخت هزینه میباشند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.