بهزی

جست‌وجو

ویژگی های فنی ورق mdf چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

ویژگی های فنی ورق mdf چیست؟

این دسته از ورق های MDF(ورق ام دی اف) برای ساخت انواع صندلی، کابینت، مبلمان، پارتیشن های اداری، انواع کمدها، ساخت ستون های داخلی، انواع دکورها و ... مورد استفاده قرار می گیرند. ورق های ام دی افی را می توان در طی فرایند ساختشان، آنان را به صورت براق، نیمه براق یا مات درآورد. ورق های MDF را می توان به گونه ای ساخت که در برابر آتش، رطوبت، نور خورشید مقاوم باشند، برای مثال انواعی از ورق های ام دی اف به نام ورق های ام دی اف یو وی در برابر اشعه خورشید حداکثر مقاومت را نشان می دهند و اغلب آن ها در برابر رطوبت و موارد دیگر ذره ای آسیب نمی بینند.

✔️ مزایای استفاده از ورق‌ های ام دی اف با کیفیت

1. از مزایای ام دی اف های باکیفیت می‌توان به ویژگی نفوذ ناپذیری آن‌ ها در مقابل قارچ‌ ها، حشرات، نم و رطوبت و ضد حریق نسبت به چوب اشاره کرد.

2. همچنین وزن ورق های ام دی اف نسبت به صفحه کابینت ‌های سنگی و چوبی کمتر بوده و قابلیت ابزار خوری و فرم دهی آن ‌ها بسیار بالا و راحت است.

3. ورق ‌های ام دی اف در هر قالب و ضخامت و ابعادی قابل عرضه بوده و به دلیل قابلیت پذیرش روکش‌ های متنوع نسبت‌ به سایر صفحات، دارای فروش و کاربرد بیشتری در ساخت انواع ملزومات چوبی هستند.

4. بافت ورق ‌های ام دی اف در تمام سطح خود یکسان بوده و هیچ‌ گونه ایرادی در سطوح آن‌ ها وجود ندارد.

5. ام دی اف ها به‌ راحتی تمیز شده و با انواع مواد شوینده سازگاری داشته و دچار خوردگی و تغییر رنگ نمی ‌شوند.

6. قیمت ورق‌های ام دی اف همراه با انواع روکش‌ ها، نسبت‌ به صفحات چوبی بسیار ارزان ‌تر و با کیفیت‌ تر بوده و دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ می باشند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.