بهزی

جست‌وجو

روش تشخیص کفش اصل از تقلبی

زمان مطالعه 1 دقیقه

روش تشخیص کفش اصل از تقلبی

گام اول : بررسی و تحقیق کنید

قبل از رفتن به خرید در مورد مدل کتونی و برندی که می خواهید بخرید تحقیق کنید. مدل های مختلفش را ببینید. لاقل از این نظر سرتان کلاه نمی رود که کتانی را به عنوان یک مارک معروف بخرید که اصلا چنین مدل و طرحی از آن در این برند وجود ندارد!

گام دوم : تشخیص اصالت کفش از روی مشخصات محصول

بعضی از برندها هر سال نشانه گذاری متفاوتی روی کفش هایشان به صورت مخفی قرار می دهند تا بتوانند دست متقلبین را از بازار کوتاه کنند ؛ مثلا اگر کف کتانی یا در حاشیه اش سال گذشته حرف سی حک یا دوخته می شد، امسال همین حرف تبدیل شده به حرف دی. این تغییر را احتمالا با سرچ و مقایسه می توانید متوجه شوید. یکی از مرجع های بسیار مورد اعتماد وبسایت رسمی برند تولید کننده ی کتانی است که عکس تمام محصولات جدید خود را در سایت قرار می دهد.

گام سوم : بررسی شماره سریال کتانی

کفش های اورجینال معمولا یک سریال نامبر در قسمت انتهایی یا زیره یشان قرار دارد که اگر آن را در اینترنت جستجو کنید به احتمال زیاد می توانید کفش را با همان ویژگی ها پیدا کنید. اگر متوجه شدید که سریال نامبر موجود در سایت با برند اصلی مطابقت ندارد احتمال این وجود دارد که کتونی غیر اصل باشد. اما بهتر است خیلی هم عجله نکنید را های دیگر را نیز امتحان کنید.

گام چهارم : تفاوت قیمت کفش اصل با فیک

قیمت ها خودشان بیانگر تقلبی یا اصل بودن جنس هستند. کفش هایی که تحت عنوان برند با قیمت های پایین فروخته می شوند واضح است که تقلبی اند. قیمت برندهای معتبر و شناخته شده معمولا بالاست (جز مواقعی که در تخفیف باشند) و با قیمت جهانی آن منطبق است. یکی از راه های بسیار حرفه ای این است که شما وارد سایت اصلی برند تولید کننده ی کتانی شوید و قیمت دلاری یا یورویی محصول را بررسی کنید و بعد از آن به تومان تبدیل کنید. اگر متوجه اختلاف بسیار زیادی شدید (قیمت کتانی در ایران کمتر بود) زمان آن است که کم کم به فروشنده شک کنید.

گام پنجم : توجه به دوخت کتانی

برند های بزرگ نظیر نایک، آدیداس، ریبوک، سالومون و … کفش های اورجینالشان را با نهایت دقت و با دستگاه های پیشرفته تولید می کنند. این موارد درصد خطا را تقریبا به صفر می رساند. پس در صورتی که شما در کفشی که به اصطلاح اورجینال نامیده می شود خطای بسیار بزرگی مثل دوخت نامنظم مشاهده کردید به اصالت کالا شک کنید.

گام ششم : وزن کفش بسیار مهم است

یکی دیگر از راه هایی که می توانید به اصالت کالا پی ببرید مقایسه ی وزن کتانی ها با مدلی است که سایت تولید کننده ی برند قرار داده است. کفش های کپی یا فیک معمولا وزنشان با مدل اصلی متفاوت است و از راه هایی بسیار مطمئن اندازه گیری وزن است.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.