بهزی

جست‌وجو

پارچه های مورد استفاده در تولید پرچم

فروش لوازم مراسم و مناسبت ها

زمان مطالعه 1 دقیقه

پارچه های مورد استفاده در تولید پرچم

پارچه مورد استفاده در تولید پرچم

جنس پارچه که برای پرچم های تشریفاتی انتخاب می شود بسیار اهمیت دارد، اینکه که از چه جنسی برای پارچه باید استفاده شود و در کجا کاربرد دارد.

مواد و جنس پارچه پرچم ممکن است اولین نگرانی در هنگام خرید یا ساخت پرچم نباشد. اما چه بخواهید برای کسب و کار خود یا هدف دیگری پرچم تبلیغاتی سفارش دهید، مهم است که بدانید چه چیزی را در نظر بگیرید.

احتمالاً مهمترین مؤلفه ای که باید در مورد آن فکر کرد، مواد پرچم انتخاب شده است. پرچم نماد ارزشمندی است که در معرفی ملیت یک کشور یا معرفی یک برند از آن استفاده می شود. بنا به ارزش والای پرچم، باید از بهترین مواد اولیه تهیه شود.

بر خلاف آویزان کردن پوستر روی دیوار، برافراشتن پرچم در فضای باز به این معنی است که پارچه پرچم دائماً در معرض عناصر قرار می گیرد. پارچه پرچم باید در برابر همه چیز، از بادهای شدید گرفته تا باران شدید، از دمای انجماد گرفته تا گرمای شدید مقاومت کند.

پرچم ها از چه موادی ساخته شده اند؟

پرچم ها در استرالیا و سراسر جهان از مواد مختلفی ساخته می شوند. مواد پرچم انتخاب شده به هدف و مکان پرچم بستگی دارد. سه نوع رایج پرچم ها از پلی استر، نایلون یا پنبه ساخته می شوند. پنبه در درجه اول به استفاده در داخل خانه محدود می شود.

در حالی که از پشم، کتان و ابریشم نیز در طی سال‌ها برای ساخت پرچم استفاده می‌شده است، امروزه این مواد عمدتاً در پرچم‌سازی وجود ندارند.

درعوض، یک ترکیب پارچه‌ای قوی – مانند بوم – روشی رایج برای اطمینان از مقاومت مواد پرچم در برابر عناصر است.

علاوه بر این، بسیاری از مواد پرچم این روزها برای چاپ روی آنها طراحی شده اند. روش‌های چاپ مختلفی برای کاربردهای مختلف وجود دارد، اما اگر می‌خواهید طرحی روی پرچم چاپ شود، باید ماده‌ای را انتخاب کنید که برای آن هدف مناسب باشد.

پرچم های چاپ شده در مجموعه ها

بسیاری از پرچم های چاپ شده از مواد نازک و سبک ساخته شده اند. پرچم‌های چاپی یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ساخت پرچم با طرح یا لوگوی شماست که آن‌ها را به یک انتخاب محبوب تبدیل می‌کند. اگر این برنامه است، با تامین کننده منسوجات خود در مورد بهترین انتخاب بسته به نیاز خود صحبت کنید.

برای پرچم های چاپ شده در فضای باز، گزینه گران قیمت تر دوخت و بافته شدن پرچم از موادی با رنگ ها و طرح های مختلف است. برخی از پرچم ها گلدوزی شده اند. این فرآیند درگیر و کار فشرده تر است و نتیجه آن قیمت بالاتر است. از آنجایی که پرچم‌های بافته شده و گلدوزی شده ضخیم‌تر و سنگین‌تر هستند، توانایی یکسانی برای پرواز در یک نسیم ندارند.

هیچ پرچم داخلی در معرض باد، نور مستقیم خورشید یا سایر شرایط آب و هوایی قرار نمی گیرد. از نظر تئوری، تقریباً از هر ماده ای می توانید پرچم بسازید. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید طرح خود را روی پرچم چاپ کنید، برای رسیدن به این هدف همچنان به مواد آماده چاپ نیاز دارید.

پرچم های داخلی

برای یک پرچم داخلی که در معرض باد، نور خورشید یا سایر شرایط آب و هوایی قرار نمی گیرد، عملاً می توانید از هر ماده ای پرچم بسازید. البته به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید طرح خود را روی پرچم چاپ کنید، برای رسیدن به این هدف همچنان به مواد آماده چاپ نیاز دارید.

بهترین مواد برای پرچم های فضای باز چیست؟

بر خلاف پرچم های داخلی، مواد پرچم در فضای باز نیاز به دوخت سنگین دارد. شما نمی توانید از هر ماده ای که می خواهید یک پرچم در فضای باز بسازید. مواد پرچم باید بادوام، مقاوم در برابر آب و هوا و به اندازه کافی سبک باشد تا به درستی در باد حرکت کند.

متداول ترین ماده پرچم در فضای باز مورد استفاده پلی استر یا نایلون است. این مواد بسیار مقاوم در برابر آب و هوا هستند، حتی در یک نسیم خفیف به خوبی پرواز می کنند و رنگ های زنده را حتی با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور شدید خورشید پرچم های ساخته شده از نایلون یا پلی استر نیز هنگام استفاده در قایق ها خوب عمل می کنند و در معرض آب شور قرار می گیرند.

همچنین این امکان وجود دارد که مواد پرچم ترکیبی باشند. پرچم های هیبریدی مانند پلی استر و سایر پارچه ها. از مزایای ویژگی های منحصر به فرد برخوردار باشید که شرایطی را که پرچم می تواند تحمل کند را افزایش می دهد.

سایر عواملی که باید برای پرچم در فضای باز در نظر گرفت

ارزش این را دارد که در نظر بگیرید آیا پرچم شما باید ضد حریق باشد یا خیر. این بستگی به منطقه یا برنامه انتخاب شده برای پرچم شما دارد. پارچه ضد حریق یک ماده کاملاً ایمن تر است. بسیاری از موادی که به طور خاص برای ساخت پرچم طراحی شده‌اند، ویژگی ضد حریق را در خود دارند.

علاوه بر این، استفاده از مواد ضد الکتریسیته ساکن، ضد چروک و بدون ساییدگی را برای پرچم فضای باز خود در نظر بگیرید. شما موادی را نمی خواهید که در یک نسیم سفت یا دوره های بادهای شدید طولانی پاره و پاره شوند، بنابراین به یاد داشته باشید که در نظر داشته باشید که پرچم فضای باز شما بیشتر در معرض چه شرایطی است.

بررسی جنس پارچه های مناسب برای پرچم های تبلیغاتی

قبل از خرید پرچم فاکتورهای زیادی در ذهن شما وجود دارد که معمولاً مواد پرچم یکی از آنها نیست. اما مواد پرچم به همان اندازه مهم است که روی پرچم چاپ شده است. بنابراین شما نباید پرچم اشتباه را برای هدف اشتباه خریداری کنید.

همه انواع مواد پرچم که استفاده می کنیم معمولاً از پلی استر و ترکیبی از پلی استر ساخته می شوند. پلی استر بادوام ترین ماده پرچم در جهان تا به امروز است و این تنها دلیل استفاده از پارچه های مبتنی بر پلی استر است. مواد دیگری مانند نایلون و پنبه به طور گسترده در تولید پرچم استفاده می شود. مانند هر چیز دیگری، هر ماده پرچم دارای مزایا و معایبی است.

مزایای پارچه نایلون

نایلون به دلیل هزینه کم، محبوب ترین ماده پرچم است. پرچم های نایلونی براق، بسیار نازک و دارای رنگ های روشن هستند. نایلون ماده ای سبک وزن است و این پرچم ها می توانند در نسیم ملایم به اهتزاز درآیند. اینها برای نمایش در فضای باز و داخلی مناسب هستند، اما به طور کلی نسبت به سایر مواد پرچمدار مقرون به صرفه تر هستند و دوام کمی دارند.

معایب پارچه نایلون

نایلون به اندازه سایر مواد پرچمدار مانند پلی استر دوام نمی آورد. پرچم‌های نایلونی باید در بادهای خفیف تا متوسط به اهتزاز درآیند، بنابراین باید مراقب محیطی که پرچم خود را به نمایش می‌گذارید باشید. نایلون بادوام ترین نوع پارچه نیست و نباید برای مدت طولانی تحت بادهای شدید پرواز کرد. آنها زودتر از موعد خراب خواهند شد.

مزایای پارچه پلی استر

پلی استر به دلیل دوام عالی در فضای باز، بادوام ترین ماده پرچم موجود برای استفاده در فضای باز است. پلی استر از مقاومت بالایی در برابر باد در شرایط آب و هوایی شدید برخوردار است. نایلون و پلی استر هر دو به سرعت خشک می شوند، اما پلی استر توانایی آبکشی بهتری دارد. ثبات رنگ پلی استر نیز در مقایسه با نایلون بسیار بهتر است.

معایب پارچه پلی استر

پرچم‌های پلی استر وضوح رنگ خوبی دارند، اما سطح آن‌ها می‌تواند مات‌تر یا پاستلی‌تر به نظر برسد و در مقایسه با پرچم‌های نایلونی در لمس خشن‌تر به نظر می‌رسد. از آنجایی که پلی استر ماده ای سنگین تر از نایلون است، پرچم ها برای به اهتزاز درآوردن نیاز به نسیم سنگین تری دارند. ممکن است در مقایسه با پرچم های نایلونی یا پنبه ای برای پلی استر کمی بیشتر بپردازید، اما اگر دوام مورد نظر باشد، ارزشش را دارد.

مزایای پرچم پنبه

پرچم های پنبه ای برای ارائه های داخلی یا تشریفات عالی هستند. این یک ماده بسیار سنتی با رنگ های بسیار غنی و زنده است. اگر به یک پرچم کلاسیک برای داخل خانه نیاز دارید، پنبه بهترین انتخاب شماست.

معایب پرچم پنبه

پرچم های پنبه ای در برابر آب و هوا بسیار مقاوم نیستند، بنابراین برای استفاده طولانی مدت در فضای باز در نظر گرفته نشده اند. پنبه نیز به راحتی چروک می شود و آب باران را دفع نمی کند. نسبت به نایلون یا پلی استر به نگهداری بیشتری نیاز دارند. پنبه معمولاً گرانتر از پرچم های پلی استر و نایلون است.

مواد پلی استر خاصی مانند پارچه پلی ساتین وجود دارد که می تواند جایگزین مواد پنبه ای برای داخل خانه شود. پارچه ساتن پلی استر براق تر از نایلون است و دوام بیشتری نسبت به پنبه دارد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.