بهزی

جست‌وجو

ساختار کرکره برقی

زمان مطالعه 1 دقیقه

ساختار کرکره برقی

کرکره های برقی متشکل از نوارهای متعددی هستند که به صورت عایق به هم وصل شده اند جنس کرکره ها از آلومینیوم ، پلی کربنات و گالوانیزه بوده و وزن سبکی دارند هنگام باز شدن درب تیغه ها در جعبه ای که در بالای درب تعبیه شده است به صورت رول شده جای می گیرند و هنگام بستن درب به سمت پایین حرکت کرده و در کف پارکینگ فیکس می شوند

🔻🔺 اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی 🔻🔺


♦️ موتور : با قرار گرفتن در بالای درب قدرت حرکت تیغه ها را تعمین می کند و همچنین با کمک سیستم ایمنی مجزایی هستند موتورها انواع مختلفی دارند.

♦️ تیغه ها : تیغه از جنس آلومینیوم ساخته شده اند و به طور پیوسته به هم متصل شده اند و نمای اصلی درب و محافظت از محیط را برعهده دارند.

♦️ ریسیور : ریسیورها در جعبه ای محافظت می شوند به طوری که مدار گیرنده در آنها جای داده شده است و هنگام دریافت پیام از فرستنده به موتور برای عملکرد کرکره برقی فعال می شوند.

♦️ ریل ها : دو طرف تیغه ها معمولا برای جلوگیری از برخورد با یکدیگر درون ریل ها قرار می گیرند ریل ها که از دو نوع معمولی و قوطی دار ساخته می شوند و از جنس آهن و آلومینیوم تولید می شوند.

♦️ قوطی : قوطی قطعه ای است که دو طرف چهارچوب درآن قرار می گیرند قوطی ها کاملا صاف و تراز باید نصب شوند.

♦️ شفت یا لوله وسطی : به محفظه ای که کرکره ها درون آن پس از رول شدن قرار می گیرند شفت می گویند.

♦️ اندکپ و یاتاقان : قطعه ای است که بر روی صفحه نگهدارنده نصب شده است و با اتصال به بلبرینگ لوله وسط را به حرکت در آورده و حول محور خود می چرخد.

♦️ ریسیور : موتور کرکره برقی با اتصال به ریسیور متصل می کنند و هنگامی که فرمان باز و بستن درب از سوی موتور به ریسیور فرستاده می شود درب فعال خواهد شد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.