بهزی

سیکاس گیاهی زیبا است که هم در آپارتمان و هم در فضای باز قابل نگهداری است. گیاه سیکاس گیاهی مقاوم است و به خاطر رویش کمی که دارد جز گیاهان گران قیمت و لوکس و تشریفاتی به حساب میاد.

نحوه آبیاری گل سیکاس
گیاه سیکاس به کم آبی مقاوم است. به دلیل اینکه پیاز و ساقه گیاه آب زیادی را درون خود ذخیره می کند، گیاه سیکاس در کم آبی، از آب ذخیره شده استفاده می کند. میزان آبیاری گل سیکاس در باغچه و در آپارتمان با هم تفاوت دارد. روش نگهداری سیکاس در آپارتمان به این شکل است که هرگاه سطح خاک گلدان خشک شد، می توان گیاه را آبیاری کرد. البته باید مراقب بود که خاک گلدان بیش از حد خشک نشود. اما زمانی که سیکاس در باغچه نگهداری می شود به آب بیشتری نیاز دارد.دمای مناسب نگهداری سیکاس
گیاه سیکاس متعلق به مناطقی با هوای معتدل و مرطوب است. در نتیجه یکی از مهمترین نیاز های سیکاس، دمای متعادل است. دمای مناسب برای این گیاه در حدود 15 الی 25 درجه سانتی گراد می باشد. انواع مختلف سیکاس به سرما حساس می باشند بنابراین جهت نگهداری سیکاس در زمستان و هوای سرد، بهتر است سیکاس را در صورت امکان به داخل فضای بسته جابجا کنید و یا روی آن نایلون بکشید.

خاک مناسب نگهداری سیکاس
یکی از خصوصیات خوب سیکاس این است که در هر خاکی می تواند رشد می کند. اما باید خاک آن سبک و زهکشی آن خوب باشد. چون باید آب را به راحتی عبور دهد تا اطراف پیاز سیکاس، آب تجمع نیابد و باعث پوسیدگی آن نشود. جهت نگهداری از سیکاس در آپارتمان و باغچه می توانید یکی از ترکیبات زیر را به عنوان خاک مناسب انتخاب کنید:
مخلوطی از یک قسمت خاک باغچه و خاک برگ و یک قسمت شن
#گلهای_زینتی_فلاح
#گلکده_توسکا_در_چابکسر
#بهترین_گلکده_در_چابکسر
#فروش_گلهای_زینتی
#فروش_گلهای_آپارتمانی
#فروش_نخل

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.