بهزی

ویژگی‌های گیاهان زینتی

زمان مطالعه 1 دقیقه

ویژگی‌های گیاهان زینتی

گیاهان زینتی در اندازه‌، شکل و رنگ‌های گوناگون در دسترس هستند؛ ضمنا می‌توانند به راحتی با شرایط مختلف محیطی و آب و هوایی تطبیق پیدا کنند. برای مثال، گیاهان زینتی متعددی هستند که به دلیل برگ‌های خاص و متغیر خود بسیار محبوب شده‌اند. رنگ برگ‌های آن‌ها با عوض شدن فصل‌ها تغییر می‌کند. در آغاز برگ‌ها نارنجی هستند و سپس قرمز رنگ شده و در نهایت قبل از ریزش در فصل پاییز، به رنگ زرد تغییر می‌کنند.

این گیاهان گاهی اوقات نیز به دلیل برگ‌های همیشه سبز خود که در تمام طول سال سبزرنگ باقی می‌مانند، محبوب می‌شوند. گاهی اوقات این زیبایی می‌تواند مربوط به داشتن زائده‌های سوزنی‌مانند در سطح برگ‌های نرم بوده، و یا نوار نقره‌ای در حاشیه برگ‌ها که آنها را به گیاهی زینتی و پرطرفدار تبدیل کرده باشد. خیلی اوقات هم دلیل زیبایی، برگ‌ها نیست. بعضی از گیاهان زینتی به دلیل داشتن گل‌های جذاب و همیشه سبز خود مورد استقبال قرار می‌گیرند، چنین گیاهانی برای سال‌ها به گلدهی خود ادامه می‌دهند.

🟩 تعریف دقیق‌ گیاهان زینتی 🟩

واژه زینتی، به گیاهانی اتلاق می‌شود که بارزترین خصیصه آن‌ها، زیبایی آن‌هاست. برخی از آن‌ها معمولا به دلیل داشتن گل‌های جذاب در باغچه‌ها کاشته می‌شوند. هدف از کاشت چنین گیاهانی در وهله نخست، بهره بردن از ظاهر آن‌هاست و ویژگی‌های دیگری مانند ارتفاع، میوه، رنگ، قابلیت ایجاد حصار و … در مرتبه بعدی هستند. برخی دیگر در گلدان کاشته شده و به درون خانه‌ها راه یافته‌اند و در تزیین دکوراسیون منزل کاربرد زیادی دارند. ویژگی‌های زیبایی شناسی گیاهان را باید در برگ‌ها، عطر، میوه و ساقه آنها جست و جو کنید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.