بهزی

جست‌وجو

انواع کابینت ام‌دی‌اف بر اساس روکش‌های مختلف

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع کابینت ام‌دی‌اف بر اساس روکش‌های مختلف

❇️کابینت با روکش لمینت (HPL)، ملامینه❇️

این نوع کابینت‌ها، همان کابینت‌هایی هستند که به اسم کابینت ام دی اف شناخته می‌شوند. کابینت‌های ام دی اف روکش‌هایی از جنس ملامینه دارند. در تعریف فنی آن، ملامین، چسبی (رزین) است که از طریق آن ورق‌های سلولزی مخصوص با استفاده از حرارت روی سطح ام‌دی‌اف چسبیده می‌شوند. به ملامین، لمینت کم فشار(Low-perssure laminate) هم گفته می‌‌شود. روکش HPL یا همان (High-perssure laminate) هم نامی است که برای روکش لمینتی کابینت به کار می‌رود، زیرا در فرایند آن از فشار و دمای بالاتری استفاده می‌شود و آن را مقاوم‌تر می‌کند. به طوری که از این ورق در نمای بیرونی ساختمان هم استفاده می‌شود.

❇️کابینت‌های ممبرن (وکیوم)❇️

کابینت‌های ام‌دی‌اف با روکش ممبران (pvc) هستند که بر روی بدنه‌ی ام دی اف کابینت کشیده می‌شوند و به آن زیبایی می‌دهند. اغلب روی کابینت‌های ممبران با استفاده از دستگاه CNC طرح‌ و نقش زیادی حکاکی می‌شود به همین دلیل آن را به نام کابینت‌های کلاسیک هم می‌شناسند در صورتی که کابینت ممبران می‌تواند به سبک مدرن هم طراحی شود.

❇️کابیت ام‌دی‌اف با روکش چوبی (Veneer)❇️

برای ایجاد نمایی چوبی در آشپزخانه، روکش‌هایی از جنس چوب طبیعی برای کابینت‌های ام‌دی‌‌اف استفاده می‌شوند. برای این نوع روکش‌ها از چوب‌های طبیعی: بلوط، گردو، ملچ استفاده می‌شود.

❇️کابینت هایگلاس (High gloss)❇️

این کابینت تازه وارد شده به دکوراسیون خانه‌ها، روکشی از جنس پلکسی گلاس دارد که ظاهری شفاف و شیشه‌ای در آن ایجاد می‌کند. به دلیل شفافیت بالای این نوع کابینت‌ها، فضای آشپزخانه با انعکاس نور روشن‌تر به نظر می‌رسد. این نوع کابینت گزینه‌ی مناسبی برای دکوراسیون به سبک مدرن است چرا که ظاهری ساده دارد.

❇️کابینت ام‌دی‌اف با روکشUV❇️

در این نوع روکش از لایه‌های متعددی که توسط یو وی حفاظت شده‌اند، به کار رفته است و روکش‌های براقی هستند که در برابر تغییر رنگ مقاوم هستند.فرآیند تولید چنین روکش‌هایی پیچیده است و به اندازه‌ی روکش‌های دیگر کابینت‌ها رایج نیستند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.