بهزی

جست‌وجو

برای مراقبت از ناخن کاشت چه کنیم؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

برای مراقبت از ناخن کاشت چه کنیم؟

مراقبت از ناخن کاشت باعث افزایش ماندگاری کاشت ناخن شما و جلوگیری از بروز عوارض این کار خواهد شد. اگر تجربه کاشت ناخن را داشته باشید، حتماً می‌دانید که داشتن ناخن‌های آراسته و منظم چه احساس شادابی و زیبایی به شما خواهد بخشید.

اما برای حفظ این زیبایی لازم است روش‌های مراقبت بعد از کاشت ناخن را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید. در این مقاله می‌خواهیم درباره این روش‌ها صحبت کنیم و شما را در این خصوص راهنمایی کنیم. پس پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

مراقبت های بعد از کاشت ناخن

معمولاً خانم‌ها برای بالا بردن اعتماد به نفس و زیبایی دست‌های خود کاشت ناخن انجام می‌دهند. اگر شما هم از این دسته هستید، باید توجه داشته باشید که مراقبت های بعد از کاشت ناخن بسیار بیشتر از زیبایی دستانتان اهمیت دارد. چرا که در صورت رعایت نکردن برخی موارد، به ناخن‌ها و دست‌های شما آسیب‌های جبران ناپذیری وارد خواهد شد.

با این حساب برای مراقبت از ناخن کاشت لازم است موارد به ظاهر ساده‌ای را رعایت کنید تا در صورت بلند شدن ناخن‌ها هم زیبایی دستانتان حفظ شود و هم دچار مشکل و آسیب دیدگی نشوید.

استفاده از روغن کوتیکول

روغن کوتیکول قوام نسبتاً کمی دارد و به راحتی جذب پوست می‌شود. این روغن‌ها معمولاً حاوی روغن‌های گیاهی، اسید سیتریک و ویتامین‌های مختلفی هستند که با تغذیه و هیدراته نگه داشتن ناخن‌ها، باعث جلوگیری از شکنندگی، کدر شدن و ترک خوردن آن‌ها خواهند شد.

پرهیز از جویدن ناخن

بسیاری از افراد برای غلبه بر ناخن جویدن، اقدام به کاشت ناخن می‌کنند. اما گاهی این کار نیز نمی‌تواند باعث شود این عادت بد را ترک کنید. اما برای مراقبت از ناخن کاشت لازم است در برابر این کار مقاومت کنید. چرا که جویدن و کندن ناخن‌های کاشته شده نه تنها باعث نازیبا شدن دستانتان می‌شود؛ بلکه به ناخن طبیعی شما نیز آسیب‌های زیادی را وارد خواهد کرد.

کوتاه کردن و سوهان کشی ممنوع!

اگر از آن دسته افرادی هستید که در فاصله بین دو ترمیم ناخن‌هایشان را کوتاه می‌کنند، باید بگوییم این کار به ظاهر ساده بسیار اشتباه است. در واقع کوتاه کردن ناخن کاشته شده باعث از بین رفتن مهر و موم بالای ناخن شده و احتمال هوا گرفتن کاشت ناخن را بالا خواهد برد.

استفاده از دستکش

ظرف شستن با ناخن کاشت بهتر است با دستکش انجام شود تا ماندگاری کاشت ناخن به بیشترین حالت خود برسد. جالب است بدانید قرار دادن مداوم دست‌ها در معرض رطوبت زیاد باعث از بین رفتن استحکام و زیبایی اولیه ناخن‌های کاشته شده خواهد شد.

مراقبت بعد از کاشت ناخن چه تاثیری در هوا کشیدن ناخن‌ها دارد؟

هوا کشیدن ناخن بعد از کاشت معمولاً در اثر دو عامل اتفاق می‌افتد؛ عدم مراقبت بعد از کاشت ناخن و تسلط نداشتن ناخن‌کار. به عنوان مثال در صورت ضربه خودن به ناخن‌ها شاهد هواکشی از وسط آن‌ها خواهید بود و در صورت استفاده مداوم از ناخن به عنوان ابزار یا برای تایپ کردن نیز ناخن‌ها از قسمت جلو هوا می‌گیرند.

اما در صورتیکه شاهد هوا گرفتن ناخن‌ها از ناحیه کوتیکول یا جدا شدن قالبی آن‌ها از ناخن طبیعی بودید، باید بدانید که این مساله ربطی به مراقبت های بعد از کاشت ناخن ندارد. این مشکل عموماً به دلیل کاشت نادرست، مواد گذاری اشتباه، فاسد شدن مواد کاشت، عدم استفاده از پرایمر ناخن، وجود کوتیکول اضافی در ریشه ناخن و مواردی از این دست اتفاق می‌افتد.

در نهایت توجه داشته باشید اگر ناخن‌هایی با صدف چرب دارید، لازم است از پرایمر اسیدی با درصد بالا استفاده کنید تا مواد از روی ناخن‌هایتان بلند نشود. پس حتماً هنگام کاشت این موضوع را به آرایشگر خود یادآوری کنید.

در سالن آرایشی حدیث با به کارگیری جدیدترین روش‌ها به شما کمک می‌کنیم تا ناخن هایی هر چه زیباتر داشته باشید. همچنین متخصصین ما برای حفظ سلامت و بهداشت ناخن‌‌‌های شما، نهایت دقت را به خرج می‌دهند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.